Puch-moottoriset Tunturit

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 8.6.2013 20:44

Mä oon käyttäny jotain 2-2.5% seoksia iät ja ajat Tuntureissa, ollut ihan jees. Säätösuutin on kova sana, ei tartte välpätä irtosuuttimien kanssa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 9.6.2013 0:44

Ny on taas kerran vanhus herätetty. Ihan ilosesti se tulille lähti mutta ei vetoja senkää vertaa että lähtis liikkeelle. Nyppäsin koneen irti, ny vaa venaillaa kampuraa ja muita osia että pääsee remppaa. Son mukavaa ku on toine mopo ni ei oo kauhee kuume kiesille, jaksaa tehdä tarkkaa työtä.
fJoni
Liittynyt:
17.6.2013 13:22
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut fJoni » 17.6.2013 13:26

Varastoja siivotes vastaan tuli:
Kuva
Onko super sportin jotain alkuperäisiä lisävarusteita tms vai ite tehtyjä? 8o
Mistä tunnistaa super sportin vuosimallin, onko niis jotain eroja?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.6.2013 23:54

Nonni, tänään taas kattelin tota pappatunaa ja näemmä koko taka haarukkassa on ihan silmitön välys. Puhutaan useista milleistä, jopa puolesta sentistä. Mahtaakohan noita puslia saada tohon vielä jostain? Voimakoneelta?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 26.6.2013 16:14

Kyllähän niitä saa. Itsekin olen ostellut niitä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 2.8.2013 16:58

Papiskassa klappaa keula ja siellä on varmaan laakeri(t) tai joku paskana, niin sinnehän sopii jotku polkupyörän vastaavat osat vai? Keulasta puheen ollen pystyykö tohon laittaan jonku tigerin tai super sportin keulan? :D
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 2.8.2013 17:11

Kyl muuten pystyy, näin joskus kuvan ku oli varmaa supiskan keula ja kokonaan mattamusta, oli muuten prämee :D
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 21.8.2013 19:38

Tietääkö kukaan että saako mistään maillardin takanapaan sopivia 28 ja/tai 30 piikkisiä rattaita jotka ovat samanlaisia kuin alkuperäiset? Moparilta ja voimakoneelta tuli vääränlaisia ja ne on liian kuperia. Aion laittaa "raskaat" välit sen takia että on tarkoitus ajaa pitempiä matkoja niin että pystyy ajaan kovempaa pienillä kiekoilla ja bensaa kuluisi vähemmän.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 22.8.2013 18:19

Testasin niitä rattaita ja näyttäisi siltä että ketjut joustaa sopivasti niin ei haittaa mitään.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 25.8.2013 8:25

Kysäsen nyt täällä saman, mitä yleispuolelta. Toivoisin nopeaa ja selkeähköä vastausta..
Ghostly.K kirjoitti:Noniin.. 80 luvun mopo (Tunturi Tiger S) pitäis herätellä tieliikennekuntoon. Monta vuotta se on jo pyörinyt mielessä, mutta nyt sain aikaiseksi putsailla laitoksen ajokuntoon. Eli:

Rekisteröintikatsastuksessa mitähän nuo nyt katsoo ja mitä kaikkea tuossa mopossa pitää nyt olla?

Tällähetkellä karkeasti löytyy:

Peili (Tai no, ostossa kaverilta)
Heijastimet: yksi edessä maskin alla, kaksi pumpuissa (1/puoli) ja perävalossa on integroitu heijastin.
Jarrut: Takajarru rumpu, metalleilla.... Ei palauta 100%, saa renkaan lukkoon, mutta jää laahaamaan. Ei huomattavissa. Etujarru levy, ei jarruta lukkoon, palauttaa 100% jarrutusteho on 10 km/h vauhdeissa noin 40%.
Mittari toimii. Neula heijaa vähän johtuen eturenkaan epätasapainosta, ei haitanne ketään.
Valot toimii edessä. Takana hehkussa on kyllä virta, (lanka palaa) mutta se jostain syystä ei loista ulos punaisesta kuvusta.
Huipputehoista ei tietoa. :D Pitänee käydä tossa tiellä kokeilemassa joku päivä.

Tanko kierossa, kytkinkahva on kierossa (U muotoinen), mutta ei poikki. :D
Kaikki tärkeimmät tais olla listattu tuossa

Jarrut korjaan kyllä ajan kanssa, ajattelin vaan maanantaina jo käydä kilvet hakemassa (Aivan, kun se oliskin vain hakea.. :lol: ) ja lähteä sitten osia hunttimaan.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.8.2013 20:59

Peiliä ei ainakaan mulla ole koskaan ollut kun olen mopoa katsastanut. En tosin tiiä, pitäiskö näissä vanhoissa olla?

Jarruihin toivotaan että katsastussedällä on hyvä päivä. Ei nää tunan jarrut oikeen vaan toimi, erityisesti ne v*tun maillardit.....Grimecan valuvanteen jarrut tosin toimi jotenkuten kohtalaisesti.

Mittaria ei myöskään välttämättä tartte, mutta ihan jees jos toimii.

Takalampulta kannattaa tsekata jännite jos lamppu tuntuu himmeeltä.

Kytkinkahvassa, kuten kaikissa muussakin mun ymmärtääkseni vaaditaan se pallo siellä päässä, erityisesti jos on metallinen kahva. Eli jos se siellä on niin pitäs kyllä sen puolesta luonnistua.


Runkonumero ja tyyppikilpi kannattaa vielätarkastaa että löytyy. Täältäpäin yksi unohti kattoa, ja olikin runkonumero mallia viilattu. Tyyppikilvistäkin voi ne liima/maali kirjaimet hilseillä pois ajanmyötä.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 25.8.2013 21:07

Pitää olla toimiva töötti tai joku polkupyörän pirikello kun meet katsastaan.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 26.8.2013 7:09

Purin nuo jarrut tossa eilen, kengät ja palat aivan loppu. :D Noh, tilaukseen voimakoneelta, laitto vielä samana päivänä eli sunnuntaina laitto postiin. Mahtavaa palvelua tuolla voimakoneella.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut sasumeil » 26.8.2013 17:48

Jos tosiaa kasaria nii ei tarvi olla tööttiä eikä peilejä. Periaatteessa riittää et mopo toimii hyvin ja on vakio. (Jarrut, alusta tms.) Ja sit etu ja takavalo toimii sekä takana on e-hyväksytty heijastin. Myös jokin sammutusnappi/kytkin sanottiin mulle et pitäs olla.
Tsekkaa pv proju!
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 26.8.2013 18:25

No hyvä, saa sit hyvillä mielin käydä katsastaan. Ei varmaan ihan karmeat vakuutusmaksut ole. :) Ootteko mistä säveltäny tuon kaasarin imukaulan? Ei nuo kumi-muoviseokset näköjään kestä yhtään mitään. Itsellä kävi mielessä joku auton jäähdytysletkunpätkä (tai vastaava rautapunoletku..)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista