Puch-moottoriset Tunturit

MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut MB93 » 12.5.2014 13:44

Työn alla olis pappa-Tuna jossa jalkavaihteinen kone ja siihen pitäis sammutusnappi saada kiinni taiottua. Lampunkoppaan tulee koneelta kaksi piuhaa, koneelta itsessään kokonaisuudessaan kolme. Mistä välistä tuon napin pitäisi saada maadotettua jotta sen saa sammumaan?

Miten tuonikäisessä (peltiperäinen mutta kaksivaihteinen jalkavaihteinen kone, vuosimallia mitälie kuuskyt- ja seitkytluvun väliltä) pitää katsastuksessa mitkäkin laitteet toimia? Mittari? Äänimerkki? Sammutusnappi? Pitkät ja lyhyet valot erikseen?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.5.2014 16:23

Mun muistaakseni sammutusnappi maadottaa ohjaustankoon.
Kunhan töötti, sammutusnappi, jotkut valot ja ohjauslukko toimii niin pitäis mennä läpi.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut sasumeil » 12.5.2014 17:50

Katos sähän oot uude ajopelin kaivanu :lol:

Sammutus yksinkertasesti puolalle menevästä johdosta maihin niin ei lähde käyntiin. Ryöstämällä vaan.

Tuon ikäsessä ei tartte nii kummoset asiat toimia, takavalo, lyhyt valo ja sammutusnappi. Ainaskin kasikytluvun jälkeen myös takana pitää olla punanen nykyisin e hyväksytty heijastin. (yleensä alkuperäsissä valoissa on heijastin mukana) Muuten ei oikeestaan tarvi paljon mikään toimiakkaan. Ohjauslukon ja töötin ei tarvi toimia. Siitä en tiedä että jos sulla mittari on kiinni niin pitäskö sen sillon toimia?
Tsekkaa pv proju!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.5.2014 12:35

Kyllä mulla on aina töötin koittaneet, polkupyörän kilikello ajaa asian tööttinä. Nopeusmittaria en ainakaan minä ole tarvinnut. Hyvin harvoin se katsastaja sillä mopolla mitään lenkkiä tekee.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 18.5.2014 9:07

Allekirjoittanut kävi peräkärryllä näyttämässä mopon; löin liinoissa käyntiin, painoin tööttiä, räpsäytin valoja ja siinä se oli. :lol:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.5.2014 21:39

Mullakin vaan kaasutti pari kertaa paikallaan, katto valot ja koitti että etujarru toimii.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut MB93 » 19.5.2014 9:31

sasumeil kirjoitti:Katos sähän oot uude ajopelin kaivanu :lol:


Ei oo meikän, työpaikalla oon hiljasina päivinä työnantajan laitetta laitellu leimakuntoon. Tosiaan tosta tangossa kiinni olevasta katkaisijasta lähtevä sammutusjohto menee lampunkoppaan eikä ole siellä missään kiinni, eli se siis pitäisi vetää koneelle puolanjohdon väliin?

Mittaria kuvittelisin ettei tarvitse, kuitenkin niin vanha peli eikä mittariston toiminta ole autoissakaan leimalla vaatimus kuin vasta 80-luvun alkupuoliskolla. Kaverin '80 Asconaa leimatessa ei mittari hievahtanutkaan ja sillä kelpasi. Eihän siellä tosin edes takavöitäkään tarvitse olla... :seko:

Jännä että töötti toimii jos maadottaa suoraan johonkin mutta jos katkaisija on kiinni ja nappia painaa niin ei inahdakaan. Tilasin siis uuden tuollaisen alkuperäisen kaltaisen katkaisijan Moposportilta kun vanha oli lievästi sanoen palasina. Noh, tästä on ennenkin luistettu läpi kilikellolla.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 19.5.2014 11:26

Varmasti se kilikello pitää enemmän meteliäkin kun nää kuuden voltin töötit :lol:
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut sasumeil » 20.5.2014 22:54

Joo puolan johdolta ryöstäjältä johto maihin ja katkasija väliin. Kun maadottaa ei käynnisty ja nii etespäin. Edelleen väittäsin että ei tarvihe sitä tööttiä olla. Oon katsastanu 89/90/91 mopot ja niissä ei sitä tarvittu ja katsastusmies sen myös minulle sanoi.
Tsekkaa pv proju!
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 26.5.2014 21:52

Mullakin testasivat töötin kun Trialin katsastin, samoin ohjauslukko pitää mun käsittääkseni toimia. Ei kyllä katsuri sitä testannut, kysyi vaan, toimiiko se. Mittaria ei tarvitse olla.
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.5.2014 13:28

Nyt kun mittaristo tuli puheeksi, niin sattuuko kukaan tietämään mistä vuosimallista alkaen mittaristo on katsastuksessa vaadittava varuste?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 28.5.2014 14:05

1994 kuulemma...
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 4.6.2014 7:24

Jalkavaihteinen puhallinjäähdytetty 2v puch. Mistä on tämä kuppiprikka?
Kuva

Ja sitten että onko kellään tiedossa/saatavilla selkeetä räjäytyskuvaa ko. moottorista? Google kun tuntuu löytävän vain epäselviä pikselimössökuvia..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 4.6.2014 8:45

Täältä löytyy Tigeristä, Supersportista ja Breakista räjäytykset.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 4.6.2014 9:03

Jonkinsortin linkki unohtui?

Niistä moottoreista joo löytyy kun on yleinen moottori, mutta kysymyksessä oli se Tunturi Startin puhallinjäähdytetty jalkavaihteinen 2v moottori.

Ei tunnu kunnollisia räjäytyskuvia löytyvän mistään.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista