Puch-moottoriset Tunturit

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.6.2014 13:15

Siinä on, ole hyvä.
http://www.kotinet.com/korkki/faktaa/va ... _60-94.pdf
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 4.6.2014 13:47

Nyt on selkeää ja suomenkielistä! Kiitos!

Löytyi kuppiprikankin (kauluslaatta) paikka. Käynnistyspolkimen akselilta kynsiholkin jälkeen.
Sivu 32 osa 7.
Kuva
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 5.6.2014 19:20

SellYourSoul.90 kirjoitti:Jonkinsortin linkki unohtui?

Niistä moottoreista joo löytyy kun on yleinen moottori, mutta kysymyksessä oli se Tunturi Startin puhallinjäähdytetty jalkavaihteinen 2v moottori.

Ei tunnu kunnollisia räjäytyskuvia löytyvän mistään.


Juuh, linkkiä ei ole. Se vihkonen, missä löytyy räjäytyskuvat ym huolto-ohjeet on tossa pöydällä nokan edessä. Kun sais aikaa järkättyä käyttää jollain skannerin omaavalla tuota vihkoa ni sais koneelle..
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut jari1996 » 10.6.2014 18:35

Tuli ostettua suhteellisen raiskaamaton simonini putki, siis tämä aquan ihmeputki, yllättäen kuitenkin laippa kävi suoraan puchiin :O Kuitenkaan putkea ei ole minun mielestä muokattu, mitä nyt paisarin kyljessä pari hitsitäppiä mutta ei siis katkottu ja äänenvaimentaja oli kanssa vähän itsetehdyn näköinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 11.6.2014 0:13

Tosi hyväkuntonen. Noi simoninit mitä mulla on ollut on kaikki lytyssä olleet ainakin yhdestä kohtaa, harvoin näkee hyväkuntosia..
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut jari1996 » 11.6.2014 17:16

Kovaksi kierrosputkeksi tuota kehuvat, joten ajattelin kokeilla suzuki s1 malossin ja muiden hilujen kanssa tuota. Tosin en katko putkea vaan teen suzuki-tunturi laippaputkisovitehässäkän jotta voi käyttää muitakin tunturin putkia suzukissa. Tarkoituksena olisi kokeilla muffler, vakio tirinäputki, itse tehty alaputki, pyrkijä supersport luxusen tyhjennetty putki, tiger s vakioputki, muokattu vakioputki.. :D noin alkuunsa.

Polkupyörän rungosta löytyi juuri sopivalla sisähalkasialla olevaa putkea väliputkeksi. Oli just saman kokosta kun simoninin putki (tietenkin sisähalkaisija) Myös nurkissa pyörineet lattaraudan palat sai vähän rälläkkähoitoa ja alkavat muistuttamaan tunturin ja suzukin pakolaippoja. Viikonloppuna pitäisi päästä kemppiliimaa räkimään ja heti kun rahoittuu niin malossiin mäntää ostamaan.

Melkein puch tuntureihin liittyvää oli, vaan onhan tossa suikissa melkein kaikki ajamiseen vaikuttava tunturista paitsi kone :P
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 13.6.2014 14:49

Noissa sovitesysteemeissä se pakoputken pituus muuttuu jonkun verran joten ei se toimi enää ihan suunnitellulla tavalla. Tietty ei siinä taida mitään hävittävääkään olla, jos sitä putkea on jo joku mennyt sörkkimään ennen.
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut jari1996 » 14.6.2014 12:10

Tosiaan kyllähän sen putken luonne muuttuu, mutta olisikohan tuosta minun putkesta alkukäyrää pätkäisty kun netistä löysin simoninien kuvia joissa pitempi alkukäyrä. Eihän tuo putki ole edes noissa mitoissaan mitenkään optimaallinen pv:n koneen iskulle, kuutiotilavuudelle ja asteille vaan teenpähän ihan tekemisen ilosta. putkeen tulee lisämittaa n. 5cm. Eikös nykymopoihinkin ole niitä valmiitakin sovitteita että saa putken käymään rabasa-minarelli vai oliko se toisinpäin?

Mitä järkeä minun toiminnassa on, tuskin mitään mutta onpahan tekemistä ja saa olla näpit rasvassa, siihenhän tämä rassailu perustuu, tulee ihan mieleen kun tigerin sylinteriä aloin joskus nuorempana viilailemaan katkastulla teräketjuviilalla ja porakoneella, toimi yllättävän hyvin vaikka viilaukset olikin milli sinne milli tänne ja tiesin vaan sen, että pakoaukkoa pitää viilata ylös ja imua alas. Ei sillä, en ymmärrä vieläkään mitään noista viilauksista.
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 15.6.2014 19:08

Juujuu, ei siinä mitään kunhan vaan on hauskaa. Sehän on se pää syy miksi näitä harrastetaan.

Tietty kun laittaa PV-n koneeseen ton missä sylkkä on pystyssä, voisi ehkä olla hyvä mitata ja koittaa saada siitä alkuperäsen mittanen. Alkuperäset mitaat saa jos jollain kaverilla on simonini putki mistä voisi kattoa?

Eipä silti noi kaupasta saatavat yleisteharit, missä ei tule sylkkäsarjaa tai mitään muuta samassa paketissa, mitenkään kummosesti tietylle koneelle ole suunniteltuja. Ne on vähän sellasia että toimii vähän kaikilla koneilla jotenkin. Toiset paremmin, toiset huonommin.
jari1996
Pyörä:
Tiger -84, -87 ja -87 S, -85 S, Tiger air x2 ja Xps -11, Pyrkijä, Pappis -72, S1 malossi yms.. Bmw e46, Vw jetta mk1
Paikkakunta:
Juankoski/Siilinjärvi
Liittynyt:
23.2.2013 20:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut jari1996 » 20.6.2014 15:54

Nyt on välikepala tehty simoniniin, katsoo jos huomenna saa kuvaa otettua vaikka hävettää melkein niitä kauheita puikkosaumoja esitellä :D Kipinä hävis vaan suikista mutta se ei enää pucheihin liity. Tulipahan harrasteltua ainakin näin juhannuksen kunniaksi.
Ei tää mikkään ruoska oo, tää on Tunturi Tiger!
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa!
Edhelharn
Pyörä:
(XPS 85cc, kiinanskopa, kiinan z50a, piaggio sfera -98 EX) Tunturi city -82
Liittynyt:
5.6.2006 19:24
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Edhelharn » 24.6.2014 22:57

Tuli ostettua cityyn puchshopista tuollainen techno GP mini http://www.puchshop.de/catalog/tecno-gp ... -1313.html vakioputken järkyttävän melutason takia. Kellään tietoa sopisiko mahdollisesti suoraan, vai joutuuko näyttään kemppiä / muokkaamaan kiinni alkuperäiseen alkukäyrään? Lisäkysymyksenä vielä että pitäisikö alkup. putken pitää varsin kovaa meteliä vai onko joku jo kerinnyt ropeltamaan tuota?
Read between the lines, choose from the lies.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 25.6.2014 15:40

Kyl mä uskon että tuo ihan suoraan sopii ainakin koneen osalta Cityyn.
Kyllä Tunturien vakioputket aika hiljaisia ovat olleet.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Edhelharn
Pyörä:
(XPS 85cc, kiinanskopa, kiinan z50a, piaggio sfera -98 EX) Tunturi city -82
Liittynyt:
5.6.2006 19:24
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Edhelharn » 25.6.2014 21:31

Aikas jännä, tuota ei kyllä voi hiljaiseksi haukkua. Mitään hitsaus/ rälläköintijälkiäkään ei näy. Kuuluisko tuolla "levyjen" välissä olla villaa tjsp? Sitäkään en kyllä tiedä että onko vaihdettu alkuperäisen näköinen äänekkäämpi malli..
Read between the lines, choose from the lies.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 2.7.2014 15:34

Aikas jännä, tuota ei kyllä voi hiljaiseksi haukkua. Mitään hitsaus/ rälläköintijälkiäkään ei näy. Kuuluisko tuolla "levyjen" välissä olla villaa tjsp?
Ei ainakaan mulla ole ollut.

Kyllä vakioputken kuuluisi olla tosi hiljanen. Imuäänet ja vaihteiston ulina on isompaa mitä pakoäänet.

Ei sun putkes vuotais jostain liitoksesta yms.?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.7.2014 21:49

Oiskohan kellään myydä jalkavaihteista 2-4v konetta tai alakertaa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista