sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
+ museorekisteröidyt mopot menee tosi hyvin kaupaks ja pitää parempaa hintaa. Tottakai kannattaa museokilpii lyyä, miks ei ?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Koska max. 30 päivää ajoa vuodessa.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Joka on herrasmies sopimus ?
Ei kukaan sitä valvo mite paljon sää ajat ellet ny iha joka päivä sillä aja...
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
No ei varmasti tule ajettua tuolla 30 päivää vuodessa, käyttöpeliksi ei siis ole tulossa, vaan isälle ja minulle kauniin kesäpäivän fiilistelymopo. Googlailin vähän ja selvitin, että pitää hommata museotarkistus, jossa sitten se hyväksytään tai hylätään museorekisteriin.
Onko kenelläkään myydä -68 lähetin etuvaloa ja -tarakkaa?
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Retroilija kirjoitti:Koska max. 30 päivää ajoa vuodessa.
Ketään ei tämä kiinnosta koska sitä ei laske kukaan. Kyllä noilla voi päästää menemään vaikka ympäri vuoden.
Kuitenkin mopossa se museorekisteri on vähän eri kun autossa. Autossa säätää aika paljon kun laittaa museoon, mopossa taitaa korkeintaan säästää muutaman kympin vuodessa jos sitäkään.
Ymmärtääkseni mopon täytyy käydä kolmella tarkastajalla, jotka arvioi että kelpaako vai ei. Kannattaa kysyä vaikka VMPK:n sivuilta, tai jostain AMA RY:stä, tai vastaavasta vanhojen vehkeitten kanssa pelaavasta yhdistyksestä.
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Ei tarvitse käydä kolmella tarkastajalla.
Yksi riittää hyvin.
AppleFarmer
- Pyörä:
- Tunturi Super Sport '86
- Liittynyt:
- 15.5.2013 13:36
Se 30 päivää vuodessa riittää yllättävän pitkälle, ainakin museoauton osalta. Mopon kanssa voi olla toisin. Ei sitä kaatosateella oikein saa samaa fiilistä kuin aurinkoisella kelillä ajellessa. Ja sitä huomaa nopeasti kesän päätyttyä, että niitä ajopäiviä on jäänyt "käyttämättä".
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
No juu, tuo siinä tilanteessa tietenkin että museoautoa ei pidä käyttöautona. Täälläpäin muutamalla museopelejä käyttiksinä. Tai sitten on niitä, ketkä laittaa sen käyttis auton talliin päivämääränä X ja ottaa sen tallista päivänä Y. Sinä aikana ajetaan pelkästään sillä museopelillä.
Autossa on sekin, kun uudemmat autot, mitä yleensä on käyttiksinä, ei vaan hajoile samaan tapaan mitä uudemmat mopot, jollon tarttisi ottaa se museopeli alle että pääsee paikasta toiseen.
Humpparaakki
- Liittynyt:
- 10.3.2011 13:31
Throttle kirjoitti:Ei tarvitse käydä kolmella tarkastajalla.
Yksi riittää hyvin.
Ja kun etsii sellaisen museotarkastajan joka ei ymmärrä mopoista tuon taivaallista, menee suunnilleen mikä vain läpi. Hyviä esimerkkejä löytyy Nettimotosta.
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Humpparaakki kirjoitti:Throttle kirjoitti:Ei tarvitse käydä kolmella tarkastajalla.
Yksi riittää hyvin.
Ja kun etsii sellaisen museotarkastajan joka ei ymmärrä mopoista tuon taivaallista, menee suunnilleen mikä vain läpi. Hyviä esimerkkejä löytyy Nettimotosta.
Juuri näin.
Pihit suomalaiset säästävät vakuutusmaksuissa
Pitäisi kyllä selvittää laskeeko paljonkaan vakuutus jos laittaa museoon ja päristelee sillä vaan menemään.
Muuten onko kellään ylimääräisenä 50cc Autisaa myytävänä?
Oma hajonnut kun putosi pajan lattialle.
keuliikaasusta
- Pyörä:
- Tunturi Start -74
- Liittynyt:
- 15.1.2012 13:00
Onko 5L/100km järkevä bensankulutus vähän viritetylle tunturille?
Taitaa mennä aika paljon bensaa harakoille...
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Pitäisi kyllä selvittää laskeeko paljonkaan vakuutus jos laittaa museoon ja päristelee sillä vaan menemään.
Muistaakseni se vakuutussäästö oli jotain pari kymppiä tai vastaavaa, ei mitään suurta.
Onko 5L/100km järkevä bensankulutus vähän viritetylle tunturille?
On se omasta mielestä ihan kohtuullinen.
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
keuliikaasusta kirjoitti:Onko 5L/100km järkevä bensankulutus vähän viritetylle tunturille?
Taitaa mennä aika paljon bensaa harakoille...
Taitaa olla suhteellista, itselläni meni hyvinä aikoina 2-2.5L/100km..
Tiedä sitten.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Ajosta tietty kanssa riippuu, ite päässyt vakiolla kahteen, mutten viritetyllä. Jotain 5 meni sillon viritetyllä (kaasuttelussa, ei tie ajossa) ennen kun alko viemään jostain syystä ihan törkeesti pensaa.
keuliikaasusta
- Pyörä:
- Tunturi Start -74
- Liittynyt:
- 15.1.2012 13:00
Ite päädyin tuohon tulokseen ajamalla puolella kaasulla arviolta 40-50 vauhtia joku 55km lähinnä suoraa tietä ja kaupunkiajelua. Katoin ajon jälkeen tankkiin niin vähän yli puolet jäljellä joten kyllähän tuolla varmaan 100 kilsaa pääsee jos ei kaahaa. Varmaan kuluttaisi vähemmän jos pesisi ilmansuodattimen ja säätäisi kaasuttimen uudestaan kun taitaa käydä vähän rikkaalla.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista