Aecel
- Liittynyt:
- 21.7.2014 16:55
Super Sport olis tarkotus projektoida takas liikenteeseen ja saada huippuja vakiopytyllä viilauksella sinne 60km/h tuntumaan ilman pystysuoraa alamäkeä ja muna-asentoa. Meneekö tuo vakio Bingillä ilman suuria henkimaailman tekoja, vai kannattaako ostaa suoraan joku Dellorto? Jotain SHA:ta meinasin ihan hintansa ja saatavuutensa puolesta.
Vakiolla ajavat pääsevät taivaaseen, viritetyillä minne vaan
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
ei SHA:ta. Saat vaan ongelmia. Sitä kaasaria kun ei voi säätää. Se joko toimii tai ei toimi ja yleensä jälkimmäistä.
Joku 16mm PHBG on huomattavasti parempi ratkasu mitä SHA.
Vakio Bing on ihan hyvä kaasari jos mopo on vakio. Kaikin puolin rajottunut virityskäytössä koostaan lähtien. Jos löydät isomman bingin jostain käytettynä niin toimii, mutta suosittelisin silti tota PHBG:tä.
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Mä luulisin, että tuollainen kulkee aika lähelle sitä kuuttakymppiä jo pytyn viilauksella, jollakin hieman vapaammalla ilmanputsarilla ja pidemmillä välityksillä. Bilteman myymää Fiddy - suodatinta toiset kehuvat, itsellä ei siitä ole tosin kokemuksia.
Mulla on Trialissa edessä 13 ja takana 40 piikkinen ratas. Alkuperäinen välityssuhde on 10/42. Tuo 13 piikkinen eturatas on suurin, joka mahtuu paikalleen ilman magneetonkopan muokkaamista, ja tuo välitys todella lievän kannen laskemisen ja tyhjän ilmanputsaripöntön kanssa kelaa vauhtia hieman yli 50, jos ei ole karmeaa vastatuulta ja tasamaalla. Muuten mun moottori on täysin alkuperäinen, mutta hyvässä kunnossa, väljällä motilla tietysti kun ei pääse mihinkään.
Tuon perusteella luulis pytyn viilauksen riittävän sinne 60 km/h nopeuksiin. Tietysit 15 millisellä Bingillä saattaisi päästä sinne vielä helpommin...
Aecel
- Liittynyt:
- 21.7.2014 16:55
Hmm.. täytyy näemmä jättää tuo SHA pois hankintalistalata ja laitttaa 16mm PHBG konttorilla käyttämisen ja pienoisen viilauksen jälkeen kiinni. PHBG:n kanssa ilmeisesti joutuu hieman askartelemaan jotta saa kiinni, mutta se ei loppupeleissa hanketta kaada. Kiitos asiallisista vastauksista.
Vakiolla ajavat pääsevät taivaaseen, viritetyillä minne vaan
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Bilteman myymää Fiddy - suodatinta toiset kehuvat, itsellä ei siitä ole tosin kokemuksia.
Pipercross on myös hyvä ja varma.
PHBG:n kanssa ilmeisesti joutuu hieman askartelemaan jotta saa kiinni
No en tiiä, joka tapauksessa joudut tekeen siihen imukaulan että täytyykö kovin kauheesti askarrella. BS- mallin PHBG melkein on helpoin. Joku puutarhaletku väliin ja imukaulaksi tekee sellasen yksinkertasen missä on laippa ja vinoon lähtevä putki.
Tai sitten toi valmiskin on ihan jees, eikä kovin kallis.
Nalle90
- Liittynyt:
- 26.8.2010 21:21
Mikäs vois olla vikana tunturi cityssä jossa puch kone.Mopo seissy muutaman vuoden ja nyt kun yrittää saada käyntiin niin lähtee vain jos ottaa putsarin pois ja tukkii sormella osittain imupuolen,tällöinkin ei ota kierroksia ja savuttaa aika paljon vaikka ei ole edes 2% bensaa tankissa?Heti kun ottaa sormen pois niin sammuu.Vaikuttaa siltä että saa liikaa ilmaa mutta miten säätää kaasaria kun ei ole kuin tyhjäkäyntiruuvi?Kaasarista puuttuu ryypyn läppä mutta ei kai sillä ole vaikutusta.Kaasari putsattu pariin otteeseen.Voisko jotkut tiivisteet tai stefat fuskata?
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
Vaikuttais siltä että kusee vaihteistoöljyä ja ilmaa kehiin. Kampuran stefa tai keskitiiviste kusee.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Hee! Eilen koitin tota vanhan pappiksen putkea tohon mun automaattitunaan, ilmeisesti joku oli tyhjentänyt putken kun piti räpätystä. Alakierroksilta vääntöä häipyi jonkun verran vrt. vakioputkeen, mutta yläkierroksilla tulee tehoa lisää, ottaa nippanappa tuntuvan tehopiikin oikeen
Kaasarissa joku vuoto-ongelma ilmeni myös kun vahingossa jätin bensahanan auki mopon alla öljynen lätäkkö ja pyttyssä bensaa(?). Huiput kuitenkin kasvo viidellä.
Hiukan pienempi eturatas kehiin niin alkaa taas kulkemaan, nyt on 12, varmaan joku 11 tarttis laittaa.
Joo o, aika säälittävää viritystä tällä suunnalla
Sokeri-Norsu
- Liittynyt:
- 12.4.2005 20:44
Eturattaan ja vaihdeakselin stefojen vaihto ilmeisesti mahdotonta ilman purkamista? Siltä ainakin vaikuttaa
Mikä noissa yleensäkin se oikea irrotustekniikka on? Hirveesti ei viiti ruuvarilla kammeta niitä, pienet puuruuvit ruuvasin ja niistä vetämällä koitin mutta ei.
keuliikaasusta
- Pyörä:
- Tunturi Start -74
- Liittynyt:
- 15.1.2012 13:00
Kokeile repiä jollain koukulla.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Suikkanen
- Pyörä:
- Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
- Liittynyt:
- 11.7.2007 20:19
Ei kai tuommoiseen stefan repimiseen kannata aivan hirveästi voimavaroja kuluttaa, kun on noin helppo moottori purkaa vaikka kokonaan.
Yhtenä konstina on juuri tuo reiän poraaminen stefaan ja stefakoukulla repiminen, mutta aikaa siihenkin menee joskus enemmän kuin koneen purkamiseen.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Tietty ekalla kerralla se purkaminen ja kasaaminen vie aikaa rutkasti enemmän mitä sitten kymmenennen kerran jälkeen. Etenkin aikaa menee niitten rullien onkimiseen viemäristä ja hakemiseen tallin lattialta
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Palasiksi vaan, paljon parempi keino ja oppii samalla enemmän.
mopoelkku
- Pyörä:
- GasGas ec125
- Liittynyt:
- 8.5.2014 21:48
Ite vaihdoin kyseiset stefat vaan ilman moottorin purkamista . Repii vanhat vaan pois ja uudet tilalle.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista