Derbin sähköt

klaxxi
Liittynyt:
6.12.2013 20:16
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut klaxxi » 11.9.2014 0:10

Dörpisti kirjoitti:Miten noista CDI-bokseista tunnistaa rajoitetun ja rajoittamattoman? Kun mulla on 2kpl niitä bokseja ja toisessa on vihree ja toisessa sinine maajohto. Kumpi on rajoitettu?
Kiitos jo etukäteen!


Todennäkösesti vihreällä maajohdolla oleva on rajoittamaton
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 12.9.2014 21:47

Voin vahvistaa, että vihreä on rajoittamaton.
¿
points
Liittynyt:
4.10.2013 22:59
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut points » 18.9.2014 11:37

Pyytäisin vinkkejä sitkeään Derbi Senda R -04 vilkkuvikaan. Vilkut vasemmalle/oikealle eivät vilku, vaan palavat koko ajan. Toimivat muuten oikein, eli syttyvät ja sammuvat katkaisijasta kuten pitää ja palavat normaalikirkkaudella. Ongelma toistuu sekä mopon käydessä että ollessa sammuksissa.

Kokeiltu kolmella eri jännitteensäätimellä, kaksi viimeisintä kokeilua tehtiin 6-pinnisillä Gileran jännitteensäätimillä 1442015 12V AC/DC + INT. 2 x 10W. Noissa siis sisäänrakennettu vilkkurele. Vilkut ovat perinteiset hehkulankapolttimovilkut, ei siis ledityyppiset. Kytkennät kuvien mukaiset ja koko sähköjärjestelmän jokaisen liitoksen laatu käyty läpi.

Tuntuu erikoiselta, että kaikki säätimet olisivat viallisia. Jos löytyy hyviä yleismittarilla tehtäviä testivinkkejä jännitteensäätimelle, otan mielellään vastaan. Ja tietty myös muita vinkkejä.
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 21.9.2014 18:16

Jos ostan käytetyn johtosarjan Derbiin,tarviiko mun muuta tehdä kuin ottaa vanhat johdot pois ja laittaa uudet kiinni? Siis olettaen että johtosarja käy Ducatin sähköille? :s
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Dioxide » 21.9.2014 19:43

points kirjoitti:Pyytäisin vinkkejä sitkeään Derbi Senda R -04 vilkkuvikaan. Vilkut vasemmalle/oikealle eivät vilku, vaan palavat koko ajan. Toimivat muuten oikein, eli syttyvät ja sammuvat katkaisijasta kuten pitää ja palavat normaalikirkkaudella. Ongelma toistuu sekä mopon käydessä että ollessa sammuksissa.

Kokeiltu kolmella eri jännitteensäätimellä, kaksi viimeisintä kokeilua tehtiin 6-pinnisillä Gileran jännitteensäätimillä 1442015 12V AC/DC + INT. 2 x 10W. Noissa siis sisäänrakennettu vilkkurele. Vilkut ovat perinteiset hehkulankapolttimovilkut, ei siis ledityyppiset. Kytkennät kuvien mukaiset ja koko sähköjärjestelmän jokaisen liitoksen laatu käyty läpi.

Tuntuu erikoiselta, että kaikki säätimet olisivat viallisia. Jos löytyy hyviä yleismittarilla tehtäviä testivinkkejä jännitteensäätimelle, otan mielellään vastaan. Ja tietty myös muita vinkkejä.


Osta erillinen vilkkurele ja vedä sen kautta. Oma mielipide että tuo vilkkureleen integrointi jänniteensäätimeen on niin typerää, enemmän hajoavaa palikkaa ja jos toinen menee rikki pitää kuitenkin ostaa kokonaan uusi.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Poram » 28.9.2014 21:48

Tuolla derbin penkin alla on sellainen laatikko, josta lähtee 3 johtoa. Mulla on se "ground" johto irti, niin mihin se pitäis lyörä kiinni ? Jarruvalot ei toimi, ja tuo on varmaan syypää ? Kyseessä siis derbi x-race -04
points
Liittynyt:
4.10.2013 22:59
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut points » 2.10.2014 15:49

Dioxide kirjoitti:
points kirjoitti:Pyytäisin vinkkejä sitkeään Derbi Senda R -04 vilkkuvikaan. Vilkut vasemmalle/oikealle eivät vilku, vaan palavat koko ajan. Toimivat muuten oikein, eli syttyvät ja sammuvat katkaisijasta kuten pitää ja palavat normaalikirkkaudella. Ongelma toistuu sekä mopon käydessä että ollessa sammuksissa.

Kokeiltu kolmella eri jännitteensäätimellä, kaksi viimeisintä kokeilua tehtiin 6-pinnisillä Gileran jännitteensäätimillä 1442015 12V AC/DC + INT. 2 x 10W. Noissa siis sisäänrakennettu vilkkurele. Vilkut ovat perinteiset hehkulankapolttimovilkut, ei siis ledityyppiset. Kytkennät kuvien mukaiset ja koko sähköjärjestelmän jokaisen liitoksen laatu käyty läpi.

Tuntuu erikoiselta, että kaikki säätimet olisivat viallisia. Jos löytyy hyviä yleismittarilla tehtäviä testivinkkejä jännitteensäätimelle, otan mielellään vastaan. Ja tietty myös muita vinkkejä.


Osta erillinen vilkkurele ja vedä sen kautta. Oma mielipide että tuo vilkkureleen integrointi jänniteensäätimeen on niin typerää, enemmän hajoavaa palikkaa ja jos toinen menee rikki pitää kuitenkin ostaa kokonaan uusi.



Ok, taitaa olla parasta. Miten vilkkurele tulee kytkeä, löytyykö Derbiin sopivaa kaaviota tai edes yleistason kaaviota?
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut -rampe- » 3.10.2014 13:53

Mistä johtuu että CGC-rajotin (16-asentoinen) ei rajoita, toimii tapponappina eli kun laittaa rajoittimen päälle niin mopo sammuu? Kyseessä siis Derbi DRD 2003, leonellin sähköt.

Tuo sama rajoitin toimi kyllä ex-derbissä ja mankin ex-koneella (ei toimi nykyisellä)

E: Korjattu jo
Viimeksi muokannut -rampe- päivämäärä 5.10.2014 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Blacklake » 4.10.2014 16:48

Mikäs tuossa Gilerassa (derbissä) nyt oikein on vikana, kun ei anna kipinää.
Magneetto/staattori katottiin ja näytti täysin ehjältä. CDI:lle tuli yhdestä johosta vähän virtaa, koitettiin sitten vanhanliiton Derbin ja MBK:n CDI:tä, joista ainakin MBK:n Ducatin CDI oli täysin samanlainen eikä hörähtänytkään :|
Pitäisikö noille CDI:lle meneville johdoille tulla kaikille virta?
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Poram » 5.10.2014 16:24

Mikähän derbissä on kun painaa jarrua, niin kaikki valot mitkä tulee akulta vilkut yms. sammuu ja etu- ja takavalo himmenee. Kaikkien johtojen pitäisi olla kunnossa ja paikoillaan.
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut dattiis » 6.10.2014 19:28

Sanosin että jarruvalon johto ottaa jostain kohti maihin
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Poram » 8.10.2014 19:53

Vika löytyi, siellä takavalon takana on ne kaksi läppää johon polttimon navat tulee, ja niiden lisäksi vielä yksi kapeampi joka tulee sen sinisen johdon vierestä. Jos se kapeampi läppä (ei mitään hajua oikeista termeistä :D) on niin että se ei osuu kumpaankaan lampun napaan, niin jarruvalo toimii mutta takavalo ei pala, jos se osuu vain toiseen (siihen joka on takaa päin katsottuna oikealla), niin takavalo palaa, mutta jarruvalo ei, jos molempiin niin mikään ei pala.
Sekavasti selitetty, mutta ehkä joku tajusi :D

Edit: Ongelma ratkaistu, niin että työnsin sen lampun syvälle sinne paikkaan ja laitoin sen sivulta tulevan läpyskän kiinni siihen kantaan.
Ruuppe
Pyörä:
Gilera RCR '07
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
14.4.2014 20:03
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut Ruuppe » 14.10.2014 19:09

Nyt joku kertoo, että mistä saa Ducatin CDI-boxin, jossa kierrokset ON rajoitettu. Muutaman tunnin etsimisellä löysin vain rajoittamattomia CDI:tä... :s

EDIT: Löytyi http://www.ajbike.fi/product_info.php?products_id=69950
jarppi231
Liittynyt:
24.1.2014 23:33
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut jarppi231 » 16.10.2014 18:14

tietääkö joku 5 napaisen jänniteensäätimen johtojen järjestyksen?
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Derbin sähköt

ViestiKirjoittanut -rampe- » 17.10.2014 20:18

Mikäs vikana kun etupolttimosta kärähti ekaks lyhyet ja hieman sen jälkeen pitkät, huomasin myös että vasemmanpuolen vilkut eivät vilku. Mittarin mukaan vilkkuu. Sittenkun laittaa vilkun oikealle, toimii normaalisti mutta mittarin mukaan ei vilku.

Tänään aikasemmin kaikki toimi kyllä normalisti ja hyvin. Kyseessä -03 DRD
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista