Nyt säädänä sanon täälläki ettei muitten tarvi kärsiä tän kans
Nyt on Gilera SMT (luultavasti myös RCR) Stefojen vaihto ohje: (jos on alkuperäset iskarit)
1. Ota eturengas irti (ensin jarrukaliiperi)
2. Irroita iskareiden yläpäässä oleva kansi (19mm lenkki)
3. Irroita iskari ja kaada öljy pois yläpäästä josta irroitit kannen (pitää pumpata iskaria jotta kaikki öljy tulee pois
4. Kun kaikki öljy on valutettu pois pitää ottaa iskarin alapäästä 8mm kuusiokolopultti pois (tarvitset vääntövarren jos väännät normaalilla kuusiokulma avaimella) Ensin löysäät pulttia kunnes se pyörii (tyhjää) Sitten iskarin yläpäästä pitää työntää pitkällä varrella oleva 17mm kuusiokolohylsy/torxi iskarin pohjassa olevaan torx koloon jotta kun pyörität pulttia alapäässä, se ei pyöri tyhjää.
5. Kun saat pultin irti, pitäisi liukuputken lähteä irti vetämällä
6. Ota pölysuojat pois, sen jälkeen stefojen päällä oleva lukko (metalli rinkula) ja sen jälkeen stefa pois.
7. Laita uudet stefat paikoilleen.
8. Kasaa samassa järjestyksessä kasaan kunnes vaan iskarin yläpäässä olevat kannet puuttuu
9. Kaada öljyä iskarin yläpäästä(kahto tai kysy jostain paljonko)
10. Laita kannet paikoilleen (varo ettei mee väärille jengoille), iskarit paikoilleen ja eturengas jarruineen paikoilleen.
Itellä oli sellanen tuska ja vaiva kun en tiennyt tuosta 19mm torxista jolla voi estää vastapalan pyörimisen... Toivottavasti ohjeista oli hyötyä ja että niistä ylipäätänsä ymmärtää jotain, jottei muitten tarvii kusta päälleen v*tutuksen takia
Itellä on Gilera SMT 2016