DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

vhille
Pyörä:
Ktm 125 exc -12, EX Husqvarna 125sms/wre -06, EX Yamaha DT -09
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
31.3.2012 13:31
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vhille » 6.5.2013 21:19

Mutta miks se kannattaa tukkia? :roll:
Pysäytetty [5] Sakot [2] Kilvet viety [0] Kortti viety [1] Keulittu ympäri [1]
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 6.5.2013 22:06

varpaat_suussa kirjoitti:Kerrohan miten se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen? :lol:


Kun polkaset nii pakoputkesta tullee lämmintä ilmaa, se mennee suoraa ilmanputsarille ja kaasarille ja antaa lämmintä ilmaa eikä kylmää.. kylmä ilma tiheämpää ymsyms.. En tarkalleen osaa selittää :)

Ja nii, emminä tiijä miksi tukin sen, hukannu sen letkun joskus niin jaksanu uutta alkaa väkertää ja sitä hommelia takasin , ei vuoja sieltä ennää. Ja ku katastuksessa piti käyttää niin ois muuten vuotanu helevetisti..
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Jippeyee
Pyörä:
Honda Monkey 1991 Ex Yamaha DT Jagermeister, Yamaha Aerox 70cc
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.10.2011 17:44
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jippeyee » 6.5.2013 22:18

Paitsi että se ilma kulkee just väärin päin. Ilmanputsari -> pakoputki
EDIT:
Shape kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Huvittava systeemi toi secondary air system. Kun pakokaasuja vähän laimennetaan ilmalla, saadaan pienempiä pitoisuuksia likaa ulos putkesta ja mopo menee standardeista läpi. Periaatteeltaan samaa systeemiähän käytettiin amerikan autoissa joskus 60-70-luvulla. :lol:
Se laimentaminen ei ole edelleenkään ideana. Itseäni toistaen:

Shape kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Eli sama kun vanhan ajan amerikkalainen ilmapumppu? Sama paska tulee ulos, tosin laimeempana kun siinä on ilmaa joukossa-> päästöt näyttää mittareissa pienemmältä. Vähän sama asia jos laittaa10 litran ämpäriin veden joukkoon litran öljyä, tai järveen litran öljyä. Sama määrä, kuitenkin järven öljypitoisuus on pienempi.
Korjataanpa virheellinen käsitys tästä hapetusjärjestelmästä. Sen tarkoitus ei ole pumpata puhdasta ilmaa pakojärjestelmään sen takia, että päästöt näyttäisivät pienemmiltä.

Ei suinkaan, vaan kyseessä on katalysaattorin hapetusjärjestelmä. Katalysaattori ei toimi kunnolla täydellä teholla hapetta. Happea tarvitaan hapettaessa palamattomat hiilivedyt vedeksi ja hiilidioksidiksi, sekä hiilimonoksidin muuttamisessa hiilidioksidiksi.


E: Vauhtiviivatarra olikin aavistuksen nopeampi.
Jarrut on vauhdin surma!
vhille
Pyörä:
Ktm 125 exc -12, EX Husqvarna 125sms/wre -06, EX Yamaha DT -09
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
31.3.2012 13:31
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vhille » 6.5.2013 22:35

Eli onko sen tukkimisessa käytännössä hyötyä? joku sano että kuluttais vähemmän? kun tosiaa omas detsis moric porattu ja oma tekoinen kuri ja vaatii ainakin 110 suuttimen, silläkin suuttimel kun laittaa kaasun pohjaa niin alkaa pätkii ja kun laittaaa ryypyn päälle se alkaa meneen lujempaa ja lopettaa pätkimisen.... Eli miks vaatii niin helvetin ison suuttimen? neulanhan ei pitäis vaikuttaa täysiä ajaessa?
Jossain kuin että saa ilmaa liikaa joten vaati sen takee niin ison suuttimen? voisko olla mahollista?
Pysäytetty [5] Sakot [2] Kilvet viety [0] Kortti viety [1] Keulittu ympäri [1]
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 6.5.2013 23:11

Neulanhan kans pitäis tosiaan vaikuttaa täyskaasulla ajaessakin, ja suutin.

Aijjaa, oon sitte ymmärtäny väärin tän jutun, oma moka :lol: Ei siinä, aina oppii jotakin uutta vaikka kokonaan kasannukin tuon mopon.. :|
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
penimies
Liittynyt:
12.8.2012 11:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut penimies » 6.5.2013 23:29

Morjens!
Nyt on detsonissa (-08) parikin vikaa.
1.Välillä alkaa tökkimään niin perhanasti, varsinkin kun koittaa kahvaa tappiin niin tuntuu kun koko moottori sammuis ja kun pästää kaasua pois niin alkaa taas pelaamaan. Välillä tähän auttaa ryypyn käyttö, välillä vain pahentaa. Myöskin muutaman kerran on joutunut työntämään käyntiin kun ei muuten lähde. Olisko tulpassa vikaa?
2. Vedon ollessa päällä, ja varsinkin kääntäessä, isolla vaihteella, ja matalilla kierroksilla/nopeudella, tuntuu ihme tökkimistä. Varsinkin jalkatapeissa nytkyy. Mikäköhän lie siihen syynä?
Kiitokset jo etukäteen.
Krizuh
Pyörä:
Yamaha DT 50x 2011
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
18.10.2012 22:32
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Krizuh » 7.5.2013 15:33

Krizuh kirjoitti:
Krizuh kirjoitti:Elikkä mikävittu on DT:ssä, ei kierrä 10tuhanteen rpm:n asti, vaan jää siihen 7000-8000 savuttamaan, ei kulje kun sen 43 mittarriin (ennen 66) moric on porattu, ja löytyi tuo ledikin sieltä.. eli siis on ohitettu poraamalla sekä ledillä (mitävittua?) yritin yhden tutun moricilla, siltikin jää junnaaman.. toimisikohan jos ottaisin ledijutun pois ja juottaisin johdot uusiksi kiinni ja sitten yrittää omalla/tutun moricilla? Voisiko se olla siinä ledijutussa.. kaasari on putsattu, tulppa on vaihettu, ilmanputsari putsattu ja karstat poltettu putkesta.. vai onko vika jossain moottorissa tms?

Ledi otettu pois, johdot juotettu takasin kiinni, sama paska jatkuu.... kellään mitään ideoita tähän enää..?

Kävin tuossa testailemassa detsiä gps:sään ja meni sen 45km/h gps, voisiko olla että tuo Moric on ns. palautunut rajotetuksi ja näin ollen mopo ei kulje enää? kuri on paikallaan joten 45km/h vois olla järkevä selitys että moric on palautunut rajotetuksi, paljonko rajotettu Moric kiertää ?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 7.5.2013 15:41

Ei se mitenkään voi palautua jos se on porattu. Kuriton putki ja ohittamaton moric kulkee yleensä sen 60-65kmh ja kiekkoja ottaa väleistä riippuen about 8500-10000->
Krizuh
Pyörä:
Yamaha DT 50x 2011
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
18.10.2012 22:32
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Krizuh » 7.5.2013 16:42

Noh eipähän tuo mitenkään liiku, 45km/h ottaa gepsiin ja siihen jää, lähtee niin hitaasti ku olla ja voi, moricceja testattu piuhoja juotettu, en keksi enää mitää mikä siin on ongelmana,,, ellei sitten moottorissa jotain mut tuntuu aina ku hyrrää siin 7000rpm paikkeil et ottaa enemmän kierroksia mut siihen se sit jää eikä se mitään ota..
vhille
Pyörä:
Ktm 125 exc -12, EX Husqvarna 125sms/wre -06, EX Yamaha DT -09
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
31.3.2012 13:31
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vhille » 7.5.2013 19:59

Voisiko joku nyt ystävällisesti auttaa? Detsissä moric porattu ja omatekoinen kuri. Mopossa on tällä hetkellä kiinni 110 suutin, ja tarvii melkee vielä isomman. Kaiken järjen mukaa ei voi vaatia niin isoo suutinta.... :roll:
Pysäytetty [5] Sakot [2] Kilvet viety [0] Kortti viety [1] Keulittu ympäri [1]
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 7.5.2013 20:31

Vaihtele neulan asentoa?
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
ilotulite
Liittynyt:
8.8.2010 22:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilotulite » 8.5.2013 16:41

Juuh.. Itel moottori nyt irti jaja laakerit vissiin menny moottorista.. voisiko tämä vaikuttaa vikoihin mitä on ollut? (tuola 10sivuu takaperin kirjoitin) :lol: Rahisi kyllä aivan järjettömästi, ja sytytys kyllä aivan temppuili, söi tulppia, tosin säädötkin voivat olla vituillaan :D mutta siis nyt katsotaan mitkä laakerit sielä on paskana ja päivitän sitten sainko kuntoon ja mitä oli.. Nyt räpellän sitten siskon skootterin kanssa, sekään tahdo kulkea, välillä kulkee välillä ei. Pitääpä vaihtaa tulppa, kaasarin ja ilmanputsarin puhdistanu ja suuttimilla pelaillut ja säätänyt seos ja tyhjäkäyntiruuvia, säkällä joku katti putkessa ja siksi toimii tuolla lailla oudosti
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 8.5.2013 17:03

Kuva

Kuuluisiko tuon alemmankin kumitiivisteen olla tuollalailla pohjassa niinkuin ylemmänkin ? kyseessä siis takajarrusatula. Vaihdoin jarrupaloja niin rupesi vuotamaan jarrunesteet tuolta välistä ilmeisest,i mutta kun otin palat pois niin vuoto loppui..
aleksi98
Liittynyt:
17.4.2013 20:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aleksi98 » 8.5.2013 17:05

Vuotaa bensaaa moposta tästä kohdasta pitäiskö tosta tulla bensaa :D
http://oi39.tinypic.com/x37fat.jpg
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 8.5.2013 17:23

Ei pitäisi, se on ylivuotonippa. Puhdista kaasari kunnolla, tarkasti neulaventtiili puhdista. Koska jos se ei ole tiivis, niin bensanpinta nousee tarpeeksi ja alkaa tulemaan bensaa tuosta ylivuotonipasta. Onhan tuo ruuvi kummiskin kiinni?

Wildzuria,

Voisin sanoa, että pitää olla samanlailla kuin ylempänä, eihän se jarrupala sitten asetu kunnolla tuohon.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista