Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Ei vaan otat sen jäähyttimen päästä irti
E: ja sullahan oli vissiin termostaatti kiinni, joten neste valuu aika hitaasti niin oottelet kärsivällisesti, että se menee läpi. Ja kun nestettä alkaa tulemaan jäähyttimestä(letkun paikasta josta otit aikaisemmin letkun irti) tuikkaat letkun takasin ja täytät paisuntasäiliön, niinkuin aikaisemmin sanottiinkin.
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
Rajis- kirjoitti:Ei vaan otat sen jäähyttimen päästä irti
Siis.. Eli periaatteessa ja käytännössä kaadan nesteet palotilaan eli sylinterin sisään?
Kuulostaa aika jännältä. En haluis välttämättä tuhota mopoa..
E: Joo ei oo termostaattia ollenkaan, eli hitauden kanssa ei pitäs tulla ongelmia
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Eihän ne nyt palotilaan pääse, ellet ole jättänyt tiivisteitä sylkästä pois
Siellä sylinterin vesikanavissahan se neste normaalistikkin kiertää ja sinne se nytkin menee. Eli siis kun pidät letkua ylhäällä sen pää on sen verran korkeella, että nestepinta nousee ensin jäähyttimen tasolle, josta alkaa tulemaan tavaraa yli ennenkuin letkusta. Ja kun järjestelmä ei ole silloin suljettu pääsee ilma tulemaan pois. Ja kun sitten lyöt mopon tulille niin kannattaa tosiaan avata syylarin korkki ja kallistella mopoa, sekä puristella letkuja, että kaikki ilma varmasti tulee pois. Voi laitella mulle vaikka yv:tä jos tarviit vielä lisää apuva
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Devis
- Liittynyt:
- 1.6.2012 12:17
Probleema on nyt tämä että se tulee yli siitä letkusta.
Ei sinne mennyt kun noin 0,5 litran vesiputeli, ja sitte alko tulla yli.
Painetta kertyy vieläkin, tai sitten vaan paineet karkaa koska sylinterinkannesta lähtevä letkun pätkää on leikelty ennen koska pamahti mäsäksi aikoinaan.
Laitan tilaukseen ensiviikolla kaikki orkkisletkut Easypartsilta ja isken sitten kiinni..
Sitten viimestää nähään johtuuko letkuista.
Edit: Huomasin juuri kun orkkispiirustuksia kattelin tuolta yllämainitun verkkokaupan sivuilta, että mopossa on ilmausruuvi. Se sijaitsee siinä suunnilleen jäähyn keskellä vasemmalla puolella niinkuin letkukin.. Nyt testaamana toimiiko.
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Siis jäähytysjärjestelmään kertyy painetta kun kone on käynnissä? Tuo viittaa vuotavaan kannentiivisteeseen.
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Lahnailija
- Pyörä:
- Derbi Senda Xtreme sm '08, Yamaha Yzf-r125 '09
- Liittynyt:
- 7.2.2013 17:25
Mikähän mahtaisi olla ongelma tossa Derbi Xtreme 08ssa kun pitää semmosta ihme siritystä/nakutusta tyhjäkäynnillä ? Ääni ei oo todellakaa kova, ja se poistuu kun antaa kierroksia. Kilometrejä tullut vaan vähän päälle 8tkm, tosin mopoa on pidetty aika huonosti (mitään ei ole vaihdettu ja talvisin mopo on jätetty sellaisenaan talliin yms.) koska oli vielä sillon veljeni omistuksessa
Mopo on siis täysin vakio (vielä
) Ajattelin öljyt vaihtaa jos sillä lähtis pois mutta osaisitteko sanoo mikä on jos ei öljyjen vaihto auta ? Ei siinä varmaa mitää suurempaa mut ois se ny kiva kuitenki hoitaa
Dulin vain dähän duhlaamaan dilaa:DD
derbipoika97
- Pyörä:
- derbi drd racing -03
- Liittynyt:
- 2.2.2013 19:39
Tossa yritin saada derbiä käyntiin... polkemalla ei sanonut mitään, mutta yleensä aina työtämällä lähtenyt helposti käyntiin, kun työnsin mopoa niin kaasun painamisella vain booasi... ikään kun ei olisi saanut ollenkaan bensaa... Tämän jälkeen laitoin ryypyn pois päältä ja samalla tunsin kun käteen tippui bensa tippoja... Bensaa tippui bensahanan lähettyviltä. Eli voiko olla että bensaa ei ole päässyt ollenkaan kaasariin ja tämän takia puskee sitä tuolta bensahanan luota? Mopo saa hyvän kipinän ja kone on siis kasattu ja käytetty käynnissä (lähti helposti käyntiin) ja purettu uudelleen koska vaihteisto oli kasattu väärin ja taas kasattu ja nyt ei lähde käyntiin.... kaikki on kasattu samalla lailla paitsi tuo vaihteisto... eli missähän mahtaa olla vika?
Miksu123
- Liittynyt:
- 5.9.2012 17:21
Tietäskö joku että mikä mahtaa derbissä olla vikana. Tyhjäkäynti on normaali. Mutta sitten kun lähtee ajamaan niin rupeaa sytytys pätkimään isomilla kierroksilla. Jolloin joudun vaihtamaan vaihetta ylös päin. Eikä tästä syystä ota kunnon piikkiä. Kokeiltu 80,85, 90 suuttimia. Eikä vika korjaantunut. Malli drd pro 06
derbipoika97
- Pyörä:
- derbi drd racing -03
- Liittynyt:
- 2.2.2013 19:39
Joo elikkä derbistä on hajonnut alipaine hana... eli bensaa valuu koko ajan kaasariin. Haittaako tämä periaatteessa mitään?
No1
- Liittynyt:
- 16.12.2011 23:27
ei haittaa, kunhan ei ylivuotoletkuista tule eli kaasarin neulaventtiili toimii.
minä en ainakaan normaali bensahanaakaan väännä kiinni muutakun jos pidemmän ajan mopo seisoo, mielestäni ihan turhaa aina laittaa kiinni kun lopettaa ajelun..
mikerin
- Pyörä:
- Nitro+ Derbi GPR 125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 28.2.2011 23:11
Noniin.. Avattu on vesipumpun koppa. on muuten vittumainen avata jos on tuorevoitelu käytössä
Eli otin sen vesipumpunkopan pois ja siin oli iha ku se siivikko olis hinkannu siihe metallii, oli meinaa semmosta kulumaa siinä et kyl se siihe on ottanu kun puolet derbin tekstistä oli kadonnut.. Mutta eikös tuo ole kampiakselin päässä se ratas? Kampiakselinhan kuuluu liikkua sivuttaissuunnassa? Mut mikä siin sit on et se siivikko rupee rautaa syömää?
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
Tuppuman
- Pyörä:
- MBK Nitro
- Liittynyt:
- 10.3.2011 23:29
mikerin kirjoitti:Noniin.. Avattu on vesipumpun koppa. on muuten vittumainen avata jos on tuorevoitelu käytössä
Eli otin sen vesipumpunkopan pois ja siin oli iha ku se siivikko olis hinkannu siihe metallii, oli meinaa semmosta kulumaa siinä et kyl se siihe on ottanu kun puolet derbin tekstistä oli kadonnut.. Mutta eikös tuo ole kampiakselin päässä se ratas? Kampiakselinhan kuuluu liikkua sivuttaissuunnassa? Mut mikä siin sit on et se siivikko rupee rautaa syömää?
Paitsi että kampuran ei kuullu liikkua millään tavalla sivuttaissuunnassa.. Koeta lyödä kumivasralla siihen päähän
tai pyöräytät pultin siihen parin kierroksen verran ja lyöt pulttiin kovalla vasaralla, ettei kampuran kierteenlähtö mene pilalle että liikkuisi vastakkaiseen suuntaan, mutta luulempa että se on vain väistämättömän pitkittämistä.. Sulla on neljä vaihtoehtoa joissa voi olla vika, erittäin halpa on että laakereiden sisempi tai ulompi rengas on niin kulunu, että pääsee liikkumaan, hieman kalliimpi vaihtoehto on, että kampura on liian kulunut ja viimeisenä on lohkojen vuoro, jotka ovat sitten todella kalliit. Ainoastaan kiertokangessa saa olla pieni välys sivuttaissuunnassa. Toivotan onnea huoltotöihin
Toki voi olla mahdollista, että muistan väärin ja se vesipumpun ratas ei ole suoraan kampurassa kiinni.
mikerin
- Pyörä:
- Nitro+ Derbi GPR 125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 28.2.2011 23:11
No nuo lohkot kuulostaa niin pahalta että ei viitsisi etes uskoa
mutta mites edes tuo siipiratas lähtee irti? Tuntuu olevan sekin suht kireessä
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
derbipoika97
- Pyörä:
- derbi drd racing -03
- Liittynyt:
- 2.2.2013 19:39
Derbiin ilmestyi uusi ongelma... Eli kun polkaisen mopon käyntiin ja kun painan kaasua niii sammuu lähes heti ja kastelee tulpan.. Siis mopo lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjä käyntiä hyvin, mutta hetikun painaa kaasua niin sammuu ja kastelee tulpan. Bensaa roiskuu myös välillä putken päästä.. Kaasari on putsattuu monesti, ilma ruuvia ja neulaa säädetty vaikka miten mutta silti ei toimi. Pääsuutin on kyllä oikein kokoinen koska on tuolla aina ennen toiminut hyvin... Mopo saa siis hyvän kipinän ja lähtee todella helposti käyntiin... Ryypyllä ei ole vaikutusta mihinkään.. Mopon alipainehana on rikki, eli kaasariin virtaa koko ajan bensaa, mutta neula venttiili toimii eli eihän tämän pitäisi vaikuttaa? eli missähän mahtaa olla vika?
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Missä kunnossa läpät? Jos et vielä kattonu, niin tarkista ettei ne raota.
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista