vakiogilera kirjoitti:https://www.moposport.fi/alkukayra-derbi-senda-drd-extreme-11-tecnigas paljonko tuo mahtaa tuoda lisää tehoa
Saman verran kuin kuriton alkukäyrä, eli senverran että jos olet ennen ajanut kurillisella, niin ero on huomattava. Ei kuitenkaan miksikään tehohel**tiksi muutu.
Kyälähtee!!! kirjoitti:itellä 2011 vm gilera ja semmonen ongelma että ykkösellä kulkee ihan hyvin mutta tokalla alkaa 3/4 kaasun jälkeen booamaan, kolmosella samalla tavalla ja nelosella puolkaasun yli kun menee niin booaa ja meinaa hyytyä ja 5 6 vaihteella vauhti pysyy siinä 40 puol kaasulla, mietin ite eka tietysti että suutinhan se pitää vaihtaa mutta nyt on jo neulaa nostettu ja suutinta vaihdeltu 76-96 asti ja isommallahan se on vaikuttanut paremmalta kokoajan mutta luulis että kun neulaakin laskettu että kulkis kunnolla, vapaalla kiertää ihan kunnolla ja ajossa tuntuu paremmalta ryyppy päällä mutt vauhti pysyy silti siinä 44, välitykset 11 - 53 virit: vapaailmanputsari ja reikälevy poissa, kuristetty täysin vakio putki ja kaasari 17,5 phva dellorto, apua kiitos
Alat säätämään seuraavalla tavalla: suutin vaikuttaa yli puolenkaasun, ja neula alle puolenkaasun. Tämä on hyvä nyrkkisääntö. Suurempi suutin: rikkaamalla korkeilla kierroksilla, pienemmällä laihemmalla. Neula alas: laihemmalla pienillä kierroksilla, ylemmäs rikkaalla pienillä kierroksilla.
Mulla oli kuristettu vakioputki, eikä saanut mitenkään säätöihin. Kuristamattomalla vakioputkella, ei reikälevyä, vapariputsari ja 17,5mm PHVA oikea suutin oli noin 102-105.
Vakiona itsellä oli pääsuutin 68, neula keskellä ja reikälevy.
Jos noista on edes suuntaa-antavaa apua, niin hyvä. Itse osaisin paremmin neuvoa jos pääsisin paikan päälle. Korvakuulolta kannattaa säätää. Jos rötää kauheasti korkeilla kierroksilla, niin pienempää suutinta. Jos kierrokset ei laske, niin neulaa ylös jne jne
Gilera boii kirjoitti:Mikä voisi olla vikana kun gilera smt vuosi mallia 2015 lähti tehoja paljon talven aikana. Ei kierrä enää niin paljoa kuin ennen ja kulkee enää huudattamalla 46 kun ennen meni kevyesti 58. Muutenkin talven jälkeen ollut nuhainen. Voisiko joku osa olla tukossa tai jotain ?
Koita puhdistaa kaasutin ja bensaletkut