Monkey viritys ja tekniikka

Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 13.11.2013 23:15

Onkimato kirjoitti:Suuttimesta en osaa sanoa varmuudella kun en tiedä minkä kokoinen kaasari on, saatika että mikä kaasutin. Joo, kyllä se laihalla taitaa käydä jos putki myös tulikuuma. Itse ainakin huomaan helpostikin jos kone alkaa lämmetä silleen epätavallisen paljon. Hyvä jos lapanen kädessä pystyi putkesta kiinni pitämään kun kävi laihalla.

Ihan skyteamin vakio kaasari taitaa olla ja kyllä putki käy niin kuumana että ei siihen koske edes paksuthanskat käsissä.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 13.11.2013 23:43

Joo laihallahan se. Kokeile aluksi vaikka jollain 65 suuttimella, voi vaatia vieläkin isomman tosin, mutta siitä lähtisin liikkeelle.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 14.11.2013 0:40

Onkimato kirjoitti:Joo laihallahan se. Kokeile aluksi vaikka jollain 65 suuttimella, voi vaatia vieläkin isomman tosin, mutta siitä lähtisin liikkeelle.

Nyt on suuttimet tilattu toivottavasti alkaa niillä toimimaan. Kiitoksia avusta ja hyvistä neuvoista.
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 14.11.2013 18:49

Paljos mankin pitäs mennä kun tekniikkana on 72cc pytty ,tehoputki,16mm kaasari ja 13-35välit ?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 14.11.2013 23:13

No välit voi loppu lyhyeen, mutta eiköhän sillä 70km/h päästä. Kaasaria laittaisin vielä vähän isommaksi
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Nicson
Liittynyt:
4.2.2011 23:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Nicson » 16.11.2013 20:21

Kuinka paljon venttiilien säätö vaikuttaa tehoihin? eli jos niitä ei ole kunnolla säädetty tai pitkän aikaa ollu säätämättä ni tippuuko tehot? kyseessä 72cc sylinteri.
L3rpe
Liittynyt:
15.4.2012 16:19
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut L3rpe » 16.11.2013 22:17

Kyllä, se voi vaikuttaa tehoihin.
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 17.11.2013 1:29

jep, ja siinä vaihessa sen huomaa jo muuallaki ku tehon heikentymisenä... :lol:
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 17.11.2013 14:13

nak nak nak nak nak nak... :lol:
Välykset eivät saa myöskään olla liian kireät, sillon venttiilit jää kantamaan ja voi tulla big bang.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 17.11.2013 17:30

nii jos ees lähtee käyntiin, saati ottaa kierroksia... :D
eilen viikeksi oli tällainen tapaus, :lol:
kaasunmerkitys
Liittynyt:
17.11.2013 3:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kaasunmerkitys » 18.11.2013 18:01

Kertokaas ihmiset ku en jaksanu selata 74 sivua ja lukea kaikkia viestejä niin mulla on -89' manki ja tällä hetkellä kiini 72cc ja aikomuksena ois laittaa 85cc piakkoin niin mitä meinaatte että kestääkö mankin vakio ala-kerta 85cc:tä? Ainaki 72cc jaksaa pyörittää vielä mainiosti
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.11.2013 9:36

Kestää kestää. Ei se nyt hirmuinen tehonlisäys vielä ole ellei kunnolla lähdetä laittamaan kp mäntää, virinokkaa ja daxikantta kairatuilla kanaville ja outer rotoria. Silloinkin kestäisi vaihteiston osalta, mutta yksilevyinen vanha kytkin saattaisi alkaa luistamaan ja öljypumpun vaihtokin saattaisi tulla kyseeseen.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
kaasunmerkitys
Liittynyt:
17.11.2013 3:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kaasunmerkitys » 19.11.2013 16:53

Onkimato kirjoitti:Kestää kestää. Ei se nyt hirmuinen tehonlisäys vielä ole ellei kunnolla lähdetä laittamaan kp mäntää, virinokkaa ja daxikantta kairatuilla kanaville ja outer rotoria. Silloinkin kestäisi vaihteiston osalta, mutta yksilevyinen vanha kytkin saattaisi alkaa luistamaan ja öljypumpun vaihtokin saattaisi tulla kyseeseen.



Siinä on race nokka. Eli käsitykseni mukaan se on kumminki jo jonki soritn viri-nokka? :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 19.11.2013 19:20

Nojoo, mutta kyllä vakio vaihteisto silti kestää kun 110cc yläkertojakin vakiolohkoille on istutettu. Jos kytkin kaipaa remonttia niin laita samantien kaksilevyinen kytkin ;)
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Hemmownaa
Pyörä:
Derbi DRD Pro R
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
28.3.2012 20:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Hemmownaa » 21.11.2013 22:05

Sopiiko lifanin 125cc pytty ja kansi suoraan mankin vakio lohkoon ilman uutta kampiakseilia? :D myöski pitääkö alakertaan rempata jotain ennen muutosta esim kytkin? ja minkä kokoska kaasutinta suosittelisitte löytyy 16mm keihin kaipaako isompaa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista