Monkey viritys ja tekniikka

-jou-
Liittynyt:
21.4.2010 21:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -jou- » 22.7.2013 16:32

Misä mahtaa olla vika kun ei käynnisty? Aluksi lähti tehot ja paukku, nytten ei enää edes käynnisty. Ajoitukset on katottu ja venoja on säädelty moneen kertaa.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 23.7.2013 11:36

-rampe- kirjoitti:Moro! Harkinnassa olis mankiin uuden ja isomman moottorin osto.
Eli kumpaa moottoria porukka suosittelis? YX125cc vai Lifan 125cc?
Ja uutena kaupasta tietenkin ostaisin. Olisiko vielä joku muu laadukas moottori ja mahdollisimman halpa? Mielellään tulisi olla 125cc-->
Kiitos ja kuittaus näin etukäteen! :)

Riippuu koneen mallista/iästä, mutta jos molemat secondary clutcheja niin ei väliä kumpi. Eli secondary clutchissa kytkin on kampuran vieressä eikä kampiakselin päässä kuten primaryssä.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Whiteington
Pyörä:
Kinroad Prince XT50Q 49cc/110cc
Liittynyt:
1.7.2013 1:20
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Whiteington » 7.8.2013 11:37

Onkohan meikäläisen google-fu ruosteessa vai miten tuntuu mahdottomalta löytää venttiilinsäätöpultteja?
Tomppaaaaaa
Liittynyt:
21.8.2013 21:51
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tomppaaaaaa » 21.8.2013 22:41

Minkä kokone suutin olis hyvä? mulla on skyteam 50cc manki kuriton imukaula ja tehoputki ja vakio suutin... ja pätkii hirveesti kylmänä ja lämpimänäkin vähän, johtuuko tulpasta vai suuttimesta? vai mistä?
jonn
Pyörä:
jincheng monkey -07vm
Liittynyt:
23.10.2011 11:40
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jonn » 25.8.2013 16:18

Laita neulan prikkaa pari pykälää alemmas.
Jincheng monkey -07vm, tehari, vapari, kuristamaton imukaula, välit 17/41
jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jonitzi » 10.9.2013 20:47

Mikä on kun polkimella ei saa vaihdettua kakkosvaihteelta kolmosvaihteelle eikä toisinpäin, mutta ruuvista saa kyllä vaihdettua?
Vaihteisto kasattu räjäytyskuvien mukaan.
Voiko joku kertoa kuinka vaihteensiirtäjä viritys kuuluu kasata?
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 11.9.2013 13:57

mistä voi johtua että yön aikana puristukset on kadonnut _kokonaan_ eikä käynnisty enää vaikka koko eilisen toimi kuin unelma? :eek:

noh eikai siin sit muuta ku koneremppaamaan :D
¿
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 16.9.2013 11:58

Vähän kaukaa haettua, mutta kytkin jumiutunut jotenkin pohjaan? :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
laaksovirta
Pyörä:
Aprilia sx Honda monkey Tunturi pappa Honda cr Yamaha wr Ktm sx
Liittynyt:
1.4.2011 18:58
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut laaksovirta » 17.9.2013 16:18

jonitzi kirjoitti:Mikä on kun polkimella ei saa vaihdettua kakkosvaihteelta kolmosvaihteelle eikä toisinpäin, mutta ruuvista saa kyllä vaihdettua?
Vaihteisto kasattu räjäytyskuvien mukaan.
Voiko joku kertoa kuinka vaihteensiirtäjä viritys kuuluu kasata?


kerran laatikko kasattu oikein, niin tarkista että et ole laittanu vaihteensiirtorummun magneeton puolelle siihen pultin alle prikkaa, rummussa pitää olla päittäisliikkuvuutta.

vaihteensiirtäjien kuvia löytyy useita esim Monkeyt.netistä
Jos kaikki oikein kasattu niin vaihteisto saattaa olla vain hieman jäykkä ja rupeaakin toimimaan koneen käydessä.
ketjuveto
Pyörä:
Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2011 22:40
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ketjuveto » 16.10.2013 21:56

Kertokaapa te mankimiehet ,että oisko vielä mahollista jotenki saaha lisätehoa\huippuja allaolevasta setistä, kun nyt menee n.75km\h



72cc pytty
e22 kansi jossa 20\23 venat
18mm lortto (säädöissä)
"racing cdi"
itetehty avarampi putki
jincheng "super race " virinokka .Nostoja n.6.7mm?
15-35 välit
malossin ilmanputsari
On se semmosta....
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 20.10.2013 11:42

ketjuveto kirjoitti:Kertokaapa te mankimiehet ,että oisko vielä mahollista jotenki saaha lisätehoa\huippuja allaolevasta setistä, kun nyt menee n.75km\h



72cc pytty
e22 kansi jossa 20\23 venat
18mm lortto (säädöissä)
"racing cdi"
itetehty avarampi putki
jincheng "super race " virinokka .Nostoja n.6.7mm?
15-35 välit
malossin ilmanputsari

jyrkempi nokka, lisää rutistuksia, muotoilla palotila, venttiilit ja kanavat, seetit, isompi kassu ja imukaula, sääjettävä nokkapyörä..jnejne. Tai sitten teet viisaasti ja hommaat isomman moottorin. 8)
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 24.10.2013 17:13

laske ainakin kansi ja muotoile kanavat,välit sais olla tätä luokkaa 17/35/ 16/32.
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 26.10.2013 0:02

Kaasari ois helpoin tapa saada lisää voimaa. ja puristukset. ja parasta on että ne tehot tulee koko kierrosalueelle. ite olen mielummin laskenu sylinteriä, nii ei mee hyvä kansi pilalle jos se on jo muotoiltu. ja sylinteri on myös halvempi, mutta täysin mielipide kysymus. mulla oli tuo sama nokka nii ei omasta mielestä oollu häävi. sääjettävällä nokkapyörällä siitä sai kyllä jo jotai irtiki. ;) oma 70cc aikanaa meni 17 35 väleillä 85 ilma kikkailuja 8) nälkä vaan kasvaa syödessä... 8)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.10.2013 13:05

Kanavien porttaus on sellanen toimenpide mikä kannattaa. 72cc kun periaatteessa käyttää 110cc kantta ja yhteen 110cc koneeseen muotoilin kanavat ja venaohjurit uudelleen siten, että kanavat oli porattu eli kaasarista imukanavaan asti kaikki liitokset samankokoisia ja portaattomia. Ero oli huomattava vaikka kanavasta ei paljoa voinut ottaa.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
monnimän
Liittynyt:
24.10.2013 23:55
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut monnimän » 2.11.2013 23:48

Miten saisin vielä lisää vauhtia mankiin kun nyt on kiinni 125cc stompin kone ja 24mm mikuni. ja menee joku about.90km/h =D tai mistä saa isompia kun 16-17 eturattaita stompin koneeseen ?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista