Vaikka viime postauksesta on pari kuukautta aikaa, kysytään silti.
Mulla on prokkiksena -8? lukulaisen Tunturi Startin puhallinjäähdytteinen 2-jalkavaihteinen moottori. Kuvia moposta ja moottorista eri vaiheista jotta saa mahd. hyviä tunnistuksia..
Kampiakseliin piti alunperin vaihtaa kiertokanki uuteen. Ihmettelin jo kampiakselia purkaessa että mikä paikka on ollut kierossa kun oli kiertokangen ala/yläpää kulunut epätasaisesti eli alhaalta vasemmalta, ylhäältä oikealta.
Uuden kiertokangen kanssa suoraksi kellottaessa ei tahtonut suoristua sitten yhtään millään, vaan tuntui kokoajan enemmän ja enemmän siltä että kiertokangen alatapin reikä on koneistettu aavistuksen verran vikapaikkaan..
Tilasin siis uuden kampiakselin moposportilta. Se vaan ei vastaa tuota kampiakselia kytkinpuolen akseliltaan minkä koneesta olen purkanut pois.
Akselin päädyn kierre on tarvikkeessa pienempi, poorit ovat pienemmät ja tuo akselin olake on eri paikassa vrt. "orginaali" akseli. Moposportilla ei ollut muuta kampiakselia tarjolla 2-vaihteiseen puchiin, kuten ei myöskään Voimakoneella tai Finnmopolla.
Ainoa paikka mistä olen löytänyt oikeanlaisia kampiakseleita, on ulkomailta kisamallin kampiakselit.
->
http://www.puchshop.de/catalog/topracin ... anguage=ENTässä vielä vertailuna samanlainen kampiakseli mitä tuli Moposportilta.
->
http://www.puchshop.de/catalog/cm-crank ... -1749.htmlTässä vielä muokattu kuva molemmista akseleista mistä erot erottaa selvemmin.
Huomasin että Voimakoneen hinnastossa on maininta 2-vaihteisen kampiakselista:" kampiakseli 12mm m-tapille Pappa-Tunturi 2-V (EI CLASSIC)kokonaispituus 16cm"
->
http://www.elisanet.fi/voimakone/hinnas ... nnasto.txtHeräsi epäilys, että kampiakseli olisi siitä koneesta. Olisiko jollain kuvaa ko. koneen kampiakselista?