Derbin huolto ja ongelmat #3

notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 17.5.2015 20:32

KRR: Vesipumpun akselille tulee ensin prikka ( estää siiven painumisen liian syvälle ) ja mutteri siiven jälkeen muovia vasten, eli ilman prikkaa.
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 17.5.2015 21:43

@notreal911: kokeilin kiristää niitä ruuveja ja ei tahtonu liikkua millään, mut siinä näkyy silti sellanen tosi pieni rako :D
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 17.5.2015 22:08

Missä vika kun ei kytkin kylmällä koneella toimi?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 18.5.2015 7:24

Atteeh: Sorry, ei oikein ymmärrä mitä tarkoitat.
Vesipumpun siipihän "lukittuu" kiinnnitettäessä" akseliinsa jolloin se ei enää pyöri kuin akselin mukana... Jos siipi ei pyöri kun pyörität moottoria, tarkista pyöriikö silti siiven akseli.
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 18.5.2015 9:06

Notreal911: Ehdotit että tarkistan etupumppujen kiinnitykset ylä- ja alakolmiosta. Kokeilin kiristää niitä mutta ei ne mene kireämmälle. Näyttäisi kuitenkin että ne ei olisi tarpeeks kireellä.
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 18.5.2015 15:22

Hups, mulla meni hieman viestit sekaisin Atteeh ja KRR:n kanssa ja ihmettelin mistä pikkuraosta pulttien kiristämisessä puhutaan vesipumpun yhteydessä... :nolo:

Eli, jos etupumput pääsee liikkumaan kiinnityskolmioissaan mutta kiristys ei onnistu, tutki miksi ei. Mahdollisesti kiinnityspultti kantaa "reiän" pohjaan ( eli on liian pitkä) eikä siksi kiristy vaikka rako on havaittavissa. Tällöin lyhennä hieman pulttia rautasahalla.
Toinen vaihtoehto että vaikka rako näkyy, jokin alue on jo raosta kiinni eikä pääse kiristymään enempää, ehkä sen kiinniottavan kohdan voi hioa pois?

P.S. Niiden kolmioiden kiristämiseen ei tarvitse tolkuttomasti voimaa, ne oikein toimiessaan kiristyvät helposti, älä siis riko niitä käyttämällä liikaa voimaa ( esim. kierteet korkkaa liiasta voimasta ). Kolmion myös kuluvat herkästi jos etuputket pääsevät liikkumaan pitkään jolloin pumppujen reikä on saattanut hiertyä väljäksi.
Silloin voit varovasti suurentaa alkuperäistä näkyvää rakoa jolloin saat hieman kiristysvaraa lisää.
döööbi07
Liittynyt:
4.9.2014 13:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut döööbi07 » 18.5.2015 21:59

Voiko vuotava alipainehanan letku vaikuttaa kun täydellä kaasulla ajaessa välillä rupeaa pätkimään niinkuin rajoitin ottaisi vastaan mutta paljon pahemmin? :|
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 19.5.2015 8:03

Vuotava alipaineletkun aiheuttama oireilu "loogisesti" ajateltuna pitäisi olla suurimmillaan silloin kun moottorin synnyttämä alipaine on pienimmillään ja siitäkin osa poistuu vuodon seurauksena, eli tyhjäkäynnillä, etsisin syytä pätkimiseen toisaalta.
döööbi07
Liittynyt:
4.9.2014 13:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut döööbi07 » 19.5.2015 15:31

Juu. Mietin vain kun lämpimänä polkiessa pitää saada muutamalla polkasulla käymään tai pitää työntää. Pätkiminen alkoi yhtäkkiä kun mopo kaatui pehmeän penkin päälle ja heti nostettiin, kävin ajamassa n1km jolloin mopo hyytyi. Staattorista oli irronnut johto magneeton takaa. Vaihdoin alkuperäisen staattorin kun löytyi. kaasuttimen olen huolella puhdistanut ja kahtonu että neulan sokka on lovessa kunnolla. Toimi täydellisesti aiemmin. :roll: :s
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 19.5.2015 17:07

Täydellä kaasulla voimakas pätkiminen voisi johtua johtimen kytkennän löysyydestä. Tarkista esim. CDI-boksin abikoliittimien kireys, löysä liitin voi heikentää kontaktia kun moottori täristää tärpeeksi.
mixa76
Pyörä:
DRD Racing
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
12.3.2015 15:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut mixa76 » 20.5.2015 13:27

Etuhaarukan stefat lähtevä piakkoin vaihtoon. Mitä öljyä suosittelette iskareihin? HYvä perusöljy, ei hifistelyä... Talviajoa tuskin tulee. ;)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Shape » 20.5.2015 20:32

Bel-Ray Fork Oil 10W on hyvää kamaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Baawo
Liittynyt:
20.1.2014 23:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Baawo » 21.5.2015 20:54

Mikäs mahtaa olla Derbissä vikana kun ei lähe polkemalla käyntiin. Työntämällä käynnistyy, mutta heikosti. Bensaa se ei saa sillä armottoman polkemisen jälkeen tulppa on täysin kuiva. Mistä lähtisin selvittämään tätä vikaa ?
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 21.5.2015 20:57

Onko puristuksia normaalisti polkiessa? Sen jälkeen kannattaa katsoa se alipainehanan toiminta
Baawo
Liittynyt:
20.1.2014 23:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Baawo » 21.5.2015 20:59

kelkkailija96 kirjoitti:Onko puristuksia normaalisti polkiessa? Sen jälkeen kannattaa katsoa se alipainehanan toiminta


On puristuksia ja alipainehana toimii :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista