juuzoh
- Liittynyt:
- 19.12.2011 21:56
Juu koitan kemiskillä jos pitäisi. Tarvii varmaan ilmata uudelleen kun on vuotanut?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Hyvä varotoimenpidehän se on tehdä, eipähän jää mitään sattuman varaan.
V99
- Pyörä:
- Derbi drd sm
- Paikkakunta:
- Kivijärvi
- Liittynyt:
- 6.8.2013 22:36
tuli derbiin vastaan sellanen ongelma kun tein siihen koneremontin ja kytkikruunu meni paskaks ja jouduin laittamaan siihen vm kytkinkruunun, niin kuulostaa kun pyörittää konetta, että kytkinkruunun hampaat eivät olisi kovin timmit (kuuluu sellanen pieni klonkse kun eestaas pyörittää konetta) um ensiörattaalle. Että onko um- ja vm kytkinkruunut samanlaisia?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
TheSiika
- Liittynyt:
- 11.8.2013 15:50
Pandemic kirjoitti:Pystyy joko hitsarilla tai ite yrität kemiskillä/silikonilla, tosin kuten ylempänä mainittukkin nii nää terpien osat on naurettavan halpoja, todennäkösesti 20e saa jo toimivan syylärin.
Mulla olis hakusessa ehjä syyläri ku pohjasta vuotaa pahasti nii mistä löytyy noi halvalla ehjä syyläri
?
Pandemic
- Pyörä:
- on pyöree
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.11.2013 17:20
Kyselet purkamoilta ja yksityisiltä vaikka facebookissa esim täälläki mototissa voin suositell käyttäjää gilerasmttt
PÄRPÄR
ranenare
- Liittynyt:
- 4.5.2014 11:22
Voikohan mikään muu kuin imuvuoto olla vikana, kun kierrokset jää rankasti leijailemaan, ja kun laskeutuvat niin mopo välillä sammuu. Kaasarin seosruuvilla ja tk ruuvilla ei ollut asiaan vaikutusta. Mopo siis DRD Racing 2008.
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Mikäs Derbissä on kun joskus kun käynnistää, niin hyytyy kun antaa kaasua. Sen jälkeen ei käynnisty kun työntämällä. Tekee tämän aina joskus ja muuten toimii moitteetta, paitsi että kaasu hirttää vapaalla, mutta tämän luulen johtuvan siitä että kaasarin neula ja se putki missä se liikkuu, niin huonossa kunnossa.
dattiis
- Liittynyt:
- 29.6.2012 18:39
Mistähän johtuu ku jos vaikka kolmosella rupee kiihyttelemään parinkympin vauhista piikille noxilla niin jää vaan rötäämään siihe piikin alulle mutta jos kiihytän vaikka ykkösellä ja ladon isompaa niin ettei kerkee piikiltä tippua tai avitan kytkimellä sinne piikille niin nousee kyllä ja kiertää normaalisti loppuun. Oiskohan tulppa rikki kun eile pelas vielä normaalisti? Täytyy huomenna koulun jälkee hakee uus tulppa.
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Poram kirjoitti:Mikäs Derbissä on kun joskus kun käynnistää, niin hyytyy kun antaa kaasua. Sen jälkeen ei käynnisty kun työntämällä. Tekee tämän aina joskus ja muuten toimii moitteetta, paitsi että kaasu hirttää vapaalla, mutta tämän luulen johtuvan siitä että kaasarin neula ja se putki missä se liikkuu, niin huonossa kunnossa.
Luultavasti on liian pienen suuttimen vika, laitoin ryypyn päälle kun alkoi hyytymään ja alkas toimimaan ja kulkikin reilu 55 (vakio). Ilman ryyppyä kulkee sen vähä päälle 50.
Olin kyllä ennen testannut ja vaikutti että suutin olisi sopivan kokoinen, mutta ehkä sitä ei huomannut kun oli +30 astetta,
tremguy
- Liittynyt:
- 9.8.2014 23:33
Mikäs on kun DRD:ssä on jäähdytinneste alkanut lisäntymään? Oli aika tumman väristäkin se neste. Kannentiiviste?
Fakinpits
- Liittynyt:
- 24.5.2014 14:45
Noniin eli kysyisin että miten derbiin vaihetaan kytkinjouset ja millaset seuraukset on jos laitta 70cc pytyn ja ei vaihda kytkinjousia?
TinZee
- Pyörä:
- Derbi X-Race 2007
- Paikkakunta:
- Vammala
- Liittynyt:
- 4.8.2013 20:39
Kytkinjouset vaihdetaan siten, että tyhjennät jäähdytysnesteet, otat öljypumpun pois, otat kiksin poies, valutat vaihteistoöljyt pois, sitten avaat kytkinkopan ja sitten kytkinkopan alta paljastuu 5 ruuvia jotka on kiinni kytkimessa, jossa on levytkin yms. Sitten avaat ne 5 ruuvia ja jouset ovat ruuvien alla ja ruuvin kun on ruuvannut irti niin otat jousen siitä ruuvin reijästä poies, näin teet kaikille 5 ja sen jälkeen laitat jäykät jouset vaan kiinni. Sen jälkeen kytkinkoppa ja öljypumppu kiinni ja kaikki nesteet lisäät koneeseen. Ja jos aiot 70cc laittaa kiinni ilman että vaihdat kytkimeen jäykempää osaa, niin kytkin alkaa hyvin helposti luistamaan.
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
"Pikavaihto" on myös mahdollinen. Mopo vaan kyljelleen maahan.(niin kyljelleen kun vaan saa) Vaihteistoöljy on silloin toisella puolella konetta. Ota kytkimen vaijeri irti, akselista. Avaa akselin kiinnitys ruuvi, akseli pois. Käynnistyspoljin pois. Avaa kytkinkopan pultit. Kun nostat kytkinkoppaa pois niin paina käynnistyspolkimen akselia moottoriin päin, ja toivo ettei jouset irtoa/ akseli nouse irti paikaltaan. (Saattaa olla välillä vaikeaa laittaa takas). Siirrä koppaa jäähdystysnesteletkujen suuntaan, että saat tilaa vaihtaa kytkin jouset. Näin ainakin vanhan mallin koneessa oli nopein vaihtaa.
Uuden mallin koneessa joutuu valuttamaan jäähdystysnesteet ulos kun pumpulta ei mene erillistä jäähdytysletkua sylinteriin.
Cheesus
- Pyörä:
- derbi 70cc
- Liittynyt:
- 30.3.2014 18:32
Vaihoin piperin vakioilmanputsariin, eka se ei vittu millään meinannu mahtua, mut sitte otin takalokarin irti ja sitten se mahtui. nyt on sellane ongelma, että tuo takalokari ei todellakaan mahdu enää tuohon boxin "päälle"? Onko mitään taktiikkaa saada tuo mahtumaan vai mikä on? Ostaessa ollu piperi nii en tiiä sitte kuinka näissä on se kiinni muutenkaa
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Derbiin on helvetin vaikea asentaa mitään muuta kuin alkuperäinen ilmansuodatin, on se sen verran kompakti pakkaus. Asensin aikanani piperin vakio-imukurkkua modaamalla pienemmäksi. Aika oli kevät ja derbi sammuili loskakelissä niin tiuhaan tahtiin että hylkäsin koko pipercrossin ja vaihdoin vakio-ilmansuodattimen takaisin kiinni, oli se piperi sen verran huono alkuperäiseen verrattuna. Ja vireinähän oli ja on edelleen 80cc. Ongelmia ne vaan tuo.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista