hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
ManteliC kirjoitti:Mulla löytyy toi drd pro vm- 10 ja haluisin vaihtaa tangon.
Kertokaas tietämättömälle tästä operaatiosta, eli raiserit auki ?
entäs kaasukahva yms.
Aloita homma repimällä vasemmanpuoleinen tuppi irti, sillä se on yleensä helvetin tiukassa ja helpottaa huomattavasti irroitusta jos tanko on vielä kiinni pyörässä. Sitten kun tuppi on saatu irti niin ruuvataan auki valokatkaisimet ja etujarru, löysätään kaasukapulaa (ei tarvi purkaa), avataan tangonkiinnikkeet jotta tanko pääsee liikkumaan hieman vasemmalle jonka jälkeen kaasukapulan rungon saa vedettyä kokonaisena tangosta.
Ja sitten ei muuta kuin uutta tankoa kehiin ja kasaus päinvastoin.
ManteliC
- Pyörä:
- Derbi drd pro- ex Yamaha Aerox
- Liittynyt:
- 30.6.2013 15:08
Kiitoksia hessuhopotin!:)
Jospa tuolta ebaysta ton renthalin pistäs tilaukseen, kun näyttää samanhintanen olevan kun joku timeless suomessa
Adihasla
- Liittynyt:
- 7.8.2012 1:30
minkä tankin ja etukatteet sais helposti modattua 98 vm derbi sendaan kun itse en oikeen pidä tosta orkkis tankista kun on niin iso
Minex
- Pyörä:
- Husqvarna sm -10
- Liittynyt:
- 16.7.2013 16:21
Onnistuuko derbiin (aprillia sx) männän/yläpään tiivisteiden vaihto ilman koko koneen irroitusta? Riittäkö, että ottaa tankin, katteita kaasarin pois? Mikä on. Männän koko vakiona vm. -08 tarkalleen vai onko varmempi käyttää ensin auki ja mitata?
Kiitos jos joku viitsii vastata yksin kertaisiin kysymyksiini ja kyllä olen yrittänyt etsiä netistä tietoa uusenskan männän vaihtoon liittyen. En löytänyt joten siitä on turha tulla sitten aukoon päätä, että "olisit nyt vähän vaivaa nähnyt itsekin".
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
No täytyy kyllä sanoa että Motot.netin muinaisten topiccien koluaminen on oikeasti ihan hullua touhua, ja suomi24 löytyy vain ja ainoastaa jonneja puolustelemassa omaa mopoaan.
Ei, sinun ei tarvitse irrottaa koko konetta, riittää kun purat katteet edestä ja tankin, ja jos siinä vielä jotain muuta yläpuolella oli. Männän koosta en uskalla mennä sanomaan mutta voihan sen aina mitata. Tarkkana sen kanssa sitten !
Brääm Brääm ja baanalle :D
Pandemic
- Pyörä:
- on pyöree
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.11.2013 17:20
Minex kirjoitti:Onnistuuko derbiin (aprillia sx) männän/yläpään tiivisteiden vaihto ilman koko koneen irroitusta? Riittäkö, että ottaa tankin, katteita kaasarin pois? Mikä on. Männän koko vakiona vm. -08 tarkalleen vai onko varmempi käyttää ensin auki ja mitata?
Kiitos jos joku viitsii vastata yksin kertaisiin kysymyksiini ja kyllä olen yrittänyt etsiä netistä tietoa uusenskan männän vaihtoon liittyen. En löytänyt joten siitä on turha tulla sitten aukoon päätä, että "olisit nyt vähän vaivaa nähnyt itsekin".
männän koko on 39,85 vakiona mutta sehän lukee siinä männän päällä se koko.
http://www.motot.net/wiki/Sylinterin_vaihtaminenkannattaa tämä lukea vaikka onkin sylinterin vaihdosta sisältää se myös ohjeet siihen männänvaihtoon.
PÄRPÄR
connydaa
- Liittynyt:
- 16.2.2013 20:51
osaako joku sanoa että meneekö tää :http://www.moposport.fi/fi/takaratas-punainen-53h-derbi-senda-2011-valuvanne/70490P/dp?closeGroup=$tuoteryhma#.UtkvTRB_sxh takaratas tähän derbi drd limited vm 08
puolavanteilla
tukepoju
- Liittynyt:
- 1.3.2011 2:04
miten teillä on derbin ''vakio'' imukaulan kumi kiinni siinä sylinterin puolella? itsellä on klemmarilla kiinni ja vaikka kuinka kiristää sitä klemmaria niin jatkuvasti on imuvuoto ja jos kaasaria pikkasen nykäisee niin kumi lähtee kaasarin mukaan :/ kannattaisiko sitten ostaa suosiolla joku erilainen imukaula?
oon myös suunnittelemassa 17.5mm kaasaria (nyt 14) niin pitääkö siihen olla joku erilainen imukaula? ja uskaltaako ostaa tuollaista naraku phbg black edition kopio kaasaria, rahaa kun ei ole aitoon delluun?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
voit vaikka koittaa lämittää välikumia kuumailmapuhaltimella hetken ennen laittoo, niin pitäs asettuu paremmin paikoillee, mut joo tosiasiahan on et derbin vakio imukaula on yks ja täysi paskakasa, mielummin uutta kaulaa hankkimaa jos lompakko sallii.
Oma kysymys:
Olisin vaihtamassa talvinakkeja alle ja pitäisi uusia sisäkumit samalla, mutta en oikein tiedä mitkä olis sopivat, vannekokohan on 17" ja törpöttimee tulis.
Tuossa olis nuo vaihtoehdot, jotenka mitkä noista olis sopivat/ei liian suuret etu- ja takarenkaille?
SISÄRENGAS, 2.25/2.50-17" [DURO]SISÄRENGAS, 2.50/2.75-17" [DURO]SISÄRENGAS, 3.25/3.50-17" [DURO]SISÄRENGAS, 4.00/4.50-17" [DURO]SISÄRENGAS, 4.50/5.20-17" [DURO]
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
@tukepoju osta uusi imukaula. mieluiten ei-kiinalainen.
suosittelen etsimään hyväkuntoisen aidon käytetyn dellun. kato esim. purkupyöristä, esim. aprilia sx/rx 50, jossa on dellorto phva 17.5mm kaasutin.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Mikäpä ei sitä kiinalaista alkuperää olisikaan enää nykypäivänä, kaikki kun tuntuu olevan ulkoistettu sinne, mutta onneksi meillä on vielä näitä joitakin harvoja lasagne poikia luomassa laadukkaita tuotteita euroopan markkinoille ja näillä jos millä kelpaakin päristellä!
Jos haluaa välttää ostamasta sitä kuuluisaa kiinalaista totaalista laadun alinta kastia, niin kannattaa välttää hankkimasta juuri näitä brändäämättömiä kinkki-paska-tuotteidenkuvatuksia. Olen huomannut miten monet suomalaisetkin firmat on alkaneet myymään tätä samaa unbranded-shaibaa mitä koko internetsit on pulloillaan, isolla hintalapulla, ja omakeksimillään tuotemerkeillä. Mc-scatter, euromotorcenter, etc, you name it, joten kannattaa olla todella varuillaan netissä ostoksillaan liikkuessaan, tulee väksiinkin kaikkea paskaa vastaan isoin sylein nykyään. That said, useimmilta kinkki brändeiltä löytyy kuitenkin ihan hyvät maineet, ja takuuasiat sun muut toimii ihan moitteetta jopa näin suomen ja kiinan välillä, ja se suurin ongelma onkin lähinnä noi brändäämättömiä paskatuotteita myyvät kiinamulkut.
Zanddu
- Pyörä:
- -98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
- Paikkakunta:
- Kymenlaakso
- Liittynyt:
- 16.12.2011 21:21
Haluisko joku laittaa mulle kuvaa, että millanen paisuntasäiliö -06--> derbeissä on?
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas
Ilmotukset!!!
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
http://image.nettix.fi/extra/partimg/1446601_1446700/derbi-x-race-xtreme-1446618_l_17ab319953097725.jpgKoska kuva venyttää viestin aivan järjettömän kokoiseksi, linkki varmaan riittää.
Näin kun katon hintoja, uutena 80e???? Kuka kehtaa tuommosesta muovipalikasta pyytää nii paljon.
Brääm Brääm ja baanalle :D
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
@hessuhopotin itseäni ainakin suoraan sanottuna v*tuttaa kiinalaisen imukaulan osto. ei ollut tuotenimeä tms. ja hintaa oli 19e. sopivuusi 26-30mm lortoille.
itselläni mikuni tm 28 lyöty siihen kiinni ja on aika v*ttumainen toi imukaula, ku kumiosa irtoaa niin herkästi ja hermot menee, kun joutuu purkamaan koko mopon atomeiksi pelkän imukaulan irroittamisen takia.
taitaa olla pieni suunnitteluvirhe.
---
sopiiko drd pro:n putki (turbo kit tms.) suoraan tai melkein suoraan x-raceen tms. teräspalkkirunkoiseen derbiin?? jäähdyttimessä taitaa olla sellainen "lommo" tossa drd pro:ssa, mut ei tainnut olla tossa teräspalkkirunkoisessa derbissä?
meinaan, nykyinen gianelli (vas. puoleinen) ottaa kaasariin kiinni --> bensat alkaa keittämään -> ei hyvä. sekä ilmanputsari saattaa hieman kärsiä, koska on aika lähellä tota pakoputkea. ja oikealla puolella on rutosti ylimääräistä tilaa.
derbi 34
- Pyörä:
- Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
- Liittynyt:
- 31.7.2013 11:37
mikäs derbissäni (x-treme -04) on vikana, kun laitoin minivilkut, niin muutaman kerran vilkut välkkyvät normaalisti, mutta sitten rupeaa noin 2x nopeammin välkyttämään? :/
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista