Derbin huolto ja ongelmat #3

Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 24.4.2017 20:55

nikke3434 kirjoitti:
Tomi-50 kirjoitti:No seosruuvi kannattaa säätää, se ainaki esim mulla vaikutti tyhjäkäyntii. Sulje se kokonaa ja lähe sit avaa. Ja sit tyhjäkäyntiruuvil sopivat kierrokset


Voikos tossa säätäessa kusta niin ku mitään? Eli ei tyyliin leikkaa kiinni jos heittää säädöt päin helekkariin...? :s


No jos rauhallisesti säädät sitä kerralla nii ei pitäs kyllä mitää leikata. http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen
Tossa hyvät ohjeet kaasarin säätämiseen

Johnnyw: eli pistän tota siihen holkkiin ja putki kiinni siihe? Voisin kyl ne jousetki ostaa samalla

Mistäs muute johtuu ku kaasun kääntää nopeesti täysille nii mopo hidastuu alkaa booaa, tää tapahtuu ainoastaa täyskaasulle laittaes ku kierrokset alle 6k, hetken tuo ilmiö pysyy ja sit palaa normaaliks
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 24.4.2017 21:39

Juu tököttiä vaan kohtuudella sivelee siihen holkin pintaan ja survasee holkin putkeen. Sit antaa vähän aikaa asettua/kuivaa ennekun rupeaa mopoa käynnistelemään.

Liian pieneltä pääsuuttimelta vaikuttaisi jos booaa, tosin vähän samaa ilmiötä saattaa kyllä ilmetä liian isollakin suuttimella.
V1ltsu-
Liittynyt:
2.7.2016 23:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut V1ltsu- » 24.4.2017 21:55

Osaisko joku neuvoa tuommosen mopo sportista ostetun kierrostenrajottimen säädössä? Että onko mitään ohjetta sen säätämiseen vai joutuuko vaan kokeilemaan ainakun muuttaa sen säätöä?
taukopaikka
Pyörä:
KTM exc -16
Liittynyt:
20.12.2016 20:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut taukopaikka » 24.4.2017 23:41

joka tapauksessa joudut kokeilemaan onko hyvät sääöt
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 25.4.2017 11:00

johnnyw kirjoitti:Juu tököttiä vaan kohtuudella sivelee siihen holkin pintaan ja survasee holkin putkeen. Sit antaa vähän aikaa asettua/kuivaa ennekun rupeaa mopoa käynnistelemään.

Liian pieneltä pääsuuttimelta vaikuttaisi jos booaa, tosin vähän samaa ilmiötä saattaa kyllä ilmetä liian isollakin suuttimella.


Ok, kiitti, käyn varmaa täl viikol ostamas.
Tosta booaksesta, nii ainaki ryypyl kulkee huonommi, tulppa aika musta nii en luulis et liia laihalla. Kuutenki tapahtuu ain ku nopeesti täyskaasulle, iha ku kastuis tai jtn
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 25.4.2017 12:43

Toki jos suutin on liian iso ni silloin se tukehtuu ja ilmiö on vähän samanoloinen kun liian pienellä suuttimella.
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 25.4.2017 15:54

mistä sais hyvän imukurkun
gilera smt 07kaan
kaasari o lortto 17,5
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 25.4.2017 17:34

aika monesta paikkaa jos jaksaa googlettaa.
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 25.4.2017 17:53

meinasin et oisko jostai imukaulast jollai kokemust
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 25.4.2017 18:50

Jos sitä pelkkää kumikurkkua tarkotat ni alkp on ainut joka oikeasti pysyy kunnolla kiinni.

Eli tuo : http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 66947.html

Jos taas haluat kokonaan uuden ni sen verran pakko mainostaa että mulla olisi tollanen motoforce racing imukaula kaupan joka käy vakio kaasarille ja tarvittaessa monille muillekkin -> http://www.motot.net/talli/osat/id75775/
V1ltsu-
Liittynyt:
2.7.2016 23:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut V1ltsu- » 25.4.2017 22:39

taukopaikka kirjoitti:joka tapauksessa joudut kokeilemaan onko hyvät sääöt

Tarkoituksena olisi siis saada kokonaan rajoittamattomaksi, kuitenkaan poistamatta sitä rajotinta, jos joskus sattuu taas tarvitsemaan sitä. Itsehän en siis sitä ole asentanut, vaan edellinen omistaja, ja jostain syystä katkaisija on revitty irti :D sähköistähän en itse ymmärrä oikeastaan juuri mitään joten todennäköisesti en edes osaisi itse katkaisijaa siihen asentaa :lol:
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 25.4.2017 22:47

Ite suosittelisin kumista imukaulaa et pysyis parhaite kiinni. Viimeks oli metalline imukaula, jolla sama halkasia ku kaasarilla (19mm). Piti laittaa tollane kurkku siihe välii, eikä pysyny millää kiinni ja aiheutti imuvuodonki :)
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 25.4.2017 22:49

V1ltsu: No yks vaihtoehto on käydä moposportist ostamassa uus rajotin, ku eihä ne 20€ enempää kai maksanu?
Itekki tarvisin rajottimen nii oisko tollane moposportin tai wandan rajotin hyvä?
V1ltsu-
Liittynyt:
2.7.2016 23:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut V1ltsu- » 25.4.2017 22:59

Muuten voisi ollakkin vaihtoehto mutta kun sekin pitäisi yhtälailla osata säätää :D
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 26.4.2017 8:58

Siis puuttuuko siitä jotain vai ihan ehjäkö se on?
Siinähä pitäs olla se potentiometri, jonka avulla säädetään, että millä kierroslukemilla alkaa sytytystä myöhäistämään?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista