DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

Joogeli
Liittynyt:
30.5.2013 23:03
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Joogeli » 31.5.2013 23:28

hirvisorsa kirjoitti:Pätkimiseen saattaa auttaa suuttimen vaihto ja jarruvalon palamiseen auttaa se, että katso ovatko johdot oikein ja tarkista jarrukahvasta ja jarrupolkimesta, että liittimet ovat kunnolla kiinni. ;)

Selvä kiitoksia :) minkäs kokost suutinta suosittelisit vaki mopolle ?:D
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 31.5.2013 23:35

Kokeile vaikka 2-5 numeroa isommalla riippuen siitä mikä suutin siellä on vakiona. (Kaikissa ei oo samaa suutinta vakiona)
Jammu dt50x
Liittynyt:
20.7.2012 15:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu dt50x » 31.5.2013 23:39

Juunish jos noihin etu sivun ohjeisiin ja omaan järkeen on luottamista niin ilmausta ei tarvitse jos täyttää järjestelmän alhaalta päin.
Mites ton vesipumpun toiminnan vois tarkistaa?
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korker0 » 1.6.2013 10:47

Juunish kirjoitti:Ihme valopäitä, ilmatkaa se jäähdytysjärjestelmä niin ei lämpene.


Jäähdytysjärjestelmä ilmattu , kiertää hyvin ymsyms. Viileämmillä keleillä lämpömittari pysyy 40km putkeen ajetulla matkalla noin. 2-3 palkin kohalla, lämpimillä keleillä (25-30c) näyttää noin. että kohta täysissä.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 1.6.2013 11:25

Sama täällä. Ite pidän mittaristossa aina lämpömittarii esillä ja jos on pilvistä tai alle 20 astetta niin lämmöt on yleensä siinä 3 palkin kohalla mutta jos aurinko paistaa ja lämpöäkin on +20 astetta niin ajossa pysyy siinä 3-4 palkin kohilla mutta pysähtyessä lämmöt nousee melkein tappiin.
mbk2005
Liittynyt:
1.9.2012 12:55
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mbk2005 » 1.6.2013 11:34

Purettiin tuossa tuo minarelli ja katottiin että ne vaihteiston hammasrattaat on kunnossa ja niinku olikin, mutta kun laitettiin kasaan ni kumpikaan pakka ei pyörinyt kuin vähän... mikä vois olla vikana ja missä? ja vapaalle ei myöskään mene.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 1.6.2013 11:49

Okein kasattu, prikat oikeilla paikoilla?

Sitten tuohon mun ongelmaan. Miksi mittari näyttää jokaisella mittarin asetuksella nopeutta täydessä vauhdissa yli 100km/h? Mopo kulkee oikeaa nopeutta about 65.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
mbk2005
Liittynyt:
1.9.2012 12:55
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mbk2005 » 1.6.2013 12:35

pakkaa ei purettu muuten kuin otettiin lohkosta irti jua prikatkin pitäis olla paikollaan.
mbk2005
Liittynyt:
1.9.2012 12:55
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mbk2005 » 1.6.2013 12:39

ja tuon mittarin lukema on ihan normaalia mullakin näyttää aina jos ajan täysiä. Todennäköisesti anturi saa liikaa impulsseja ja se johtuu siitä.
Yamaha_91
Pyörä:
Yamaha DT 50r -06
Liittynyt:
11.12.2008 15:05
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yamaha_91 » 3.6.2013 13:45

Tarvisin vähän apua kannen kiristämiseen. Momenttiavainta en omista joten pitäisi "näppituntumalla" kireys arpoa. Olen muistaakseni kuullut ohjeen että niin tiukkaan kun saa näppivoimin ja sitten vielä 1/4 kierrosta.
Konkari97
Pyörä:
KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2012 15:24
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Konkari97 » 3.6.2013 14:58

Itse kiristin sen näppituntumalla räikällä samallailla, kuin tulpankin eli sormilla niin tiukalle ku menee ja sitte loppuu pie kiristys vielä räikällä.
eddiedo
Pyörä:
Aprilia RS125, Hyosung Comet 125
Liittynyt:
3.6.2013 21:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut eddiedo » 3.6.2013 21:52

luulin että toi mun x-limitti leikkas ku löi alamäessä takarenkaan lukkoon ja kiksi ei enää liikkunut. otin sitte pytyn irti ja kattelin, mutta sehä oli ihan hyvässä kunnossa niinku mäntäkin. siinä sitte ihmettelin ku ei mäntä vieläkään liikkunut vaan se oli jumissa alhaalla. otin kytkinkopan irti ja kone pyöri taas. ihmettelin tottakai että mitäs vittua. laitoin kytkinkopan takas kii ja kone pyöri kierroksen ennenku mäntä taas jäi jumiin sinne alas. elikkä nyt ihmettelen vaan että miksi vitussa tää ny tällee? Viriä pyörässähän on 85cc top performance, giannelli, kaasari jne...
aleksi98
Liittynyt:
17.4.2013 20:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aleksi98 » 3.6.2013 22:22

Ostin vääntyneen alkukäyrän miten sen saa väännettyä takaisin?
Niel
Liittynyt:
1.7.2010 16:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Niel » 4.6.2013 13:16

Mistäköhän nyt vikaa kannattais ensimmäisenä lähteä etsimään, kun -09 DT toimii vapaalla ja rauhallisesti kiihdyttäen normaalisti, mutta kun esim. ~30km/h kohdalla ja about 6k-7k kierroksen kohdalla pistää kaasun pohjaan niin kierrokset ei nouse (pikemminkin taitaa laskea). Vireinä on kuriton putki ja 95 suutin ja tällä yhdistelmällä on aiemmin mopo pelittänyt.

E // Eli siis ongelma ilmenee vain, kun kaasun laittaa pohjaan nopeasti. Jos antaa pikku hiljaa kierrosten nousta niin kaikki toimii.

Muutama päivä takaperin mopon ollessa parkissa kaupungilla tätä alkoi ilmetä, eli voisiko olla että pikkupojat ovat käyneet tekemässä vain mukahauskan pilan minulle?
eddiedo
Pyörä:
Aprilia RS125, Hyosung Comet 125
Liittynyt:
3.6.2013 21:36
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut eddiedo » 4.6.2013 20:10

mites tyhjäkäynnillä? taitaa käydä laihalla...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista