Aprilia RX/MX

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.5.2012 23:29

Koita rasvata, ei ole iso vaiva. Iteltäkin se unohtuu helposti, ja vasta sitten huomaa rasvata kun ketjut pitää kauheeta kitinää :lol:
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03

ViestiKirjoittanut RRial » 22.5.2012 16:58

Joo, tahtoo tosiaan aina unohtuu vaikka yli 2 vuotta kerinny jo ajamaan :D ei tuu ainakaan ketjuista/rattaista toi, tossa rullailin sitä pihassa ja koitin kuunnella et mistä tulee niin se kuulostais vähän siltä et siellä laakereiden välissä pääsee joku heilumaan. Mitään en muuten nähny et ois jotenki epänormaalin näkönen :|
arsori
Pyörä:
KTM EXC300

ViestiKirjoittanut arsori » 22.5.2012 17:02

Voisko se holkki siellä takarenkaan navan sisällä olla jotenkin löystynyt, ja sit se kilisee ympäriinsä, kun siellä ei oo rasvaa? Onko kaikki prikat tallella siinä mihin takaswingin ja pyörän välissä ettei pyörä heilu eestaas? Se akselin mutteri kiinnitetty kunnolla? Koko takajarru resonoi?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03

ViestiKirjoittanut RRial » 22.5.2012 18:40

Holkista ei mitään tietoa, prikat on joo tallella ei rengas tuntuisi paljoa ainakaan sivuttaisuunnassa heiluvan. Ja kuitenkin se on joskus heilunu aika paljon eikä silti oo kilissy samalla tavalla. Voisin koittaa kiristää sitä vielä jos vaikka vahingossa auttais mutta en usko. Takajarrusta ei ilmeisesti ookkaan nyt kyse, luulen vaan että kun vauhti on hitaampi niin se kuuluu selvemmin kun ei mee niin nopeesti + helpoiten kuulee jos ajaa esim tyhjäkäynnillä nii se peittyy normaaliajossa varmaan moottorin äänen alle :lol:
eQ123

ViestiKirjoittanut eQ123 » 22.5.2012 20:48

Nosta jonkun pukin päälle ja siinä pyörität rengasta ja katot mikä mättää.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 22.5.2012 22:19

Mitäs tehdä kun koiranluiden pultti jumissa , jos hakkaa koko kiinnike taipuu...? ja mites ku multa puuttuu toisesta pumpusta se puolikuu systeemi , onko mahdollista tehdä esim prikasta korvaava patentti :D ?
eQ123

ViestiKirjoittanut eQ123 » 23.5.2012 15:27

Joo, on mahollista tehä patentti sinne :D Ja tosta koiranluusta, melkeinpä pakko rälläköidä jos ei ala lähtee? :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03

ViestiKirjoittanut RRial » 23.5.2012 17:47

En kyllä keksi tolle mitään muuta selitystä kun että pakko olla näin VAIHTEEN VUOKSI laakerissa vika. En tiiä onko se nyt sit hajonnu ihan alkumetreillä ku ekan kerran uusilla ajoin vai mikä on koska se on kolissu kokoajan ja nyt se vaan pahenee kokoajan ja se alko sillai pitämään jännää kitinää tai semmosta hienoo ääntä. Kiva ku hajoo tollei huvikseen vaa vaikka yleensä hajonnu vaa 2päällä ajaessa mut nyt en oo ees ajanu. Ei toki vituta ei missään tapauksessa....
arsori
Pyörä:
KTM EXC300

ViestiKirjoittanut arsori » 23.5.2012 22:38

Eihän se nyt iso imnvestointi ole vaihtaa pyöränlaakereita. Vaiha samantien molemmille puolille, ellet oo hiljattain vaihtanu, muuten kuluu nopeasti se uusikin. Tietenkin se vituttaa repiä auki sitä rengasviritelmää.

Laadukkaat laakerit, ja reilusti rasvaa, niin eiköhän taas kulje. :D
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03

ViestiKirjoittanut RRial » 23.5.2012 22:51

Ei, ei ne paljoa maksa. Ja on tosiaan tullu kyllä monta monta monta kertaa vaihdettua. Vittumainen homma vaan kun ei oo kunnon pukkia mihin nostais mopon päälle ja meikäläisen käsivoimilla ei tota jytkyä nosteta ihan helpolla :DD Ja vaikka työnsin kerran laakerit täyteen vaseliinia (kun täällä kehotettiin) niin samalla tavalla ne hajos siltikin :/

Ennen hajos aina kakspäällä ku ajo mutta oon vissii räxän mielestä nykyään niin läskiperse että se hajoaa pelkästää mun alla :lol:
arsori
Pyörä:
KTM EXC300

ViestiKirjoittanut arsori » 23.5.2012 23:58

On se kyllä melkonen tankkeri :D

tänään muuten kävi hauska juttu, ajelin yhen about 40-50 vuotiaan miehen takana, jolla oli kanssa vanhemman mallin räxä. Sit se rupes hidastelemaan ja näytti merkkiä että "mene ohi vaan". Pakkohan se oli ohittaa. Sit parikytä sekkaa myöhemmin katoin peilistä, niin se sama äijä paahtaa reippaasti yli neljääviittä mua kiinni kunnon muna-asennossa. Pakko oli oikein kääntyä kattomaan että näinkö oikein, ja sieltähän se tuli, ja kovaa.
Pakkohan siinä oli vastaan laittaa. Itekkin otin erittäin epäeroottisen ajoasennon ja urku auki. Siinä sitten paahdettiin rinta rinnan vajaata seittemääkymppiä jonkun vanhan ukon kanssa rantatietä pitkin. Kyllähän sen äijän naamasta näki, että sitä huvitti tilanne lähes yhtä paljon kuin minua. Sitä fiilistä...

Ikävä kyllä hävisin kisan, kone vasta sisäänajettu niin oli pakko vähän säästellä. Parit mp-kytätkin oli alueella aiemmin nähty.

Ja sitten sanotaan että nykynuoret ovat hurjia. :D
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03

ViestiKirjoittanut RRial » 24.5.2012 15:13

Sori se olin minä, mopopoikia on niin hauska kiusata :lol: eivaa :DD

Mutta on se oikeesti aika painava kuitenkin, oon muutenki hikisesti tarpeeks pitkä tohon et jalat ylettää maahan xD ja varmaan muutenki eeppinen näky ku ajaa mm. hame päällä jne mut samapa tuo :seko: . Tosiaan jos sitä vaikka tänään sit yrittäis vaihtaa jos saisin porukoilta kyydin kauppaan et sais vaikka 300 laakeria ni ei tarvis sit parii kuukautee ostaa uusia :roll:
Sami L

ViestiKirjoittanut Sami L » 24.5.2012 15:32

Onko sulla riali siellä takanavan (suomeksi laakereiden välissä) semmoista holkkia / putkea? Jos ei ole, niin aika äkkiä menee laakerit vituralleen kun kaikki paine kohdistuu laakerin sisäkehään.
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03

ViestiKirjoittanut RRial » 24.5.2012 15:41

On! Ja sekin on uusittu joskus viime kesänä et oisko johtunu siitä mut ei mitään vaikutusta :( Eikö muka kellään muulla räxän omistajalla oo ollu samaa vikaa vai onko mulla joku maanantaimalli :(
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80

ViestiKirjoittanut kossusukka » 24.5.2012 18:27

Mulla on räxästä kyllä laakerit paukkuillut epänormaalin usein, mutta epäilykset toistaiseksi kohdistuu paskalaatuisiin laakereihin. Kunhan tuota kunnostamaan alkaa niin jotkin koyot sinne pitää pudottaa.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista