Monkey viritys ja tekniikka

sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 10.12.2013 20:48

Pelittää se, kaverillakin on. Sillä on myös kylläkin polinin vakio kaasari. Ei se mikään tehohelvetti ole mut vääntää hyvin ja jotenki potkiikin :D

Saahan noihin melko suoraan varmaan jonkun samurai 110, bse125, pitpron tms putken ? Nehän on vaaka koneilla ja saman mallisia.

E. kaveri ois myymässä sitä sen piikkistä lifania polinistaan. Jos käytetty kelpaa niin pistä sille YV:tä. Löytyy täältä foorumilta nimellä tomiiso
Tsekkaa pv proju!
leis
Pyörä:
Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
6.8.2013 22:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut leis » 10.12.2013 22:49

Kiitti vinkistä. Kaasari kyl ois plussaa et lähtis ees johonki ku ei putkeakaa löydy ;)
Lähetin YV:tä jo vähä aika sitte, onko sulla yhtää tietoa paljon sillä koneella on ajettu (noin~)? Alkaa jo mennä OT... :nolo:
Se on hyvä ku sen maalaa
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 10.12.2013 23:23

Aika uus se kai oli. Kaveri muistaa paremmin :D
Tsekkaa pv proju!
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tomiiso » 11.12.2013 9:43

sasumeil kirjoitti:Saahan noihin melko suoraan varmaan jonkun samurai 110, bse125, pitpron tms putken ? Nehän on vaaka koneilla ja saman mallisia.


Nope, ei kovin suoraa oikeen mikään putki mene, koska vakio putki tekee typerän mutkan runko palkin takaa, mitä ei noissa suurimmas osassa minicrosseissa ole. Klx 110 putki vois mennä melko pienillä muutoksilla kun siinä ainaki tulee jokin mutka rungon vierestä jos oon oikein ymmärtänyt.

DIY putki on ehkä se paras vaihtoehto jos avarampaa kaipaa :D
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 11.12.2013 17:30

Saa niitä uusia mankeihin tehtyjä putkia myös kaupoista, minicrossin putket menee kun modaa alkukäyrän ja änkän mankiin sopivaksi, eli sopivasta kohtaa poikki ja kenties vähän uutta taivutusta jos haluaa kulmaa muuttaa.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 11.12.2013 20:18

Mut nyt puhuttiin poliiniin laittamisesta ?

E: enpä spämmää enempää, mut musta ainakin ois helvetin fiksua siirtää Masai/polini/pbr/ toi mikälie 110cc yms kiinankoneet topic tänne mankipuolelle. Samalla tekniikalla toimii kaikki, ja jos en tietäs niin täältä niitä ettisin. Jotenkin niin rinnastettavia mankeihin. Onhan monkeyt.netissäkin nuo polinit, masait ja pebarit hyväksyttyjä.
Viimeksi muokannut sasumeil päivämäärä 11.12.2013 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Tsekkaa pv proju!
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 11.12.2013 21:31

Katosjoo, luin huolimattomasti. Mankitopicci kun tämä on :roll:
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
leis
Pyörä:
Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
6.8.2013 22:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut leis » 11.12.2013 21:34

Juu sori offtopicista kun toi Polini topicci on vähän kuollut niin tulin tänne kirjottelemaan kun ovat kuitenkin samalla koneella :nörtti:
Se on hyvä ku sen maalaa
No1
Liittynyt:
16.12.2011 23:27
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut No1 » 11.12.2013 21:58

eikös sellasen "hiilikuitu" samurain putki menis aika suoraan, sehän teki ainakin melko samanlaisen kiemuran runkopalkin takaa kun polinissa on.. jos niitä jostain vielä löytää
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 26.12.2013 16:44

Moro! miten helvetissä saisin mankini kulkemaan kovempaa.. koneena on 125 stomppi. väleinä on 17/24 ja huiput on max 86 tappiin huudattaen?? eli kysymys kuuluu. onko kellään ollut tätä samaa ongelmaa kun on ostanut "kiina monttukoneen" ja välit loppuu kesken? mistäköhän saisi pidemmät vaihteisto välit? kone on meinaan levällään. 110cc loncinissa oli samat vaihteisto välit :x kiitos jo etukäteen :)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 26.12.2013 17:20

Ootko varma että sun ketjuvälitykset loppuu kesken? Jos ajat täyskaasulla ja painat kytkintä, nouseeko kierrokset vähän vai paljon kaasu pohjassa? Jos nousee paljon, välit ovat liian pitkät. Jos ei tunnu juurikaan nousevan kierrokset kytkin pohjassa, välitykset ovat sopivat.

Ei sen 125cc padan tosin kuulukkaan kulkea kovin hirmuisesti että ei tuo vielä kovin omituiselta kuulosta.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 26.12.2013 18:23

no siis mulla on "rev limitteri" sis kierrosten rajotin, jonka säädin korva kuulolla johonkin 10-11tonnii ja sitä vasten paukuttaen huiput on se 86 gps :D ja on siis 125cc. ja avasin erikseen myös mun 110cc ja 72cc koneen ja kaikkihan on kinkkejä, niissä oli kaikissa tismalleen samat rattaat :) , tarkotus oli ottaa jostain niistä pidemmät rattaat.. jossakin lifanin koneessahan on "pidempi vaihteisto" kun jotkuthan on saanu niistä huippuja tyylii 15/29 jtn 90 kmh.. niin tarkotus olis saada semmoset välit (koneeseen ja tietty ratas välit lyhyemmiks). :|
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 26.12.2013 22:16

siinä on jotain vikaa jos se noilla väleillä menee vaan ton verran, :lol: itellä 17- 32 ja 3 vaihteella kelaa jo se 80 eikä ees vielä rajotin ota vastaan. 8) katoppa luistaako sulla kytkin siinä sun monossa. :lol:
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 27.12.2013 3:25

siis. mulla oli aijemmin mankissa 110cc. ja samat välit ja SAMA juttu! :/ ja nyt kesällä ostin stomp 125cc uutena. ja sama juttu. entiiä onko siis tarkotuksella laatikon välit niin tiheät vai mitä.. mistäköhän saisi pidemmät laatikko välit? ja siis kiertää ihan loppuun saakka ongelmitta!
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 27.12.2013 12:45

katoppa vaikka isompien koneiden vaihteistoja. yli 125cc, sieltä kun vaa löytyy oikeilla mitoillla olevaa kilkettä ni nakkoo kiinni. yleensä ne on aika samanlaisia. ja koko vaihteisto eo eses paljoa maksa.ja niissä ei varmasti välti lopu kesken, kyllä se on kuskin kantti joka siinä ensin loppuu,

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista