Monkey viritys ja tekniikka

pikkulime
Liittynyt:
11.6.2012 21:22
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pikkulime » 5.4.2014 20:15

kiitos neuvoista nyt lähti irti ja saadaan mankiin uudehko kaasari ajoon :) lähti ku anto reilulla kädellä lämpöö :D :D
_hopper_97
Pyörä:
ex Tunturi Hopper -96 nyt Jincheng Monkey
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
21.3.2013 20:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _hopper_97 » 18.5.2014 22:53

Noniin, kertokaas pikku vinkkejä (yksinkertaselle 2tahtimiehelle) että ku tässä lähiaikoina vaihan 72sylkän ni onko jotaa erikoista mitä pitäs tietää? Esim tarviiko vaihtaa nokkaketjua jne? :roll:
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 18.5.2014 23:20

Kansi vaihtoon kanssa, saattaa se ehkä paksummalla kannentiivsteellä vakiollakin pelittää mut ei siinä oikeen järkeä ole.
Tsekkaa pv proju!
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut JusHond » 22.5.2014 8:17

Joo elikkäs.. Mulla oli 110cc skyteamin crossi. Toimi ERITTÄIN hyvin myin koneen (kone oli uusi alle 2000km ajettu) yhelle kaverille. Se meinas laittaa sen mankiin vaan ei kuulema toimi kunnolla. Ei kierrä. Että missähän vika? Kun se syyttää että myin paskan koneen sille. Vaikka se toimi aivan helevetin hyvin minulla tuossa crossissa vaan se ei saa sitä toimimaan mankissa. Niin että mikähän on vikana kun kone ei kierrä`?
5tr1pe
Liittynyt:
21.10.2009 14:52
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut 5tr1pe » 26.5.2014 1:12

Jos Hondaan tai vanhempaan Jinkkuun laitto, ni on rajotettu CDI. Laittakaa vaikka sen krossin boksikin siihen. Millaset ratastukset kaverillas on?
Välimallin m/v
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Hoofy » 31.5.2014 0:09

Kertokaas joku että minkäkokoinen suutin olis hyvä 72cc pytyn ja 16mm "deni" merkkisen kaasuttimen kans? ja paljonko tuota pyttyä pitäis sisäänajaa suurinpiirtein? Ja käykö kaikki 4mm kierteillä olevat suuttimet tuohon denin kaasariin, joka näyttäis olevan skyteamin vakiokaasari? :D Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 31.5.2014 1:24

Ei niitä suuttimia ole muute erilaisia, kun kierteeltään. Eli 4mm kierteellä olevat käy kaikki. Sisäänajoo vois harrastaa vaikka tankillisen tai kaks. Suutin sun täytyy vaan kokeilla, muu kokoonpano vaikuttaa niin paljon.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
_hopper_97
Pyörä:
ex Tunturi Hopper -96 nyt Jincheng Monkey
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
21.3.2013 20:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _hopper_97 » 6.6.2014 21:26

Mistä saan tilattuu 72cc kanteen pakoventtiilin ja venttiilin varren kumin? :s
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Hoofy » 7.6.2014 17:49

Joku kertokaa mulle mistä saan sopivan kannen tuohon 72cc mankiin ;_; kun vakiokansi ei käy siihen, mäntä osuu kokoajan kanteen kun kilkattaa nii paljo ku polkasee. Vai auttaisko se jos pistäis parit tiivisteet tuohon alakerran ja pytyn väliin?
_hopper_97
Pyörä:
ex Tunturi Hopper -96 nyt Jincheng Monkey
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
21.3.2013 20:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _hopper_97 » 8.6.2014 22:42

Venttiilit ne nakuttaa, ei se mäntä kantee ota, kato että ne venat on kohillaa, jos ei auta ni sul on nokkaketjun rattaan o merkki(n.klo9) ja vautipyörän T merkki (n.klo12) määrätyillään kohilla.
kiiwi_h
Pyörä:
Keeway hurricane
Liittynyt:
3.11.2010 18:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kiiwi_h » 17.6.2014 15:50

Paljonko ootte laskenu 110, 125 kansia jotka tulee 110cc koneeseen?
Aattelin ottaa 2milliä pois jos rupeaa osumaan venat mäntää niin venankoloja jos ei auta niin alatiivari.
Mäntä tuskin osuu palotilaan koska ei tule vakiona sylinterin yläpuolelle..
Viltsu26
Liittynyt:
11.7.2014 9:22
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Viltsu26 » 11.7.2014 9:32

Onko kellään mitään ohjeita staattorin asentamiseen :eek:
barbie
Liittynyt:
19.2.2013 23:04
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut barbie » 18.7.2014 16:27

Moi, nyt tarviais apua mankin kanssa.. eli ongelmana on että kun painaa kytkimen pohjaan, niin kytkin ottaakin enemmän.. Ja kun vaijerin säädön laittaa kireimmälle ja kytkimen säätöruuvin laittaa ihan pohjaan, niin silloin manki toimii siten, että kyktinpohjassa voi ajaa ,mutta kytkin luistaa aika paljon, sitten kun löysää kytkimen, niin kytkin ei ota juuri ollenkaan.. Eli kytkin pohjaan -> toimii,mutta luistaa, löysää kytkimen -> ei toimi, luistaa tosi paljon. Ja puhun siis tuossa kytkin pohjaan jutussa kytkinkahvasta. Vähän sekavaa tekstiä ,mutta kytkin toimii niinkuin päin vastoin, vähän kuin väännät kaasukahvasta niin kierrokset laskee, mutta kun löysäät kaasukahvan niin kierrokset nousee jne :D
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut lååpå » 29.8.2014 19:26

Päivää! pitääkö jotain koneessa muuttaa/ huomioida kun iskee kiinni 72-125cc pytyn? Kun oon nähny nettimotos nyt tosi paljon 110cc mankeja, onko niissä mitään huomioitavaa etten vaan osta sitten mitään lahopaskaa missä ei olla huomioitu mitään?? Asiallisia vastauksia jälleen odottelen
Tomppaaa^^
Liittynyt:
13.8.2014 21:07
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tomppaaa^^ » 29.8.2014 21:13

Nuo isommat pytyt (110 ylöspäin) ei mene hondan lohkoille suoraan. Kun lohkoja on avartanut, pytyn saa kiinni. Vakio kampuralla mäntä jää liian alas. Vaihtoehdot ovat vaihtaa toinen kiertokanki, jolloin kuutioita saa n.87cc tai laittaa esim. samurain koko kampura jolloin tulee 110cc kone.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista