SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:pv kansi.png
En nyt oikein tiedä onko tämäkään oikea topikki tämän kysymiseen, mutta yritetään.
Eli ostin nuita PV:n kansia läjän ja olihan niitä avarreltu yms. mutta yksi ei oikein mulle auennu. Eli minkä takia on tehty tämmönen.
Vanhanmallin kansi, eli tulppa vinossa ja nimenomaan sen suuntaisesti tehty tuommonen ihmeellinen "monttu". Ymmärrän jotenkuten squishit ym. palotilan muokkaukset, mutta tämän voisi joku pro-virittäjä selventää...
Edit: Ei kun...nyt tulikin mieleen että minkäsmallinen se PV:n pallotila on muokkaamattomana. Oliks niissä jo vakiona tämä kyseinen monttu, ainakin vanhassa mallissa?
Piru, kun noista omistakaan kansista tiedä mikä on "neitsyt" ja mikä muokattu.
Parempi olisi jos pistäsit ihan valokuvaa kansista, selventäis kummasti. Tässä on "vanhanmallinen" ja "uudenmallinen" kansi koskemattomana.
Tiivistettynä kumminkin sanon, että peeveen kansia on laidasta laitaan. Niitä on jokainen "provirittäjä" tuunannut käyttäen työkaluina aina teelusikasta maaporaan..
Harvemmin tulee vastaan kunnolla työstettyä peeveen kantta.
_Dr. Sykerö_
- Liittynyt:
- 2.10.2012 19:48
Nyt olis kuvat niistä muokatuista kansista, jotka ostin. Kaksi niistä on kai koskemattomia (niistä ei kuvia) ja muut...
No, muokattuja. Ei toi madallettu nyt ainakaan kauheen huonosti tehdyltä näytä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimenen kerta toden sanoo!
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Nyt olis kuvat niistä muokatuista kansista, jotka ostin. Kaksi niistä on kai koskemattomia (niistä ei kuvia) ja muut...
No, muokattuja. Ei toi madallettu nyt ainakaan kauheen huonosti tehdyltä näytä.
Jepjep. Kaikki on juurikin enempi tai vähempi perseelleen työstettyjä kansia.
Tuo ekan kannen "monttu" jota ihmettelit, on alkuperäistä palotilaa. Avarrus on vaan tehty sen verta perseelleen että siihen on tollanen jäänyt.
Muut on perus viripiriavarruksia. Kyllä ne varmaankin hyvin toimii mikäli tiivistepinnan suoraksi hiot, mutta ei niistä virityksen kannalta niinkään hyvin toimivia kansia saa, etenkään jos sulla ei ole sorvia/jyrsintä käytössä.
Neppari
- Pyörä:
- Derbi DRD Pro Sm -08, Suzuki PV projekti
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 30.7.2009 9:09
Osaisko joku sanoo minkä pituisilla/kokoisilla pvn keskiöt ja vannelautaset saa suoraa kasaan ? ei tarvi lyhennellä tms Mopo 150km pääs nii vaikee käy ite kattomassa...
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
Neppari kirjoitti:Osaisko joku sanoo minkä pituisilla/kokoisilla pvn keskiöt ja vannelautaset saa suoraa kasaan ? ei tarvi lyhennellä tms Mopo 150km pääs nii vaikee käy ite kattomassa...
Mä nyt oletan että tarkotat pulttien kokoja..
M8x20mm
Neppari
- Pyörä:
- Derbi DRD Pro Sm -08, Suzuki PV projekti
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 30.7.2009 9:09
Joo sitä tarkotin. Kiitos !
Detsoni80
- Liittynyt:
- 27.3.2012 21:14
.
Viimeksi muokannut Detsoni80 päivämäärä 21.7.2014 0:23, muokattu yhteensä 1 kerran
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
No kuinka sen itte haluaa, kun on se 5 vaihre, niin ei tarvi ajella yhtä pitkillä väleillä, niin kiihtyy tietty lujempaa kun kevyemmät välit ja kulukoo kumminki melkee saman verran. Ei se huippuja liikoja lisää
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Nalle90
- Liittynyt:
- 26.8.2010 21:21
Oisko kellään myydä rullaavaa suzuki pv:tä.
_Dr. Sykerö_
- Liittynyt:
- 2.10.2012 19:48
Milläs lämpöarvolla olevia tulppia porukkaa käyttää 60cc plusun kanssa? 6 vai 7?
Tänään meinasin vähän säikähtää, kun kesken -yybermunalukkohuippunopeuden- testauksen tempas liinat kiinni ja sammu ihan kuin olisi leikannu. Lähti kuitenkin käyntiin ja toimi samalla lailla kuin siihenkin asti. Tuolla hetkellä oli 6:sen tulppa. En ainakaan vielä ottanut pyttyä irti, mutta aattelin että olisko esiasteinen sulamispiste saavutettu? Tai sitten vaan mäntä kävi tulpan reviirillä...
Viimenen kerta toden sanoo!
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Milläs lämpöarvolla olevia tulppia porukkaa käyttää 60cc plusun kanssa? 6 vai 7?
Tänään meinasin vähän säikähtää, kun kesken -yybermunalukkohuippunopeuden- testauksen tempas liinat kiinni ja sammu ihan kuin olisi leikannu. Lähti kuitenkin käyntiin ja toimi samalla lailla kuin siihenkin asti. Tuolla hetkellä oli 6:sen tulppa. En ainakaan vielä ottanut pyttyä irti, mutta aattelin että olisko esiasteinen sulamispiste saavutettu? Tai sitten vaan mäntä kävi tulpan reviirillä...
Kutosen tulppaa vaan.
Pistä ne kaasarin säädöt kuntoon, laiha seos narauttaa koneen samantien.
_Dr. Sykerö_
- Liittynyt:
- 2.10.2012 19:48
Kaasari on sillä lailla säädöissä ettei ainakaan laihalla käy, jo edesmenneen sisäänajonkin takia. Toki tuossa hyytymisessä on sekin erittäin pieni mahdollisuus, että olisi (taas) lyöny takajarrun lukkoon mutta tämä on ainakin ennen johtunut jäätymisestä tms. Ja nyt otin lämpösestä tallista ajoon.
Toinen ongelma oli se että kierrokset jäi leijumaan, kun oikein korkealle nosti ja sitten liukui kytkin pohjassa. Oikeastaan eivät välillä laskeneet ollenkaan ennen kuin painoi takajarrua?
perkele, kun pitikin taas mennä "virittämään" lisää...
Viimenen kerta toden sanoo!
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Toinen ongelma oli se että kierrokset jäi leijumaan, kun oikein korkealle nosti ja sitten liukui kytkin pohjassa. Oikeastaan eivät välillä laskeneet ollenkaan ennen kuin painoi takajarrua?
Tämä kielii juurikin siitä laihasta seoksesta. Tapahtuuko tätä pitemmän luukutuksen jälkeen vaan?
Sitten bensahan, bensaletkut ja kaasari putsaukseen. Voi olla että kohokammio ei täyty tarpeeksi nopeasti. Bensapintakin voi olla matalalla.
Kierrosten leijuminen joka tapauksessa johtuu laihasta seoksesta. Vaikka pinta- tai osakaasulla ei kävisi laihalla, voi se silti käydä täyskaasulla laihalla..
_Dr. Sykerö_
- Liittynyt:
- 2.10.2012 19:48
OIkeastaan juurikin pidemmän pommituksen jälkeen, eli jtn. parisataa metriäkin kun ajaa täyskaasulla. Ilmanputsari oli ainakin likanen, mutta se on kohta putsattu...
Minkähän laista osuutta tuolla kannella olis asiaan, kun vasta sen vaihdon jälkeen rupesi tekemään? ja siis kyseessä juuri tuo madallettu kansi.
No, täytyy taas kohta mennä säätelemään jahka piperi kuivaa
Viimenen kerta toden sanoo!
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Minkähän laista osuutta tuolla kannella olis asiaan, kun vasta sen vaihdon jälkeen rupesi tekemään? ja siis kyseessä juuri tuo madallettu kansi.
Monesti korkeempi puristussuhde vaatii kaasarinsäätöihin kajoamista, useimmiten rikkaamman suuntaan.
Jokaisen tiivisteen pitää olla tiivis, muuten vaikuttaa negatiivisesti koneen toimintaan ja kestävyyteen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista