Puch-moottoriset Tunturit

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.5.2013 23:07

Onko sulla se mikro-paperisuodatin siellä kiinni? Itellä bentsiinin kulutus laski jonkun verran kun heitin sen sieltä pois ja jätin pelkän metalliverkon sinne.
AppleFarmer
Pyörä:
Tunturi Super Sport '86
Liittynyt:
15.5.2013 13:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut AppleFarmer » 21.5.2013 13:00

Löytyisikö keneltäkään hyväkuntoista (ei ruostetta) Super Sportin tavaratelinettä?

makynen [at] mac piste com
Humpparaakki
Liittynyt:
10.3.2011 13:31
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Humpparaakki » 21.5.2013 18:37

AppleFarmer kirjoitti:Löytyisikö keneltäkään hyväkuntoista (ei ruostetta) Super Sportin tavaratelinettä?

makynen [at] mac piste com


Telinettä ei ole, mutta sivulaukkujen "kiinntyskaaret" tarakan sivulle pitäisi löytyä. Siis tuollaiset kuten kuvan mopossa:

http://files.kotisivukone.com/rapapapat ... 1_orig.jpg

Ilmoittele jos kiinnostava, yritän sitten etsiä ne jostain. Hinnasta päästään todennäköisesti sopimukseen...
ozkari96
Pyörä:
Tallissa tunturi automat -79 kilvissä ja jotain viriä...
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
22.5.2011 21:49
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ozkari96 » 22.5.2013 22:46

Jos porautan sylinterin kokoon 38.50 niin sanonko koneistamolle tuon 38.50 vai pitääkö ottaa huomioon välys sun muut asiat? Mikäs on moposportilla hyvä mäntä kun oli kolmea hintaa tuon koon männälle? :D
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.5.2013 23:04

Pytty porataan aina männän mukaan eli sulla pitää olla mäntä mukana, kun viet sylkkää poraukseen. Männän hommaat sen mukaan, minkä kokoinen männäntappi sulla siinä on, 10 vai 12mm. Nuo L-profiilirenkaalla olevat ovat käsittääkseni melko kuraa tavaraa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.5.2013 19:14

Tietty voit porauttaa pytyn moposportilla ja sanoa että mäntä mukaan, jollon tietysti poraavat sen sun männän mukaan.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 23.5.2013 19:38

Slerpa_ kirjoitti:Onko sulla se mikro-paperisuodatin siellä kiinni? Itellä bentsiinin kulutus laski jonkun verran kun heitin sen sieltä pois ja jätin pelkän metalliverkon sinne.
Siinä on Dellorton 16mm kaasari ja Malossin vaahtomuovisuodatin. Nyt se on putsattu ja laitettu pienempi suutin niin alko kiertään ja bensaakin kuluu vähemmän joten mittaus pitää tehdä uudestaan joku toinen päivä :| . Tiedoksi vaan että nuo moposportin taiwan männät on ihan täyttä paskaa en suosittele.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 24.5.2013 7:53

keuliikaasusta kirjoitti:Tiedoksi vaan että nuo moposportin taiwan männät on ihan täyttä paskaa en suosittele.


Mitä ihmettä? Kyllä mulla kesti noi männät varsin hienosti. Vaikka kiinni oli 16mm dellu ja muffleri.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 24.5.2013 12:50

Mä oon ajanu steppareilla ja Forteilla, hyvin on kestänyt.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 25.5.2013 10:23

pbt kirjoitti:
keuliikaasusta kirjoitti:Tiedoksi vaan että nuo moposportin taiwan männät on ihan täyttä paskaa en suosittele.


Mitä ihmettä? Kyllä mulla kesti noi männät varsin hienosti. Vaikka kiinni oli 16mm dellu ja muffleri.
Kilometrin ajon jälkeen alkoivat männänrenkaat kilisemään ja sitten muutaman sadan kilsan jälkeen otin sylinterin irti ja männässä melkoset ohipuhallusjäljet ja männänrenkaiden urat väljät. Sylinteriputkessa on vielä hoonausjäljet joka paikassa ja olisi pelkällä männänvaihdolla selvinnyt :roll: . Nyt siinä on joku vanha pytty ja mäntä joka on samanlainen kuin tuo moparin mäntä. Se on toiminut ihan hyvin paitsi että sekin kilisee vähäsen. Joku voisi väittää että rääkkäsin sitä sisäänajossa ihan hulluna mutta eihän se tuolla bingillä kiertäny mitään.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.5.2013 18:22

Mulla veti taiwanilainen väljäksi yhden illan kovemman ruopimisen/lumisen "maasto" ajon jälkeen....
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 27.5.2013 7:43

mitä ihmeen mäntiä teillä on ollu? mulla on kestäny noi fortet ja mopparin männät aivan mainiosti. toki mulla oli viime kesänä ehkä turhan "kallista" 2t öljyä tunturiin mutta ajelin äkäsillä kiihdytyksillä ja täydellä kaasulla kokoajan matka-ajossa.
wuddafuk
Liittynyt:
27.5.2013 14:45
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut wuddafuk » 27.5.2013 14:47

Morjes! Pappa-Proju tuli hommattua, vm. 67-69, rekisteriotteessa ei mainintaa.

Kaikki alkaa oleen kohtapuoliin valmista rekisteröintikatsastusta varten mutta sammutusnappi ei toimi, mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään muuta kuin seurata tuota valkoista (?) johtoa että onko irti jossain kohtaa.

Jos ei löydy vikaa niin kai tuohon voi viritellä jonkun vipukytkimen itsekin mikä katkaisee virran tulpalta? Mihin johdon väliin, musta mikä lähtee puolalta?

Tuo etujarru on ilmeisesti tehoton normaalistikkin, tuli laitettua uudet kengät ja jouset mutta tuntuu että ei jarruta silti ollenkaan.. Pitää vielä purkaa ja ihmetellä.

Tuleeko jotain muuta mieleen mistä saattaisi tulla rääpimistä konttorilla? Onko näissä muuten jarruvaloa ollenkaan?

Kiitos ja kumarrus!
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 27.5.2013 15:00

Se virtapäältä tuleva musta johto pitää maadoittaa, että kone sammuu. Keltainen on etuvalon syöttö ja valkoinen on takavalon syöttö. Jarruvaloa ei ole.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
ozkari96
Pyörä:
Tallissa tunturi automat -79 kilvissä ja jotain viriä...
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
22.5.2011 21:49
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ozkari96 » 31.5.2013 13:15

Kyllä se etujarru aika tehoton on ainakin minulla, että ei pelkällä etujarrulla paljoa jarrutella :itku:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista