Monkey viritys ja tekniikka

Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 21.7.2016 22:06

jos vaihtaaa 50cc koneen --> 125cc tai 110cc saako 50 valopuolan isompaan koneeseen?? :roll:
Muuttuuko ketjulinja mihinkään suuntaan ja koneen kiinnikkeet menee varmaan suoraan? 8)
MankiBambero
Liittynyt:
29.8.2016 18:36
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MankiBambero » 29.8.2016 18:42

Terve!
Mulla ois sellanen ongelma kun miettisin 50cc hondaan mistä on kuri pois jos ostaisi tuollaisen mikunin 16mm kaasuttimen mutta ei tunnu löytyvän 16mm imukaulaa.
Osaiskohan joku sanoo meneekö skyteamin imukaula suoraa kiinni -82 vm kanteen? :P
marjus
Liittynyt:
20.9.2016 9:55
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut marjus » 20.9.2016 10:01

Onko kenelläkään suositella hyvää Honda Monkey viritysopasta? Tai onko tästä aiheesta olemassakaan kattavaa painosta? Katsonut varmaan kaikki kirjakaupat nyt läpi, mutta ei ole sattunut silmään. :idea:
Vääntösorsa
Liittynyt:
7.11.2016 22:35
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Vääntösorsa » 17.11.2016 22:46

Istuukos nämä nätisti yhteen ettei mitään hirveetä remppaa tarvitse tehdä http://www.wandamotor.fi/mobiili/sylint ... 30449.html http://www.wandamotor.fi/mobiili/sylint ... 24494.html
Onko kokemuksia ja jos on niin kertokaa ihmeessä :)
Kiitos jo etukäteen!
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 30.1.2017 18:21

Haluisko joku käydä kurkkaamassa mun profiilisivulla että, onko kaasutin mankiin.. siellä on muutama kuva siitä.
Papukeitto
Liittynyt:
5.5.2016 21:44
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Papukeitto » 1.3.2017 9:36

Voiko joku laittaa niin vanhan mankin sähkökaavion jossa ei oo akkua
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 2.4.2017 21:29

osaisko joku auttaa ton mankin kanssa ku ei taho millää löytyy säätöi?
kaasari: dellorto PHBG 16mm
imukaulana kasariin sopiva, 18mm sisähalkasijaltaan oleva
malossin vapariputsari
On siis aito honda, jossa vakio, alkuperäinen kansi 12mm imulla jota hieman siistitty.
kannesta vasta vaihdettu venttiilit koska oli epäilys niiden vuotamisesta. Uudet venat asenettu ja hiottu paikalleen. Samalla vaihdettiin mäntä ja sylinterisarja.
Ongelma: tosiaan säätöi ei taho löytyä, kokeiltu suuttimia väliltä 50-80. neulan sokka 2. ylin, jossa todettu parhaimmaksi. Ei taho kiihtyä tasasella, jos laittaa kaasun pohjaan, saa vaa aikaseks karmeet imuäänet. Alamäkeen kiihtyy iha hyvin, ylämäkeen hyytyy ja tahtoo tukehtua. Tasasella kierrokset nousee hitaasti, ihanku se ei joko sais bensaa tai sit se tukehtuu.... :s :s
Mankikuski132
Liittynyt:
5.4.2017 17:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankikuski132 » 5.4.2017 17:21

Itellä on 2017 vuoden manki nii mikä vittu ku ei kulje kun paikoillaan on 16mm imukaula, tehoputki ja 72mm suutin (vakiona 60mm) mikä siinä mättää kun maksimit kohoaa maksimissaan 55km/h, kellään vinkkejä millä saisi kulkemaan :s
pekzuuu
Liittynyt:
21.7.2015 23:56
Nokkaketjun ratas ja nokkaketju

ViestiKirjoittanut pekzuuu » 17.4.2017 12:59

Morjesta! Miten saan nokkaketjun rattaan ja nokkaketjun takaisin kiinni kun tuntuu olevan todella jäykkä ja ketju ei veny siihen kiinni enää, joten apuja tähän? Kiitos etukäteen!
MonkeyFIN
Liittynyt:
6.5.2017 15:38
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MonkeyFIN » 7.5.2017 11:06

Mitä pitäs tehä ku kytkin luistaa.. voisko nopee vastaa joku :s
MonkeyFIN
Liittynyt:
6.5.2017 15:38
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MonkeyFIN » 7.5.2017 11:14

Paljoko sais mankin 72cc pytyn kanssa kulkemaan jos isompaa kaasaria ja välit
;)
Ekee
Liittynyt:
29.4.2015 19:57
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Ekee » 13.5.2017 22:34

Mankikuski132 kirjoitti:Itellä on 2017 vuoden manki nii mikä vittu ku ei kulje kun paikoillaan on 16mm imukaula, tehoputki ja 72mm suutin (vakiona 60mm) mikä siinä mättää kun maksimit kohoaa maksimissaan 55km/h, kellään vinkkejä millä saisi kulkemaan :s

Asia selvinnyt jo varmaan, mutta tosiaan manki on nelitahti. :lol:
Näillä pikkukoneilla ei loikita 2t tapaan satasta pelkällä putken ja suuttimen vaihdolla.
Jos löytyy kädentaitoa, avarra kannen kanavat, hanki isompi (17-22mm) kaasari ja 85cc sylinteri. Näillä pitäisi mennä 70-80km/h kaasarin koosta sekä välityksistä riippuen.
Apina89
Liittynyt:
15.5.2017 16:25
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Apina89 » 15.5.2017 16:30

Morjens! Meinasin hommata 89 mankiin 72cc sylkkäsarjan. Mitä sen lisäksi tarvitsee? Täytyykö myös ostaa uusi kansi? Tällähetkellä 19mm Jingke ja itsetehty putki.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.5.2017 17:54

Eihä se tarvii muutaku suuttimia säätöä varten, jos et muuta haluu laittaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Papukeitto
Liittynyt:
5.5.2016 21:44
Re: Nokkaketjun ratas ja nokkaketju

ViestiKirjoittanut Papukeitto » 20.6.2017 20:32

pekzuuu kirjoitti:Morjesta! Miten saan nokkaketjun rattaan ja nokkaketjun takaisin kiinni kun tuntuu olevan todella jäykkä ja ketju ei veny siihen kiinni enää, joten apuja tähän? Kiitos etukäteen!

koneen alapuolelta avaat mutterin niin se vapauttaa jousella toimivan kiristimen

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista