Monkey viritys ja tekniikka

-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -rampe- » 3.11.2013 1:11

monnimän kirjoitti:Miten saisin vielä lisää vauhtia mankiin kun nyt on kiinni 125cc stompin kone ja 24mm mikuni. ja menee joku about.90km/h =D tai mistä saa isompia kun 16-17 eturattaita stompin koneeseen ?

Kaasarin säädöt kunnossa? Mites välitykset?
Omas mankis on 125 Lifan ja PZ22 kaasutin nii kulkee 88km/h 14/33 välityksil :lol:
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
zoozam
Liittynyt:
3.11.2013 18:34
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut zoozam » 3.11.2013 18:43

mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 3.11.2013 20:18

zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanamallin monkeli missä kiekkarajotin nii en ossaa sanoo, mutta noi välit itsessään riittää johonki 110 asti... että turhan raskaat 50cc koneeseen.
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 3.11.2013 20:23

zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanhanmallin mokeli missä kierrosten rajotin nii en osaa sanoo, mutta itessään nuo välit riittä 110kmh asti, että turhan raskaat 50 cc koneelle. rippuu kuskin koosta jne jne... 65 kmh jos jaksaa vetää.
zoozam
Liittynyt:
3.11.2013 18:34
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut zoozam » 3.11.2013 21:26

tuuppari kirjoitti:
zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanhanmallin mokeli missä kierrosten rajotin nii en osaa sanoo, mutta itessään nuo välit riittä 110kmh asti, että turhan raskaat 50 cc koneelle. rippuu kuskin koosta jne jne... 65 kmh jos jaksaa vetää.

onhan nuo vähän liian raskaat. 16-37 vois olla aika hyvät ??
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 4.11.2013 14:49

zoozam kirjoitti:
tuuppari kirjoitti:
zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanhanmallin mokeli missä kierrosten rajotin nii en osaa sanoo, mutta itessään nuo välit riittä 110kmh asti, että turhan raskaat 50 cc koneelle. rippuu kuskin koosta jne jne... 65 kmh jos jaksaa vetää.

onhan nuo vähän liian raskaat. 16-37 vois olla aika hyvät ??

joo tommoset on "vakio" 70cc ihan passelt, tai sitten 50cc tuttu ja turvallinen 15 35. riippu miten paljon meinaat vielä virittää sitä, jos meinaat viritellä enempi nii sitte on sama ostaa vähän yli raskaat välitykst nii ei tarvi kokoajan osta uusia hampeja.. 8)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 4.11.2013 18:45

Nyt vähän järkeä noihin lainauksiin, topikissa edellisenä ollutta viestiä ei tarvitse lainata eikä varsinkaan silloin jos sinä on jo ennestään lainauksia.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
barbie
Liittynyt:
19.2.2013 23:04
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut barbie » 7.11.2013 8:15

Menee vähän offtopiciksi ,mutta, meneekö mankin mäntä ja/tai tiivisteet lifanin pystypytty 50cc koneeseen?
Kribbe
Pyörä:
4x Suzuki PV (-84, -90, -94, -96), Honda Monkey -95, Tunturi Pappa -77, Monark Topper -67
Paikkakunta:
Eura
Liittynyt:
15.12.2010 17:33
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Kribbe » 10.11.2013 22:13

Mitä mahtais monki kulkea: ohittimella, 16-35, avara putki, 16mm kassu. Yläkerta vakio 50cc.
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 13.11.2013 21:15

Mikä mahtais olla vikana kun manki kulkee vaivaiset 40km/h ja kiihtyy huonosti ? Välitykset 13-35 ja tekniikkana on 72cc pytty ja tehoputki. Minkä kokonen suutin olis hyvä?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 13.11.2013 21:31

Tohon on vaikea sanoa suoralta kädeltä. Kiertäkö loppuun asti? Mikä putki? Mikä cdi? Ylipäätänsä minkä mankin kone? Mikä kaasutin ja imukaula + putsari?

Itse veikkaisin että sulla on siellä liian pieni kaasutin, huonosti säädetty tai ahdistava putki. Kenties vieläpä rajoitettu cdi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 13.11.2013 22:03

Onkimato kirjoitti:Tohon on vaikea sanoa suoralta kädeltä. Kiertäkö loppuun asti? Mikä putki? Mikä cdi? Ylipäätänsä minkä mankin kone? Mikä kaasutin ja imukaula + putsari?

Itse veikkaisin että sulla on siellä liian pieni kaasutin, huonosti säädetty tai ahdistava putki. Kenties vieläpä rajoitettu cdi.

Ei se tunnu ajossa loppuun asti kiertävön. Putki on jokin ooracingin tehoputki ja kaasarin kokoa en muista mutta suutin tais olla 52 eli varmaan ihan liian pieni? Ilmanputsari on pipercross ja kone on skyteam.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 13.11.2013 22:09

Okei, no sitten voidaan varmaankin sulkea putki pois vaihtoehdoista. Toimiiko ryyppy päällä paremmin? Skyteamissa taitaapi olla vakio kaasarina 16mm, senkin voisi vielä 19mm kaasariin ja kaulaan vaihtaa. Jos toimii ryyppy päällä paremmin niin isompaa suutinta kiinni vaan. Tuntuuko kone käyvän kuumana? Se on merkki siitä että käy laihalla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 13.11.2013 22:29

Onkimato kirjoitti:Okei, no sitten voidaan varmaankin sulkea putki pois vaihtoehdoista. Toimiiko ryyppy päällä paremmin? Skyteamissa taitaapi olla vakio kaasarina 16mm, senkin voisi vielä 19mm kaasariin ja kaulaan vaihtaa. Jos toimii ryyppy päällä paremmin niin isompaa suutinta kiinni vaan. Tuntuuko kone käyvän kuumana? Se on merkki siitä että käy laihalla.

Kyllä se aika nopeesti kuumenee ja putki käy tosi kuumana jo pienen käyttämisen jälkeen. Mutta täytyy kokeilla miten toimii ryypyn kanssa ja ostaa isompi suutin. Oisko joku 70-80 hyvä?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 13.11.2013 23:03

Suuttimesta en osaa sanoa varmuudella kun en tiedä minkä kokoinen kaasari on, saatika että mikä kaasutin. Joo, kyllä se laihalla taitaa käydä jos putki myös tulikuuma. Itse ainakin huomaan helpostikin jos kone alkaa lämmetä silleen epätavallisen paljon. Hyvä jos lapanen kädessä pystyi putkesta kiinni pitämään kun kävi laihalla.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista