Suzuki PV-yleinen keskustelu

_Dr. Sykerö_
Liittynyt:
2.10.2012 19:48
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut _Dr. Sykerö_ » 23.3.2013 19:40

Äsken kävin taas ajamassa lämpöseks ja huomasin, että kansi vuotaa jostain. Räpättää sillai ilkeesti ja poksauttaa .sammutuksessa. Laitoin sinne nyt 3 kokoa isomman suuttimen ja en ainakaan vielä huomannu että olis kierrokset leijunu. Täytyy varmaan kokeilla muilla kansilla ja uusia tiivisteitä.

Etiittiä: Laitoin nyt ihan testauksen vuoksi tuon kannen jota on vähän madallettu ja palotilaa pyöristelty. (ks. edellisen sivun kuvat, niistä tuo ainoa tulpallinen) Sillä tuntui potkivan aika hyvin väännön sekä piikin puolesta, joten ajellaan sillä niin kauan kun kestää. :seko:
Huomasin että männässä jonkun verran välystä pyttyyn, vai kuuluuko olla jos kone vähän lämmin?
Viimenen kerta toden sanoo!
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut KarsTa » 24.3.2013 18:49

Peeveen pytyt on aika suurella välyksellä kun lämpenöö niin törkiästi
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
_Dr. Sykerö_
Liittynyt:
2.10.2012 19:48
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut _Dr. Sykerö_ » 28.3.2013 16:53

Eilen vaihdoin taas lyhkäsemmät välit. Kiertää aika eläimesti ja kulkee ehkä 60km/h :roll: , tänään taas kouluun mennessä kun oli ajanu jonku 100m tappi auki niin simahti siihen ja kuulosti/tuntui siltä että leipas. Liu`uttelin siihen pyörätielle ja polkasin käyntiin. Tehot tallella, kiertää normisti ja muutenkin ihan ok. Nyt jo kahdesti kesken ajon jumahtanu tuollai? Täytyy vaihtaa ne pidemmät välit, kun niillä ei tuota tehny mutta onko peeveen koneilla muuten tapana tehdä tuollai jos kiertää "liikaa" tai ylikuumenee? Tulpan perusteella säädötkin oli aika optimaaliset.
Viimenen kerta toden sanoo!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 28.3.2013 18:00

_Dr. Sykerö_ kirjoitti:...mutta onko peeveen koneilla muuten tapana tehdä tuollai jos kiertää "liikaa" tai ylikuumenee?


Ei, paitsi ne jotka käy laihalla tai muuten vaan on säädöt metsässä. Pätee ihan mihin tahansa laitteeseen..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
razor15
Liittynyt:
16.10.2011 14:33
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut razor15 » 29.3.2013 0:40

moro, osaisko joku sanoo mikä mun Pv:n sähköissa olis ku ei taho toimia?
Jännitteensäädin (12V) , Johtosarja, molemmat kahvarungot, takavalo, etuvalo, polttimot (12V) , sytytyspuola ja tulppa uusittu. Runko maalattu mutta hiottu niistä kohtia mistä menee maihin.
Yleismittarilla käyty joka ikinen johto läpi ja virtakulkee kaikkialle.
Magneetolta katoin että kulkeeko virta niin kulkee hyvin. KAIKKI johdot ja liittimet tarkistettu.
Itseltä loppu keinot kokonaan ja nyt tarvisin teidän apua.
Kiitän vastauksista etukäteen. :)
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut kossusukka » 29.3.2013 4:30

Jos siis kaikkialla kulkee virta, niin missä se vika sitten on? Tai mikä pyörässä nyt pitäisi olla vikana?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
razor15
Liittynyt:
16.10.2011 14:33
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut razor15 » 29.3.2013 14:29

kossusukka kirjoitti:Jos siis kaikkialla kulkee virta, niin missä se vika sitten on? Tai mikä pyörässä nyt pitäisi olla vikana?

Valot ei toimi ja mopo käy katkonaisesti. Käynnissä ollessa sammuu ja yhtäkkiä käynnistyy heti perään. Tapponappi on ainoa mikä toimii kunnolla.
_Dr. Sykerö_
Liittynyt:
2.10.2012 19:48
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut _Dr. Sykerö_ » 30.3.2013 12:54

Jos virta kulkee kunnolla kaikkialle ja polttimot yms. on ehjät niin eihän missään voi olla vikaa. ;) Jos valot ei pala ja polttimo, se osa johon piuhat menee on ehjät ja jos sinne virta kulkee niin kyllä se lamppu silloin palaa. Ootko vaihtanu tulpanhattua/johtoa? Myös valopuola voi olla särki (tosin jos virtaa kerran antaa niin tuskin...). Eikös PV:n valot ole kytketty sarjaan eli jos virta ei kierrä etuvalon "läpi" niin ei pala takavalokaan? Yksi vaihtoehto olisi se osa johon polttimo/piuhat tulee kiinni siellä umpiossa. (mikä sen nimi on...??)
Viimenen kerta toden sanoo!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 30.3.2013 13:32

_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Eikös PV:n valot ole kytketty sarjaan eli jos virta ei kierrä etuvalon "läpi" niin ei pala takavalokaan?


Ei ole.

Josko otat koko johtosarjan kertaalleen irti, tarkistat jokaisen liitoksen ja jokaisen maa/miinuspisteet että saako kontaktia runkoon.

Yleismittarilla vielä vaikka johtosarjasta kertaalleen joka johto käydä läpi..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 31.3.2013 16:23

_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Eilen vaihdoin taas lyhkäsemmät välit. Kiertää aika eläimesti ja kulkee ehkä 60km/h :roll: , tänään taas kouluun mennessä kun oli ajanu jonku 100m tappi auki niin simahti siihen ja kuulosti/tuntui siltä että leipas. Liu`uttelin siihen pyörätielle ja polkasin käyntiin. Tehot tallella, kiertää normisti ja muutenkin ihan ok. Nyt jo kahdesti kesken ajon jumahtanu tuollai? Täytyy vaihtaa ne pidemmät välit, kun niillä ei tuota tehny mutta onko peeveen koneilla muuten tapana tehdä tuollai jos kiertää "liikaa" tai ylikuumenee? Tulpan perusteella säädötkin oli aika optimaaliset.


Lämpöleikkas.

Mulla aikoinaan lämppäs jatkuvasti 60cc plusu. Uus pytty ja mäntä oli, männänrekaiden katkosvälys sopiva. Sitte hioin kanavien reunat pehmeemmiks ja koko ongelma häipy.. Oli aika kurjasti viimeistelty ku oli tosi terävät reunat.
Pöö
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut bevekki » 1.4.2013 11:41

Ja femman isompi suutin....
2Fast4You
MopS
Liittynyt:
2.4.2013 16:09
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut MopS » 2.4.2013 17:08

Moi!
Mun pevekki iha vakio, niin miten saisin sen kulkemaan vähän enemmän? Ei tarvis kulkee ku sen 50-60 km/h:)
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut KarsTa » 2.4.2013 17:24

Gianellin putki ja vaimennin http://www.tmi-janikaasalainen.fi/-p-6745.html
http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki ... -6746.html
TAI eturattaaksi 14 piikkinen
http://www.janikaasalainen.fi/eturatas- ... p-313.html
Voit toki ostaa pelkän eturattaan ja kattoo jaksaako mennä sillä mutta suosittelisin tota teharia jos haluaa hiukan enemmän tehoja. Molempien hankkiminen olisi suositeltavaa ;)
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut sasumeil » 2.4.2013 20:28

Ite suosittelisin jos haluat pitää alaväännöt ja ja hiljaset äänet niin piät vakioputken ja vaihdat vaikkapa 50cc power+ sylinterin. Olettaen että sulla tosiaan on vakiopytty. sekin tuo jo vääntöjä ja kulkuja + muutamalla todella helpolla viilauksella saa siihen juuri sopivasti kulkua :)
Tsekkaa pv proju!
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

ViestiKirjoittanut bevekki » 5.4.2013 9:03

Juu ei vitussa ginua minkään vakiopytyn kanssa.
Vääntöjä ei oo ja vapaalla juuri kiertää tehoselle.
Pahin on että ajossa tosiaan tehoja ei oo ja yläkiekoilla on saatananmoinen tehonotkahdus ennen piikkiä ja piikki ei ehdi tulemaan kun ei kierrä.

Osta 60cc p+ ja laita vakioputkula sekä 14mm kassu. Vääntää ja kulkee. Viiltaulle 60cc alkaa ginu jo toimia ja 50ccp+ luhao riittää..

Jos ostat plusun hiilari läpillä niin ekana hiot sitä kumia. Muuten raottaa varmasti.

Eli upota läppörunko bensan ja anna turvota 5min. Sitten hiot esim vanerin päällö olevaa hiekkapaoeria vasten sitä kumipuolta. Toista dippaus ja hiominen vaikka parikertaa.
Sillai että metalli alkaa myös hioutua niin pitäs olla hyvä.
2Fast4You

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista