Puch-moottoriset Tunturit

sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut sasumeil » 15.5.2013 17:02

+ museorekisteröidyt mopot menee tosi hyvin kaupaks ja pitää parempaa hintaa. Tottakai kannattaa museokilpii lyyä, miks ei ?
Tsekkaa pv proju!
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 15.5.2013 17:34

Koska max. 30 päivää ajoa vuodessa.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut sasumeil » 15.5.2013 17:54

Joka on herrasmies sopimus ? :lol:

Ei kukaan sitä valvo mite paljon sää ajat ellet ny iha joka päivä sillä aja...
Tsekkaa pv proju!
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut AceFin » 15.5.2013 18:08

No ei varmasti tule ajettua tuolla 30 päivää vuodessa, käyttöpeliksi ei siis ole tulossa, vaan isälle ja minulle kauniin kesäpäivän fiilistelymopo. Googlailin vähän ja selvitin, että pitää hommata museotarkistus, jossa sitten se hyväksytään tai hylätään museorekisteriin.

Onko kenelläkään myydä -68 lähetin etuvaloa ja -tarakkaa?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 15.5.2013 20:24

Retroilija kirjoitti:Koska max. 30 päivää ajoa vuodessa.

Ketään ei tämä kiinnosta koska sitä ei laske kukaan. Kyllä noilla voi päästää menemään vaikka ympäri vuoden.

Kuitenkin mopossa se museorekisteri on vähän eri kun autossa. Autossa säätää aika paljon kun laittaa museoon, mopossa taitaa korkeintaan säästää muutaman kympin vuodessa jos sitäkään.


Ymmärtääkseni mopon täytyy käydä kolmella tarkastajalla, jotka arvioi että kelpaako vai ei. Kannattaa kysyä vaikka VMPK:n sivuilta, tai jostain AMA RY:stä, tai vastaavasta vanhojen vehkeitten kanssa pelaavasta yhdistyksestä.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 15.5.2013 21:30

Ei tarvitse käydä kolmella tarkastajalla.
Yksi riittää hyvin.
AppleFarmer
Pyörä:
Tunturi Super Sport '86
Liittynyt:
15.5.2013 13:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut AppleFarmer » 16.5.2013 10:16

Se 30 päivää vuodessa riittää yllättävän pitkälle, ainakin museoauton osalta. Mopon kanssa voi olla toisin. Ei sitä kaatosateella oikein saa samaa fiilistä kuin aurinkoisella kelillä ajellessa. Ja sitä huomaa nopeasti kesän päätyttyä, että niitä ajopäiviä on jäänyt "käyttämättä".
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 16.5.2013 20:42

No juu, tuo siinä tilanteessa tietenkin että museoautoa ei pidä käyttöautona. Täälläpäin muutamalla museopelejä käyttiksinä. Tai sitten on niitä, ketkä laittaa sen käyttis auton talliin päivämääränä X ja ottaa sen tallista päivänä Y. Sinä aikana ajetaan pelkästään sillä museopelillä.

Autossa on sekin, kun uudemmat autot, mitä yleensä on käyttiksinä, ei vaan hajoile samaan tapaan mitä uudemmat mopot, jollon tarttisi ottaa se museopeli alle että pääsee paikasta toiseen.
Humpparaakki
Liittynyt:
10.3.2011 13:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Humpparaakki » 16.5.2013 20:55

Throttle kirjoitti:Ei tarvitse käydä kolmella tarkastajalla.
Yksi riittää hyvin.

Ja kun etsii sellaisen museotarkastajan joka ei ymmärrä mopoista tuon taivaallista, menee suunnilleen mikä vain läpi. Hyviä esimerkkejä löytyy Nettimotosta.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 17.5.2013 0:40

Humpparaakki kirjoitti:
Throttle kirjoitti:Ei tarvitse käydä kolmella tarkastajalla.
Yksi riittää hyvin.

Ja kun etsii sellaisen museotarkastajan joka ei ymmärrä mopoista tuon taivaallista, menee suunnilleen mikä vain läpi. Hyviä esimerkkejä löytyy Nettimotosta.


Juuri näin.
Pihit suomalaiset säästävät vakuutusmaksuissa :lol:
Pitäisi kyllä selvittää laskeeko paljonkaan vakuutus jos laittaa museoon ja päristelee sillä vaan menemään.

Muuten onko kellään ylimääräisenä 50cc Autisaa myytävänä?
Oma hajonnut kun putosi pajan lattialle.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 18.5.2013 16:50

Onko 5L/100km järkevä bensankulutus vähän viritetylle tunturille? :D Taitaa mennä aika paljon bensaa harakoille...
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.5.2013 17:37

Pitäisi kyllä selvittää laskeeko paljonkaan vakuutus jos laittaa museoon ja päristelee sillä vaan menemään.
Muistaakseni se vakuutussäästö oli jotain pari kymppiä tai vastaavaa, ei mitään suurta.

Onko 5L/100km järkevä bensankulutus vähän viritetylle tunturille?
On se omasta mielestä ihan kohtuullinen.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 19.5.2013 1:43

keuliikaasusta kirjoitti:Onko 5L/100km järkevä bensankulutus vähän viritetylle tunturille? :D Taitaa mennä aika paljon bensaa harakoille...

Taitaa olla suhteellista, itselläni meni hyvinä aikoina 2-2.5L/100km..
Tiedä sitten.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.5.2013 18:03

Ajosta tietty kanssa riippuu, ite päässyt vakiolla kahteen, mutten viritetyllä. Jotain 5 meni sillon viritetyllä (kaasuttelussa, ei tie ajossa) ennen kun alko viemään jostain syystä ihan törkeesti pensaa.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 19.5.2013 21:06

Ite päädyin tuohon tulokseen ajamalla puolella kaasulla arviolta 40-50 vauhtia joku 55km lähinnä suoraa tietä ja kaupunkiajelua. Katoin ajon jälkeen tankkiin niin vähän yli puolet jäljellä joten kyllähän tuolla varmaan 100 kilsaa pääsee jos ei kaahaa. Varmaan kuluttaisi vähemmän jos pesisi ilmansuodattimen ja säätäisi kaasuttimen uudestaan kun taitaa käydä vähän rikkaalla.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista