vessanovi
- Pyörä:
- Derpi x-race 04
- Liittynyt:
- 31.7.2012 13:14
Joo tuota, kyllä minä pairilla eri tulpalla niitä kokkeilin toki ja kummatkin on vielä suhteellisen tuoreita tapauksia:). Ja tosiaan petrooli virtaa, kun tulppa kastuu jonninmoisen polkemisen jälkeen. Voiko johtua semmoisesta, kun puolan ympärys ja puola on aikasmoisen paskasia, niin jostain syystä ei enää sylinterissä anna kipinätä? Vai oliskos muita mahollisuuksia?
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
Joop, kattelin tossa niin termostaatti on kunnossa.
Kysymys kuuluukin sitten että miten se jäähdytin ilmataan oikeaoppisesti?
Jostain lukenut että sylinterikanteen menevä letku irrotetaan ja sitten siihen letkuun kaadetaan niin paljon nestettä että tulee yli.. Mutta ne nesteethän lentää maahan jos se letku on valmiiks irti? Ei järkeä, eli miten se tehdään kunnolla?
Kiitos mieluusti yksityiskohtainen selostus
Derbilaattori
- Liittynyt:
- 14.3.2013 22:27
Otat kanteen menevän letkun irti jäähdyttäjästä ja kaadat letkuun niin kauan nestettä että jäähdyttäjästä tulee nestettä yli.
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Eli kun se letku tulee korkeemmalle, kuin jäähdytin niin se tulee jäähyttimestä ulos ennekuin tulvii letkusta.
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
mikerin
- Pyörä:
- Nitro+ Derbi GPR 125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 28.2.2011 23:11
mikerin kirjoitti:Tänään alkoi kuulua vesipumpun läheisyydestä semmosta surinaa käydessä, joka kuuluu aina vaan lujempaa kun kierroksia enemmän. Joku laakeri tai joku stefa vuotaa? Vesipumpun ratas? Ideoita
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
No siinähän sulla jo on ideoita
Kytkinkoppaa irti ja pohtimaan
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
Tuppuman
- Pyörä:
- MBK Nitro
- Liittynyt:
- 10.3.2011 23:29
mikerin kirjoitti:mikerin kirjoitti:Tänään alkoi kuulua vesipumpun läheisyydestä semmosta surinaa käydessä, joka kuuluu aina vaan lujempaa kun kierroksia enemmän. Joku laakeri tai joku stefa vuotaa? Vesipumpun ratas? Ideoita
No eipä sun auta kuin ottaa se pumpun koppa auki ja katsoa, todennäköisesti sielä on vikaa jos surruttelee
Tuppuman
- Pyörä:
- MBK Nitro
- Liittynyt:
- 10.3.2011 23:29
Devis kirjoitti:Joop, kattelin tossa niin termostaatti on kunnossa.
Kysymys kuuluukin sitten että miten se jäähdytin ilmataan oikeaoppisesti?
Jostain lukenut että sylinterikanteen menevä letku irrotetaan ja sitten siihen letkuun kaadetaan niin paljon nestettä että tulee yli.. Mutta ne nesteethän lentää maahan jos se letku on valmiiks irti? Ei järkeä, eli miten se tehdään kunnolla?
Kiitos mieluusti yksityiskohtainen selostus
Eli avaat kannesta lämpöanturaa pikkuisen, niin että sieltä pääsee ilma välistä. Otat sylinterin kanteen menevän letkun irti syyläristä ja pidät sen mahdollisimman suorassa taivastakohden ja alat kaataa nesteitä, kun nesteet tulee lämpöanturan kierteistä niin kiristä se takaisin ja jatkat nesteiden valuttamista. Kun nestettä alkaa tulla syyläristä niin nopsakkaa vain letku kiinni syyläriin ja kaadat loput nesteet paisuntasäiliöön ja hienosäätönä kannattaa laittaa pannu tulille ja keikutella puolelta toiselle mahdollisimman paljon ja kaataa lisää nesteitä säiliöön niin kauan että ilmakuplia ei enää tule. Josei tuolla onnistu nii laita paaliin koko moska.
Tuppuman
- Pyörä:
- MBK Nitro
- Liittynyt:
- 10.3.2011 23:29
vessanovi kirjoitti:Joo tuota, kyllä minä pairilla eri tulpalla niitä kokkeilin toki ja kummatkin on vielä suhteellisen tuoreita tapauksia:). Ja tosiaan petrooli virtaa, kun tulppa kastuu jonninmoisen polkemisen jälkeen. Voiko johtua semmoisesta, kun puolan ympärys ja puola on aikasmoisen paskasia, niin jostain syystä ei enää sylinterissä anna kipinätä? Vai oliskos muita mahollisuuksia?
No voi olla myös, että magneetto on pyörimisensä pyörinyt. Sun pitäis kysyä joltain joka tietää paljonko virtaa magneetto lykkää tulemaan ja sitten mittarilla mennä se katsomaan. Jos lukema on suurinpiirtein sama kuin sen pitäisi niin vika on todennäköisesi puolassa ja sitä sitten vaihtelemaan. Mutta ensihätään putsaisin magneeton, sen puolan ympärystän, katsoisin kuinka hapettuineita johdot on (varsinkin tulpanjohto), yleismittarilla tarkistelisin virtoja ja uunituore tulppa kaupasta.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Ja tuohon ilmaamiseen lisäksi, että annat vain reippaasti käydä tyhjäkäyntiä säiliön korkki auki ja samalla painelet letkuja. Jos on järjestelmäsä ilmaa niin huomaat kun nestepinta laskee säiliössä eli muistat lisätä nesteitä!
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
Hmm.. Okei, eli nyppäsen kannesta lähtevän putken toisen pään (se jäähdytinpään) irti, ja kaadan siihen kanteen menevään letkuun nestettä?
Eikös se sitte mene sylinteriin?
Vai tarkotatteko että otan SYLINTERIKANTEEN menevän letkunpuolen irti, nostan sen taivaita kohti ja kaadan siitä, kunnes se alkaa tulvii? Sittenhän se täyttyy alhaaltapäin?
Sori mut oon ihan uuno tän jäähyttimen kanssa, kaiken muun mopon tekniikasta sitten osaankin.
V_T_E_C
- Pyörä:
- honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
- Paikkakunta:
- RAISIO
- Liittynyt:
- 9.10.2011 20:59
Jäähdyttäjästä letku irti ja taivasta kohti sitten kippaat jäähdytysnestettä niin kauan että tulee jäähdyttästä ulos sitten letku paikalle.
Loput ohjeet on alempana
Jos jäähdytys nesteet pääsee palotilaan jossain on vikaa
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
HeneDZ
- Pyörä:
- Derbi X-treme SM 2009
- Paikkakunta:
- Ylöjärvi
- Liittynyt:
- 24.6.2012 15:25
En ole vieläkään saanut tota ~10k paikkeilla alkavaa pätkimistä korjattua. Pätkii täsmälleen samalla tavalla rajoitetulla ja rajoittamattomalla boksilla. Huomasin vaan siinä mun rajoittamattomassa boksissa jotain outoa...
Kuuluisiko siis ducatin rajoittamattomassa cdissä lukea 9400rpm? Boksissa on kyllä vihreä maadoitusjohto, mutta silti tuntuu, että boksi rajoittaisi samalla tavalla kuin sinisen johdon omaava boksi.
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
rajottamattomassa ei pitäs lukea tota 9400. Mulla ja kavereilla ainakin vaan rajotetuissa ollu.
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
Joop, eli sylinterinkannesta lähtevän letkun toisen pään eli sen pään mikä on sylinterikannessa otan irti, ja kaadan siitä nesteet jäähyttimeen...
En tiedä nyt onko tuo derbin jäähy muuttunut hirveästi, sillä nyt puhutaan mallista Racer vuodelta -97.. Muttamutta, kokeilen huomenna tuota tyyliä ja ilmoittelen jos sihinä lakkaa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista