MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
Työn alla olis pappa-Tuna jossa jalkavaihteinen kone ja siihen pitäis sammutusnappi saada kiinni taiottua. Lampunkoppaan tulee koneelta kaksi piuhaa, koneelta itsessään kokonaisuudessaan kolme. Mistä välistä tuon napin pitäisi saada maadotettua jotta sen saa sammumaan?
Miten tuonikäisessä (peltiperäinen mutta kaksivaihteinen jalkavaihteinen kone, vuosimallia mitälie kuuskyt- ja seitkytluvun väliltä) pitää katsastuksessa mitkäkin laitteet toimia? Mittari? Äänimerkki? Sammutusnappi? Pitkät ja lyhyet valot erikseen?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Mun muistaakseni sammutusnappi maadottaa ohjaustankoon.
Kunhan töötti, sammutusnappi, jotkut valot ja ohjauslukko toimii niin pitäis mennä läpi.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Katos sähän oot uude ajopelin kaivanu
Sammutus yksinkertasesti puolalle menevästä johdosta maihin niin ei lähde käyntiin. Ryöstämällä vaan.
Tuon ikäsessä ei tartte nii kummoset asiat toimia, takavalo, lyhyt valo ja sammutusnappi. Ainaskin kasikytluvun jälkeen myös takana pitää olla punanen nykyisin e hyväksytty heijastin. (yleensä alkuperäsissä valoissa on heijastin mukana) Muuten ei oikeestaan tarvi paljon mikään toimiakkaan. Ohjauslukon ja töötin ei tarvi toimia. Siitä en tiedä että jos sulla mittari on kiinni niin pitäskö sen sillon toimia?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Kyllä mulla on aina töötin koittaneet, polkupyörän kilikello ajaa asian tööttinä. Nopeusmittaria en ainakaan minä ole tarvinnut. Hyvin harvoin se katsastaja sillä mopolla mitään lenkkiä tekee.
Ghostly.K
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 12.8.2012 14:48
Allekirjoittanut kävi peräkärryllä näyttämässä mopon; löin liinoissa käyntiin, painoin tööttiä, räpsäytin valoja ja siinä se oli.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Mullakin vaan kaasutti pari kertaa paikallaan, katto valot ja koitti että etujarru toimii.
MB93
- Pyörä:
- Honda FT500
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.1.2010 20:10
sasumeil kirjoitti:Katos sähän oot uude ajopelin kaivanu
Ei oo meikän, työpaikalla oon hiljasina päivinä työnantajan laitetta laitellu leimakuntoon. Tosiaan tosta tangossa kiinni olevasta katkaisijasta lähtevä sammutusjohto menee lampunkoppaan eikä ole siellä missään kiinni, eli se siis pitäisi vetää koneelle puolanjohdon väliin?
Mittaria kuvittelisin ettei tarvitse, kuitenkin niin vanha peli eikä mittariston toiminta ole autoissakaan leimalla vaatimus kuin vasta 80-luvun alkupuoliskolla. Kaverin '80 Asconaa leimatessa ei mittari hievahtanutkaan ja sillä kelpasi. Eihän siellä tosin edes takavöitäkään tarvitse olla...
Jännä että töötti toimii jos maadottaa suoraan johonkin mutta jos katkaisija on kiinni ja nappia painaa niin ei inahdakaan. Tilasin siis uuden tuollaisen alkuperäisen kaltaisen katkaisijan Moposportilta kun vanha oli lievästi sanoen palasina. Noh, tästä on ennenkin luistettu läpi kilikellolla.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Varmasti se kilikello pitää enemmän meteliäkin kun nää kuuden voltin töötit
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Joo puolan johdolta ryöstäjältä johto maihin ja katkasija väliin. Kun maadottaa ei käynnisty ja nii etespäin. Edelleen väittäsin että ei tarvihe sitä tööttiä olla. Oon katsastanu 89/90/91 mopot ja niissä ei sitä tarvittu ja katsastusmies sen myös minulle sanoi.
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Mullakin testasivat töötin kun Trialin katsastin, samoin ohjauslukko pitää mun käsittääkseni toimia. Ei kyllä katsuri sitä testannut, kysyi vaan, toimiiko se. Mittaria ei tarvitse olla.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Nyt kun mittaristo tuli puheeksi, niin sattuuko kukaan tietämään mistä vuosimallista alkaen mittaristo on katsastuksessa vaadittava varuste?
keuliikaasusta
- Pyörä:
- Tunturi Start -74
- Liittynyt:
- 15.1.2012 13:00
1994 kuulemma...
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
Jalkavaihteinen puhallinjäähdytetty 2v puch. Mistä on tämä kuppiprikka?
Ja sitten että onko kellään tiedossa/saatavilla selkeetä räjäytyskuvaa ko. moottorista? Google kun tuntuu löytävän vain epäselviä pikselimössökuvia..
Ghostly.K
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 12.8.2012 14:48
Täältä löytyy Tigeristä, Supersportista ja Breakista räjäytykset.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
Jonkinsortin linkki unohtui?
Niistä moottoreista joo löytyy kun on yleinen moottori, mutta kysymyksessä oli se Tunturi Startin puhallinjäähdytetty jalkavaihteinen 2v moottori.
Ei tunnu kunnollisia räjäytyskuvia löytyvän mistään.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista