eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
KepaMummo kirjoitti:Nipanderi, laita numeroksi 1900 pitäs alkaa skulaan.. itellä 1788
Kiitos paljon, 2400 oli mulla oikee luku ku mulla on supermoto, näyttää gepsin mukaan nyt oikein. Mulla oli siinä 1800 valmiina
Sops
- Pyörä:
- Rieju MRX -07
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 6.5.2012 15:38
Enppo kirjoitti:Tarvis nyt nopeasti vastausta tuohon mun MRT ongelmaani, nyt enää lähtee vain käyntiin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä. Ryyppy ja kaasu ei auta asiaan mitenkään.
Ootko tulppaa kattonu?
Enppo
- Pyörä:
- Husqvarna WR 125 -06, Rieju MRT -10
- Liittynyt:
- 3.6.2013 21:41
Sops kirjoitti:Enppo kirjoitti:Tarvis nyt nopeasti vastausta tuohon mun MRT ongelmaani, nyt enää lähtee vain käyntiin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä. Ryyppy ja kaasu ei auta asiaan mitenkään.
Ootko tulppaa kattonu?
Pitänee kattoo huomenna kuhan kerkeää.
kaarlo337
- Liittynyt:
- 14.8.2012 0:43
KepaMummo kirjoitti:Ilpooz onko toi pala ihan tukeva ja teitkö ite tollasen palan?
on nuo koropalat ollu ihanhyvät ja kestävät
tein koulus lattarauasta ite eikä kyllä ollu vaikeeta
JooNr
- Pyörä:
- Rieju MRT Europa -11
- Liittynyt:
- 3.8.2012 0:21
Moro kaikille! Elikkäs, haluisin ton mun Rieju MRT Europa -11 kulkemaan jotain 60km/h. Miten tämä onnistuisi parhaiten? Tällä hetkellä 84 suutin ja kuria porattu 1,5mm (huollossa nuhaisuuden takia) ja kulkee 50-52 ja kiihtyy omasta mielestäni jotenkin lususti.. välit on vakiot eli 11-62. Eli paljon täytyy porailla kuria lisää ja minkä kokoinen suutin sen jälkeen?
KepaMummo
- Pyörä:
- Yamahat
- Liittynyt:
- 13.5.2013 16:41
Otat ilmanputsarista reikälevyn pois, otat kokonaan kurin pois Alkukäyrän ja paisarin välistä ja 12piikkisen eturattaan vaihdat ni pitäisi alkaa kulkemaan. Suutin kannattaa vaihtaa 100-110
KepaMummo
- Pyörä:
- Yamahat
- Liittynyt:
- 13.5.2013 16:41
Ilpooz, voitko antaa mitat palasta niin ois helppo tehdä?
JooNr
- Pyörä:
- Rieju MRT Europa -11
- Liittynyt:
- 3.8.2012 0:21
KepaMummo kirjoitti:Otat ilmanputsarista reikälevyn pois, otat kokonaan kurin pois Alkukäyrän ja paisarin välistä ja 12piikkisen eturattaan vaihdat ni pitäisi alkaa kulkemaan. Suutin kannattaa vaihtaa 100-110
Tuon jälkeen menis varmaan yli 70. Nimittäin noissa europa-mallisissa märteissä ei oo rajotettu cdi.
Lähinnä aattelin että minkä kokosella terällä poraisin sitä kurin reikää isommaks?
KepaMummo
- Pyörä:
- Yamahat
- Liittynyt:
- 13.5.2013 16:41
No sit en yhtään tiiä, itellä mrt pro niin rajotin ottaa 60-61 kohalla vastaan
Enppo
- Pyörä:
- Husqvarna WR 125 -06, Rieju MRT -10
- Liittynyt:
- 3.6.2013 21:41
Voisiko tuo olla väärän kokoisesta suuttimesta kiinni, kun mopo kuitenkin käynnistyy normaalisti, mutta kaasua annettaessa booaa ja sammuu heti. Jos sen onnistuu pitämään käynnissä antamalle kierroksia, pako putki tuntuu tukehtuvan.
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Kannattaisko vaihtaa vakiovälit kun nyt on 14/65 ja muuten vakio. Ja kannattaisko pitää noi jos otan kurin pois ?
Enppo
- Pyörä:
- Husqvarna WR 125 -06, Rieju MRT -10
- Liittynyt:
- 3.6.2013 21:41
Tarvitsen apua nopeasti! Mulla on toi Rieju MRT1 -10, ja se on alkanu käyttäytymään erittäin oudosti. Mopossa on ilmanputsarin reikälevy poistettu, suutin 105, ja pakokutken alkukäyrän ja paisuntakammion liitoslaipasta kuri poistettu. Mopo kulki normaalisti vielä eilen kokeiltuani, mutta alkoi sitten räpättämään ja tuntui että putki tukkiutuu. Sitten mopo ei pysynyt päällä edes kolmea sekuntia, ja sammui kokoajan. Aamulla uudestaan kokeiltuani mopo pysyi niin kauan päällä että pääsi lähdettyä liikkeelle mutta, sillä ei pystynyt ajamaan vieläkään kunnolla. Kaasu pätki ja ja välillä vei tehot kokonaan ja sammui keskelle tietä. Vaihdoin suuttimen 105-> 98 ja nyt kulkee suht normaalisti, paitsi että korkeilla kierroksilla booaa. Tarvis apua nopeasti, sillä huomenna saan pahasti myöhässä olevan korttini ja pitäisi päästä ajelemaan.
KepaMummo
- Pyörä:
- Yamahat
- Liittynyt:
- 13.5.2013 16:41
Enppo kirjoitti:Tarvitsen apua nopeasti! Mulla on toi Rieju MRT1 -10, ja se on alkanu käyttäytymään erittäin oudosti. Mopossa on ilmanputsarin reikälevy poistettu, suutin 105, ja pakokutken alkukäyrän ja paisuntakammion liitoslaipasta kuri poistettu. Mopo kulki normaalisti vielä eilen kokeiltuani, mutta alkoi sitten räpättämään ja tuntui että putki tukkiutuu. Sitten mopo ei pysynyt päällä edes kolmea sekuntia, ja sammui kokoajan. Aamulla uudestaan kokeiltuani mopo pysyi niin kauan päällä että pääsi lähdettyä liikkeelle mutta, sillä ei pystynyt ajamaan vieläkään kunnolla. Kaasu pätki ja ja välillä vei tehot kokonaan ja sammui keskelle tietä. Vaihdoin suuttimen 105-> 98 ja nyt kulkee suht normaalisti, paitsi että korkeilla kierroksilla booaa. Tarvis apua nopeasti, sillä huomenna saan pahasti myöhässä olevan korttini ja pitäisi päästä ajelemaan.
Ota sytytystulppa irti ja putsaa se hyvin. Sano sit auttoko.
Nipanderi
- Liittynyt:
- 29.4.2013 13:55
Vireboy kirjoitti:Kannattaisko vaihtaa vakiovälit kun nyt on 14/65 ja muuten vakio. Ja kannattaisko pitää noi jos otan kurin pois ?
No se riippuu siitä paljonko haluat moposi kulkevan ja kiihtyvän?
Ja bensan kulutusta ajatellen pitäisin itse nuo välit koska ilman kuria, kaasu pohjassa, vakioväleillä huutaisi aika paljon?
Enppo
- Pyörä:
- Husqvarna WR 125 -06, Rieju MRT -10
- Liittynyt:
- 3.6.2013 21:41
KepaMummo kirjoitti:Enppo kirjoitti:Tarvitsen apua nopeasti! Mulla on toi Rieju MRT1 -10, ja se on alkanu käyttäytymään erittäin oudosti. Mopossa on ilmanputsarin reikälevy poistettu, suutin 105, ja pakokutken alkukäyrän ja paisuntakammion liitoslaipasta kuri poistettu. Mopo kulki normaalisti vielä eilen kokeiltuani, mutta alkoi sitten räpättämään ja tuntui että putki tukkiutuu. Sitten mopo ei pysynyt päällä edes kolmea sekuntia, ja sammui kokoajan. Aamulla uudestaan kokeiltuani mopo pysyi niin kauan päällä että pääsi lähdettyä liikkeelle mutta, sillä ei pystynyt ajamaan vieläkään kunnolla. Kaasu pätki ja ja välillä vei tehot kokonaan ja sammui keskelle tietä. Vaihdoin suuttimen 105-> 98 ja nyt kulkee suht normaalisti, paitsi että korkeilla kierroksilla booaa. Tarvis apua nopeasti, sillä huomenna saan pahasti myöhässä olevan korttini ja pitäisi päästä ajelemaan.
Ota sytytystulppa irti ja putsaa se hyvin. Sano sit auttoko.
Kävin ostaa uuden tulpan, mutta eipä auttanu hirveesti. Sitten löysin aika nolon vian.
Mopoon oli tankattu vuoden vuotta vanhaa 95 bensaa minulta kysymättä (vanhemmat siis) sillä välin kun olin ollut kaverini luona, enkä siis tiennyt asiasta mitään. No nyt tyhjensin tankin siitä kurasta ja laitoin 98 tilalle nii eiköhän kulkenut.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista