Aprilia RX/MX

Korone
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Korone » 14.5.2012 17:39

TOTTA HELVETISSÄ ostat RX:n !!! Itse menin myymään omani kun ei innostanut ruveta alakertaa laittamaan kun oli jo kuitenkin 35-40tkm takana, siinä 35tkm kohdalla (n.) tarvitsi vasta ensimmäisen kerran vaihtaa mäntä, pelkäsin sitten että alakerta hajoaa mutta ei ole ostajalta kuulunut ainakaan mitään.... JA SITTEN OSTIN ITSELLENI DERBIN! ja voin sanoa että RX on v***sti parempi ajaa, ÄLÄ IKINÄ osta derbiä!

Siis jos haet ajettavuutta, molemmissa on hyvät koneet kuitenkin :)
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11

ViestiKirjoittanut Gogge » 14.5.2012 18:05

Ootpa kova ku käytät kirosanoja. -01 apikoissa on munaralli vielä koneena. Minkäs verran ajettua/hintasta tulossa?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Korone

ViestiKirjoittanut Korone » 14.5.2012 22:48

Gogge kirjoitti:Ootpa kova ku käytät kirosanoja. -01 apikoissa on munaralli vielä koneena. Minkäs verran ajettua/hintasta tulossa?

Anteeks mut tuota, en oo oikee ollu tyytyväine tohon derbiin muutakun koneen puolesta :/ Kaduttaa kun piti rx myydä laiskuuden takia
arsori
Pyörä:
KTM EXC300

ViestiKirjoittanut arsori » 16.5.2012 15:36

Korone kirjoitti:
Gogge kirjoitti:Ootpa kova ku käytät kirosanoja. -01 apikoissa on munaralli vielä koneena. Minkäs verran ajettua/hintasta tulossa?

Anteeks mut tuota, en oo oikee ollu tyytyväine tohon derbiin muutakun koneen puolesta :/ Kaduttaa kun piti rx myydä laiskuuden takia

Eikö tullut mieleen ottaa kuria irti ja ratastaa uudelleen? Itsekkään en kyllä tykkää derbeistä, ainakin mitä itse olen ajanut, niin vaihteisto ei anna minkäänlaista palautetta, ja koko mopo tuntuu vibraattorilta ajaessa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
frecciac12

ViestiKirjoittanut frecciac12 » 16.5.2012 22:50

vaihdoin tossa nopeusmittarin vaijerin ja se kesti 4 kilsaa ja sano alapäästä naps!Mulla oli etupyörä myös irti ni tuli mieleen pitääkö pyörittäjän olla tiukasti kiinni vanteen ja pampun välissä vai löysällä?Mulla se oli jääny vähä löysäks että pyörittäjää voi käsin liikutella siinäkö vika?
Korone

ViestiKirjoittanut Korone » 17.5.2012 0:31

Eikö tullut mieleen ottaa kuria irti ja ratastaa uudelleen? Itsekkään en kyllä tykkää derbeistä, ainakin mitä itse olen ajanut, niin vaihteisto ei anna minkäänlaista palautetta, ja koko mopo tuntuu vibraattorilta ajaessa.[/quote]

Siis tarkoitin oman laiskuuden, en mopon, oli mulla arrowi ja kuriton vakioputki ettei siitä ollut kyse, vaan kone oli ajettu 40tkm eikä alakerralle tehty mitään, männän vaihdoin siihen n.35tkm kohdalla :/ Ei enää uskaltanut koittaa kauanko alakerta kestäisi
arsori
Pyörä:
KTM EXC300

ViestiKirjoittanut arsori » 17.5.2012 2:26

Miten saat vakio alakerran kestämään noin kauaa? Itellä oli aika loppuun ajettu n. 20tkm jälkeen.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
eQ123

ViestiKirjoittanut eQ123 » 17.5.2012 10:23

Itellä oli 20-25tkm ajettu ja oli kuin uusi.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 17.5.2012 11:43

Kyllähän ne hyvin kestää, jos suurinmman osan ajasta ollut vakio ja ei ole rääkätty joka päivä. :)

Niin ja tuntuu hullulta kun bensahana on aika alhaalla tuossa tankissa, niin miten se bensa pääsee nousemaan sinne kaasariin?

Tuohon kaasuvaijeri juttuun, eli se pitempi tulee öljypumpulle ja lyhempi kaasarille, mutta kun laitoin sen kaasaariin kiinni yms. niin luistin ei mene tarpeeksi alas. Pitää vissiin itse tehdä tuohon sopiva vaijeri. :)

Tuohon asti se menee:

Kuva
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Korone

ViestiKirjoittanut Korone » 17.5.2012 12:52

arsori kirjoitti:Miten saat vakio alakerran kestämään noin kauaa? Itellä oli aika loppuun ajettu n. 20tkm jälkeen.

Käyttää täyssynteettisiä öljyjä ja alakerran öljyt vaihtelee kans ajallaan, niin kyl se kestää :o Ja tuo oli vielä melkein kaiken aikaa viritettynä, se kyllä itseäkin ihmetyttää että kesti viritettynä, ja vähän kengittynäkin :D
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80

ViestiKirjoittanut kossusukka » 17.5.2012 14:01

arsori kirjoitti:Miten saat vakio alakerran kestämään noin kauaa? Itellä oli aika loppuun ajettu n. 20tkm jälkeen.

46tkm räxällä mittarissa, mäntä vaihdettu joskus, muttei ainakaan minun eikä edellisen omistajan aikana eli noin 20tkm sisällä.

Tosin kyllä sen jo huomaa että se on suht loppuun ajettu... Väännöt ei ole enään ihan niinkuin uutena (siis se on nyt todellakin luumu sheisse, vaikka arrowin putkula kiinni), sekä loota on mätänemässä käsiin kun pykälät eivät meinaa mennä kunnolla sisään, eikä edes pysyä sisässä, kytkinkin tykkää kevyesti luisua.

Kesällä pitäis raato kunnostaa takas sellaiseksi kuin se oli kaupasta ostettaessa. :)
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
eQ123

ViestiKirjoittanut eQ123 » 18.5.2012 14:17

Kokeile mielummin kuinka kauan se kestää :lol:
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 19.5.2012 14:15

Täältä varmaa löytyy viisaampia kuin minä itse niin tuolla näkyy nuita kuvia niin voiko joku selittää mihin mikäkin johto menee.

http://motot.net/forum/viewtopic.php?f= ... 6&start=30
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Jöjeli

ViestiKirjoittanut Jöjeli » 19.5.2012 23:34

Kylhä nois Italialialaisis peleis sähköt on ain pieles. Itelläkii lähtee käyntii ilman avainta ja kaikkee muuta tällästä sähkövikaa. Kannattaa etsiä asiamies näille sähköjelaitolle, koska ilman oppia liitokset voi mennä päi per....ä
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.5.2012 23:38

KAttoo sähkökaaviosta, tai seuraa johtoa? Ei niihin liitoksiin mitään ammattimiestä tarvita, pelkästään tarvitaan sitä maalaisjärkeä, ja perustiedot.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista