MPPO
- Liittynyt:
- 3.2.2020 17:31
Kaveri laski et 62 piikkisellä kulkis 63,7km/h ja 65 piikkisellä 61,9km/h
Pyry82
- Liittynyt:
- 8.4.2020 1:38
Morjensta, 19382km ajetun Gilerani yläkerta antautui. Onneksi rauhallisesti, lähti vain puristukset ja pytty oli kunnossa. Otin männän irti ja totesin että männänrenkaat vain kuluneet ja katkenneet joten etsin netistä sopivan kokoista mäntää. Kyseessä valurauta pytty, koko c. Katselin että jaahas, männän pitäisi olla kokoa 39.87 c koon pytylle. Menin motometin sivuille ja lähi motonetissani oli vertex 39.87 mäntä, mutta kirjain koko oli D. Kummempia miettimättä heitin männän kiinni ja aloin sisäänajamaan mopon koottuani . Jäähdytys toimii, tankissa 4% seokset. 5 kilometrin rauhallisen ajon jälkeen veti mopo renkaan lukkoon 50 vauhdista. Asiaa ihmeteltyäni kokeilin mopoa käyntiin, ja se lähti. Jatkoin sisäänajoa vielä rauhallisemmin ja pääsin noin 20km kunnes se kävi uudestaan 30 vauhdista. Tämän jälkeen päätin työntää mopon kotiin ja seuraavana päivänä irroitin yläkerran ja löytyi ikävä yllätys:
Uuden männän molemmat männänrenkaat osilleen sulaneet, pytyssä neljässä kohtaa syvät jäljet. Asiaa tutkittuani totesin syyksi sen, että mäntä lämpölaajeni paljon enemmän kuin valurauta sylinteri, ja aina lämmetessään junttasi kiinni. Osaako joku kertoa, mitä tein väärin? Missään ei ollut mainintaa ettei se sopisi valurauta pyttyyn? Mikä mäntä olisi hyvä? Pitää sylinteri porata ja hoonata, onmeksi kampuraan ei tullut välystä.
Vituttaa silti.
Gilerarcr2012a
- Liittynyt:
- 24.4.2020 1:12
Kellää mitää tietoo et paljon gilera rcr 2012 vuos mallin keulaa menee öljyy
Pyry82
- Liittynyt:
- 8.4.2020 1:38
Gilerarcr2012a kirjoitti:Kellää mitää tietoo et paljon gilera rcr 2012 vuos mallin keulaa menee öljyy
mikäli paiolin 37mm normi keula, 3.25dl per pumppu
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Derbin huolto ja ongelmat topicin aloitusviestissä lukee, että 2,3-2,7dl per pumppu, jos kyseessä 37mm liukuputkilla oleva Paiolin keula.
Cure
- Liittynyt:
- 23.4.2018 19:32
Tuli hankittua smt - 14,ja Kaasutinta on säädetty jokunen päivä.
Paikalla oli 90 suutin ja ainoat virit kuulemma reikälevyn poisto
Ei käynyt täyskaasulla kunnolla(ryypyllä kovempaa), joten kokeilin eri suuttimia. 85 ja 80 tappoivat kokonaan täyskaasulla ajon, joten laitoin 95 ja säädin kaasarin tyhjäkäynnin niin että se käy mahdollisimman pienillä kierroksilla ok. Nyt ajossa ryypyn laittaminen ei vaikuta ollenkaan ainakaan parantavasti.
Mopo kulkee nyt mittarin mukaan 50 ja toimii ok, mutta tulppa on melko valkea. Seosruuvi on vain 0,75 kierrosta auki, koska siinä tyhjäkäynti oli paras. Nyt mietityttää että minkä pirun takia tuossa pitää olla noin iso suutin, minkä takia seosruuvi on niin pienellä ja tulppa valkoinen?
Laihalla se tulpan mukaan käy, mutta millä sitä nyt saisi rikkaammalle ilman että käynti huononee tuosta? Vai murehdinko vain turhaan?
MPPO
- Liittynyt:
- 3.2.2020 17:31
Eikö siinä kaasarissa oo tyhjäkäynti ja seosruuvia erikseen?
Gileranihmettelijä
- Liittynyt:
- 7.10.2020 15:50
Elikkän mulla on tollanen Gilera smt vm. -12 mopo
Eilen veidin rälläkällä kurin pois, kun ei ollut sellainen, joka lähtis helposti. Niin mietin tässä että minkä kokoinen suutin olisi hyvä. Mulla on nyt 85mm ja 90mm pääsuuttimet paketissa mut en tiiä et kumman laittaisin. Ja siis ainoat mopon virit on kuri pois ja 12 piikkinen eturatas.
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Gileranihmettelijä
- Liittynyt:
- 7.10.2020 15:50
Jatkoa tohon ylempään...
Vaihdoin sen isomman suuttimen ja toimii hieman oudosti. Jos annan täysiä kaasua vauhdissa niin alkaa sammumaan. Huomasin myös, että kaasarista tulvii bensaa. Voisko se johtua liian isosta suuttimesta vai onko mahollista et mokasin suutinta vaihtaessa jotain. Bensaa ei siis vuoda ylivuoto letkusta vaan kohokammion välistä.
Ja jos joku osais sanoo et mikä letku sen kaasarin pohjassa on, kun se lähti irti enkä oo ny varma et sainko sen ihan kunnolla kiinni. Kaasari on siis dellorto phva 17.5.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kohon tappi pitkällä ja jäi kannen väliin. Tappi mutkalla ja mahdollisesti kohokammion pohja pilalla.
Pohjassa on ylivuotoletku, ei merkitystä.
Gileranihmettelijä
- Liittynyt:
- 7.10.2020 15:50
Malagutisti kirjoitti:Kohon tappi pitkällä ja jäi kannen väliin. Tappi mutkalla ja mahdollisesti kohokammion pohja pilalla.
Pohjassa on ylivuotoletku, ei merkitystä.
Eli mitä mun pitäis tehä?
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Voi olla myös ettei pohjan tiiviste ole kunnolla paikoillaan.
Ota pohja irti ja kattele se tiiviste kunnolla paikoilleen ja kokeile sitten vuotaako vielä.
Ja tuohon suutin asiaan vielä sen verran, että jos se rupee hyytymään noin vauhdista kaasua antaessa, niin vieläkin liian pieni suutin.
Gileranihmettelijä
- Liittynyt:
- 7.10.2020 15:50
kasikymppitapsa kirjoitti:Voi olla myös ettei pohjan tiiviste ole kunnolla paikoillaan.
Ota pohja irti ja kattele se tiiviste kunnolla paikoilleen ja kokeile sitten vuotaako vielä.
Ja tuohon suutin asiaan vielä sen verran, että jos se rupee hyytymään noin vauhdista kaasua antaessa, niin vieläkin liian pieni suutin.
Oikeestaan tekee niin vain 1-3 vaihteilla mut sit 4-6 toimii iha normaalisti
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Saitko kaasarin tulvimisen/vuodon korjattua? Kokeilitko isompaa suutinta?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista