Eihän tuosta vakiokatteiden rumuudesta oikein mihinkään pääse, mutta onhan kyseessä jo vanha mopo. Plussaa kuitenkin että on vielä ehjät vakiokatteet mikä on jo näissä harvinaisuus, ja siististi maalattu
väleillä 12:52(vakio välit) kulki jotain 110kmh
Epäilen vahvasti..
Voisin piruuttani ja tylsyyttäni kertoa tähän itsekin tuosta Kameli-Limitin ruoskasta minkä omistan. Se on vuosimallia 2002 ja ostin värkin jo melko halpaan 280e hintaan vuosi sitten. Silloin siinä oli vielä jäljellä puolet alkuperäisistä katteista jotka nekin rikki, alkuperäinen maski, mittaristo ja pakoputki, nyt ei ole niitäkään
http://i1301.photobucket.com/albums/ag106/palezu/mbk/20140126_020_zps1b03d746.jpgEi tähän hätään parempaa kuvaa löytynyt. Kyllä se livenä joistain kulmista jopa näyttää ihan siistiltä endurolta mutta toistaiseksi en ole onnistunut ottamaan yhtäkään kuvaa missä se näyttäisi hyvältä
Muutoslistaa: ei katteita, itsetehty peltinen takalippa, Peugeot XPS:n maski(MMX), Biltema mini mx fatbar, bilteman endurokumi takana, itsetehty nopeusmittari, itsetehty pakoputki(tai oikeastaan kaksi) ja äänenvaimennin, samurain takaiskari, madallettu keula, ledinauha-takavalo, 18mm PHBG kaasari isommalla imukaulalla, rajoittamaton CDI ja 113-mallin vakiosylinteri.
Vääntömallin teharilla kulki 78km/h gps:llä mitaten 11-52 väleillä. Kiihtyvyydessä ei ole toistaiseksi tullut mikään mopo ohi
Sitten löytyy kierrosmallin tehari jolla en ole kokeillut huippuja mutta tehoa siinä on vähintään saman verran ja kierroksia reilu pari tonnia enemmän joten sillä luulisi menevän jo yli 90.
Pahin ongelma tässä oli aluksi sähköt, alkuperäiset olivat levinneet eikä kytkentäkaaviosta ollut tietoakaan. Kokeilin erilaisia jännitteensäätimiä joista mitkään eivät toimineet ja vehje poltteli lukuisia polttimoita. Lopulta jollain sattuman oikulla löysin nurkasta jonkun maagisen säätimen joka käsittääkseni on mopon alkuperäinen jännitteensäädin, jota en aluksi vain osannut kytkeä oikein ja sain sähköt lopulta toimimaan.
Hyvää tässä mallissa on kevyehkö rakenne, tosin se on vakiona täytetty kaikella turhalla hilppeellä. Viritettynä kulkee metsikössä melko hyvin, tosin takajousi on paska. Tämä on tee-se-itse henkiselle hyvä mopo ja hintakin on yleensä halpa, mutta osaamattomalle en suosittelisi koska tämän ikäiset käytetyt tuuppaavat olemaan jo melkoisia ruoskia.
Noihin laihalla käymisongelmiin ja tulpan syömisiin: syypää on se SHA vakiokaasari, jolla voi oikeastaan heittää suoraan vesilintua, sitä on niin hankala saada joka alueelta säätöihin. Ostakaa uudenmallin minarellin kuminen imukaula ja siihen joku uudemman enduron vakio 16mm PHBN tai joku vastaava kunnon kaasari niin alkaa ongelmat häviämään.