Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jotain on selkeästi vialla, jäähdytysjärjestelmään ei kovin suurta painetta pitäisi kerääntyä. Kiertävätkö nesteet kunnolla? Eihän termostaatti ole jumissa?
HeneDZ:käykö mopo kuitenkin nätisti tyhjäkäyntiä ja toimii muuten hyvin yläkierroksilla pätkimistä lukuunottamatta?
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
Nesteet kyllä kiertävät.. Mutta termostaatti?
Jos nyt puhut sylinterikanteen menevästä termostaatista niin se on isketty umpeen.
Tää tapahtu korjaamossa, ihmettelin asiaa itsekkin. Korjaamosta kun tuli niin on kerännyt painetta ihan perkuleesti, ja tosiaan se paine karkaa aina jostain vaikka olisi kuinka lujaa pistetty putket kiinni. Perus sihinä kuuluu ajossa, ja vielä pahemmin silloin kun mopon on sammuttanut. Jo silloinkin kun sitä polkee käyntiin, niin parin polkemiskerran jälkeen alkaa kuulua sihinää.
JiiÄl
- Pyörä:
- Rieju Marathon 180cc, Ex. Husqvarna wr 125
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 17.2.2012 19:26
Nonii nyt kaipais apua.... Vaihoin männän ja kytkinjouset derbiin, nyt on kasassa kaikki mut ei millää meinaa käyntii lähtee. Kipinän saa, tulppa on uusi ja bensaakin saa. Puskee myös pakoaukosta bensaaa ulos, putkeen menee siis bensaa
Ei oo itelle koskaa vastaavaa tapahtunu, joten mikäs mahtaa olla vialla?
Edit: Eli jooo nyt sain toimimaan. Mutta nyt ensisauhujen jälkeen ilmeniki sellanen vika että virtalukko ei toimi, eli kun mopo on käynnissä nii avainta voi käännellä miten lystää eikä mitää tapahu...
Akku on eilen ladattu ja mittaristoon syttyy kummiskin aina valo.
Lazzi-
- Pyörä:
- Derbi senda x-race
- Liittynyt:
- 17.3.2009 19:06
Tein tuossa derbiin konerempan ja nyt se on kasassa. Käyntiin lähtee tosi hyvin, mutta ei pysy millään käynnissä tyhjäkäynnillä ja röpeltää. Laitoin pienempää suutinta ja säädin kaasaria, ei vaikutusta. Alkutalvesta toimi täydellisesti täysin samalla kokoonpanolla. Mitä kannattaisi kokeilla ja missä vika voi olla? kiitos!
HeneDZ
- Pyörä:
- Derbi X-treme SM 2009
- Paikkakunta:
- Ylöjärvi
- Liittynyt:
- 24.6.2012 15:25
Vauhtiviivatarra mopo käy ihan normaalisti tosiaan sinne 10k asti. Tyhjäkäyntiä käy ihan nätisti noin 2000-2500rpm. Voiko se vaikuttaa että se vakioilmanputsari on vähän huonosti kiinni kaasarissa? Tuppaa olemaan helvetin vaikea saada se ihan kunnolla kiinni.
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
JiiÄl kirjoitti:Mutta nyt ensisauhujen jälkeen ilmeniki sellanen vika että virtalukko ei toimi, eli kun mopo on käynnissä nii avainta voi käännellä miten lystää eikä mitää tapahu...
Akku on eilen ladattu ja mittaristoon syttyy kummiskin aina valo.
Derbin virtalukon pystyy ohittamaan irrottamalla kumman tahansa virtalukolle menevissä johdoissa olevan liittimen, joko sen leveän monen johdon liittimen, tai sitten sen yhden johdon liittimen. Ensimmäisenä siis katsoisin, onko jompi kumpi liittimistä irti, ja sen johdosta sitten mopo ei virtalukkoa tottele. Moposta riippuen myös valot ym sähköt toimii liittimen irrottamisen jälkeen, itselläni toimi aikanaan kaikki sähköt kun liittimen irrotti, mutta joillakin kavereilla vain sytytys toimi.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Tottakai järjestelmä pitää ilmata.
Suositttelen katsomaan kannentiivisteen, jos sitä kautta tulee paineet järjestelmään vai onko mahdollista.
derbipoika97
- Pyörä:
- derbi drd racing -03
- Liittynyt:
- 2.2.2013 19:39
Derbii ilmaantu sellane ongela et kytkin ei irroita... Mutta kun ottaa sen rikan mikä tulee sinne kytkinkruunun alle niin heti alkaa irroittamaan:o eli missähän mahtaa olla vika?
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
Ei se voi olla kannentiiviste, viimeksi huollossa siihen iskettiin uusi pytty/ynnä muuta roinaa ja sama sihinä kuulu senkin jälkeen, kun olin ajellut jtn 15km/h.
Samalla reissulla sitten pamahti se vesiletku päreiksi.
Nyt kun pistin uuden sylinterisarjan niin mopo liikkuu loistavasti, eikä kuulu mitään epämääräsii ääniä mutta kun perkule se sihinä kuuluu ajossakin.
Tulin eilen pihaani niin sieltä se tunki oikein savua letkun liitosvälistä pihalle..
Ja sihisi.
Onko jäähyttimen ilmaus minkälainen operaatio?
Jos se nyt auttais asiaan, kerran pistin derbin ihan atomeiksi ja maalailin rungot ynnä muut niin jos siinä olis ilmaukset karannu?
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
derbipoika97 kirjoitti:Derbii ilmaantu sellane ongela et kytkin ei irroita... Mutta kun ottaa sen rikan mikä tulee sinne kytkinkruunun alle niin heti alkaa irroittamaan:o eli missähän mahtaa olla vika?
Olisko se mihin se kytkinvipu menee, niin se liikkuva härpäke sijoiltaan.
Kai öljysit kytkinlevyt ennenkun iskit koneen kiinni?
Koita myös käyttää mopoa, ja kato jos se ravistaa ne kytkinlevyt erilleen.
Tuppuman
- Pyörä:
- MBK Nitro
- Liittynyt:
- 10.3.2011 23:29
Devis kirjoitti:Nesteet kyllä kiertävät.. Mutta termostaatti?
Jos nyt puhut sylinterikanteen menevästä termostaatista niin se on isketty umpeen.
Tää tapahtu korjaamossa, ihmettelin asiaa itsekkin. Korjaamosta kun tuli niin on kerännyt painetta ihan perkuleesti, ja tosiaan se paine karkaa aina jostain vaikka olisi kuinka lujaa pistetty putket kiinni. Perus sihinä kuuluu ajossa, ja vielä pahemmin silloin kun mopon on sammuttanut. Jo silloinkin kun sitä polkee käyntiin, niin parin polkemiskerran jälkeen alkaa kuulua sihinää.
Millä lailla termostaatti on isketty umpeen? Lepotilassa sen kuuluu olla "suljettuna" vasta lämmöstä se alkaa avautumaan ja päästämään nesteitä läpi, on mopon kannalta elintärkeää että termostaatti toimii. Jos ovat korjaamolla paskoneet, niin kävelet sinne, näytät kesoo ja haukut p@llinaamoiksi, jonka jälkeen vaadit uuden termostaatin. Ei se toki itseostettunakaan paljoa maksa. Toki on mahdollista, että sielä on tukossa joku paikka. Sun ei auta oikein muu, kuin termostaatin jälkeen alat tarkistelemaan letkuja. Myös ilmaus on pakollista aina nesteiden vaihdon jälkeen. Tuon paineen kertymisen voisi toki myös selittää se, että kannentiiviste vuotaa ja lyö seosten syttyessä painetta jäähdytystiloihin, josta johtuu sihinä/ vuoto.
Tuppuman
- Pyörä:
- MBK Nitro
- Liittynyt:
- 10.3.2011 23:29
JiiÄl kirjoitti:Nonii nyt kaipais apua.... Vaihoin männän ja kytkinjouset derbiin, nyt on kasassa kaikki mut ei millää meinaa käyntii lähtee. Kipinän saa, tulppa on uusi ja bensaakin saa. Puskee myös pakoaukosta bensaaa ulos, putkeen menee siis bensaa
Ei oo itelle koskaa vastaavaa tapahtunu, joten mikäs mahtaa olla vialla?
Edit: Eli jooo nyt sain toimimaan. Mutta nyt ensisauhujen jälkeen ilmeniki sellanen vika että virtalukko ei toimi, eli kun mopo on käynnissä nii avainta voi käännellä miten lystää eikä mitää tapahu...
Akku on eilen ladattu ja mittaristoon syttyy kummiskin aina valo.
Eihän CDI-boksista ole mitään johtoa irti ja kaikki ovat varmasti oikeissa paikoissa? Josei auta niin ota virtalukon pohja irti ja katsot ettei siellä ole likaa / johtoja lähteny irti juotoksistaan.
JiiÄl
- Pyörä:
- Rieju Marathon 180cc, Ex. Husqvarna wr 125
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 17.2.2012 19:26
Tuppuman kirjoitti:Eihän CDI-boksista ole mitään johtoa irti ja kaikki ovat varmasti oikeissa paikoissa? Josei auta niin ota virtalukon pohja irti ja katsot ettei siellä ole likaa / johtoja lähteny irti juotoksistaan.
Joo tänää pitää kattoo, voi se olla että jotai on irronnu sähellettäessä siinä, kiitti neuvoista! katotaan jos lähtis nyt toimimaan!
vessanovi
- Pyörä:
- Derpi x-race 04
- Liittynyt:
- 31.7.2012 13:14
Hei taas arvon tietäväiset !
Joku viisas lienee osaisi kertoa missä mättää: Aluksi barbini alkoi pätkiä n. 8 tonnin paikkeilla aivan kuin rajoitin ja siitä sitten pikku hiljaa alemmas ja alemmas ja nyt ei anna yhtään ottaa kierroksia, käyntiinkää ei enää saa, kun ihan pariksi sekunniksi.. Kipinän saa ja bensaa virtaa.. Cdi boksi ei ole tosiaan rajoitettu, mutta ei ole aivan alkuperäinen, pelasi kyllä parisataa kilometriä tollakin aivan oikein, mutta ei se kyllä pelannu alkuperäiselläkään, kun testasin silläkin:).
Mites puola kun näyttää ulkoapäin ehjältä ja johot on kaikki kunnossa.. Voiko johossa olla oikosulku mikä lie tai puolako siellä on paskana? Voiko tulpalle käydä sillain että kun laittaa sylinteriin kiinni niin paineen takia ei enää anna kipinätä siellä? Vai voiko vika ollaa muualla ?
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Kyllä mää voisin epäillä että se on tulppa kuollut, ei olisi ihmetys jos tulppa ei enään sylinterin olosuhteissa annakkaan kipinää. Jos tulppa on kastunut kun pyörä sammuu, niin ainakin bensaa saa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista