DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 25.6.2013 1:08

Siellä on 5 prikkaa eli

-Vetoakselin kumpaakin päähän eli yht. 2
-Vaihderummun päälle prikka
-Vaihdepolkimen akselille kumpaakin päähän eli yht. 2.

-Kytkinakseliin ei tule ollenkaan prikkoja.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
ArdeCH
Pyörä:
YZ 250 -07
Liittynyt:
26.6.2007 20:15
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ArdeCH » 25.6.2013 13:00

Tuossa on vetoakselin päissä sellaiset ura prikat joissa lukkosokat on syvennyksessä. tuleeko siihen kytkin kruunun alle se *jousi prikka* ja sitte normaali?
aaksuli
Pyörä:
Suzuki S1, Derbi DRD, Kawasaki KMX, Kawasaki KX
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
10.2.2011 18:23
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aaksuli » 25.6.2013 22:27

http://www.youtube.com/watch?v=ZFanfYyG ... e=youtu.be

Eli mikä mahtaa olla vikana. Tyhjäkäynnillä käy hyvin, mutta sitten kun antaa kaasua niin mopo alkaa "booaamaan" ja sammumaan jos ei ota kaasua pois. Voiko olla vaan aivan liian pieni suutin vai missä vika? Alkoi sylinterin hoonauksen ja männän vaihtamisen jälkeen. Kuritkin lähti samalla pois.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 25.6.2013 23:52

Muistithan säätää kaasarin uusiksi kurien pois oton jälkeen? Suuttimeks 90-100 ja neulan asentoa tarvittaessa muuttamaan. ;)
YaDT1
Liittynyt:
26.6.2013 15:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut YaDT1 » 26.6.2013 15:31

Juu eli jäähdytinnestesäiliö, "syyläri?", ilmeisesti vuotaa. Kun sen täyttää, voi mopolla ajaa noin kuukauden ennen kuin se punainen merkkivalo syttyy, joka ilmoittaa moottorin ylikuumenemisesta. Tämän jälkeen säiliö pitää taas täyttää.

Käytin huollossa ja ensimmäinen vapaa aika olisi ollut vasta parin viikon päästä.
Sanoivat että jo vuodon läytämiseen voi mennä pari tuntia.. :s Osaatteko neuvoa miten tämän saisi kotikonstein hoidettua?
lemeke
Liittynyt:
27.6.2013 20:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut lemeke » 27.6.2013 20:36

Moro !
Elikkäs ostin tossa pari päivää sitten 19000 km ajetun vm 2006 yamaha dt:n. Tänää kuitenkin huomasin että kytkin luistaa. Luistamisen voi huomata liikkeelle lähdössä sekä ajaessa vaihteitten huonolla vaihtumisella. Yritin säätää kytkintä kahvan vierestä mutta sillä ei ollut vaikutusta luistoon. Mitä nyt ? Pitääkö kytkinlevyt käydä vaihdattamassa jossakin, ja paljon tällä tulee hintaa ? Pitääkö muuta vaihtaa kytkinlevyjen lisäksi ? Tuleeko kalliiksi ? Kiitos jo etukäteen vastauksesta/vastauksista.
Mageli
Liittynyt:
16.7.2012 22:22
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mageli » 27.6.2013 20:45

Mikähän on DT.ssä vikana kkun akku tyhjenee nopeaa eikä lataudu ?
Uus akku on ollu nyt alle kuukauden ja tyhjänä nyt. Eli ei siis ajossa lataa akkua ?
Mikä osa/osat voi olla rikki kun ei lataa akkua ?

Koitin akkulaturilla ladata akun mutta ei lataantunut.
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Andis » 27.6.2013 23:13

lemeke kirjoitti:Moro !
Elikkäs ostin tossa pari päivää sitten 19000 km ajetun vm 2006 yamaha dt:n. Tänää kuitenkin huomasin että kytkin luistaa. Luistamisen voi huomata liikkeelle lähdössä sekä ajaessa vaihteitten huonolla vaihtumisella. Yritin säätää kytkintä kahvan vierestä mutta sillä ei ollut vaikutusta luistoon. Mitä nyt ? Pitääkö kytkinlevyt käydä vaihdattamassa jossakin, ja paljon tällä tulee hintaa ? Pitääkö muuta vaihtaa kytkinlevyjen lisäksi ? Tuleeko kalliiksi ? Kiitos jo etukäteen vastauksesta/vastauksista.


Kytkinlevyjen vaihto on melko helppo homma, eli ei kyllä tarttee huoltoon viedä, jos on homma vähänkin hanskassa. Öljyt pois koneesta, kytkinkoppa irti ja sitte se kytkimen mutteri ja jotain muutakin irti (en muista tarkasti, on jo jonkin verran aikaa tästä operaatiosta), niin kytkinkruunu irtoaa ja levyt onkin sitten helppo vaihtaa. Samalla suosittelisin kytkinjousien vaihtoa. Joku saa korjata/ täydentää, jos sille näkee tarvetta :)
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
aaksuli
Pyörä:
Suzuki S1, Derbi DRD, Kawasaki KMX, Kawasaki KX
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
10.2.2011 18:23
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aaksuli » 1.7.2013 15:59

varpaat_suussa kirjoitti:Muistithan säätää kaasarin uusiksi kurien pois oton jälkeen? Suuttimeks 90-100 ja neulan asentoa tarvittaessa muuttamaan. ;)


Ei ollut suuttimesta kiinni. Aivan sama vika vieläkin. Mitähän nyt pitäisi kokeilla? Tarkistin myös ettei kannentiiviste vuoda.
V4P3
Pyörä:
Yamaha DT50X 2009
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
13.6.2012 20:32
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut V4P3 » 2.7.2013 19:29

Olisiko kellään antaa tietoa mikä omaan 09vm detsiin tuli: Hyyty ajossa ja lähti sen jälkeen vain ryypyllä käyntiin mutta kierrokset taivaissa. Puhistin kaasarin ja nyt se saa kipinää ja bensaa mutta ei käynnisty enää ollenkaan? :s
koo123
Liittynyt:
4.4.2013 17:26
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut koo123 » 3.7.2013 22:23

Elikkäs olisiko jollakin tietoa, että mistä on kyse, kun ajan "kaasu pohjassa" niin välillä kierrokset häviää kokoajan ja vaikka laittaisin kyseisellä hetkellä kytkimen pohjaan ja annan kierroksia niin kierroksia ei tule vaan sammuu??

Ps... Itse epäilen kaasaria, että siellä on joku roska tms.. :s :(
Ressu1
Pyörä:
(EX)Yamaha DT50x -09, Yamaha WR125x
Liittynyt:
2.4.2012 16:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ressu1 » 4.7.2013 0:05

Oisko kellään tietoa mistä saa uuden sokan/prikan neulaan ku meni prkl hukkaan toi sokka/prikka :D
(ei easypartsilta)
Riko ensin, mieti sitten
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 4.7.2013 0:13

No toi nyt tuli nopeella googletuksella ekana esiin: http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=21783
Ressu1
Pyörä:
(EX)Yamaha DT50x -09, Yamaha WR125x
Liittynyt:
2.4.2012 16:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ressu1 » 4.7.2013 0:40

Mistäköhän kannattas lähtee ettimään vikaa kun pätkii yläkierroksilla ja kulkee kurittomana ja peltikurin kanssa samaa vauhtia eli noin 58 mittariin ei pitäs olla liian pienestä suuttimesta kiinni. Tulppa vaihdettu, kokeilen vielä säätää tota neulaa kun löydän jostain sen prikan siihen neulaan. Kun ajaa kurittomana nii kulkee 58 kierrokset noin 8400 ja kierrokset ei nouse, sitte jos tulee vähän alamäkee nii sit alkaa pätkii . Kun painaa ryyppyä niin hyytyy eli suutin pitäis olla oikeen kokonen . ite veikkaisin et vika on jossai sytytyksessä mutta mistäs lähen vikaa etsimään? Rajottimeen ei ole koskettu

Tuossa vielä video: http://www.youtube.com/watch?v=prs64F_SJFw
(videossa kuriton 106suutin)
Riko ensin, mieti sitten
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 4.7.2013 22:09

Osaisiko kukaan auttaa, kun tänään vaihdoin detsiini jarrupalat ja nyt kun olen ajellut sen jälkeen niin mistä johtuu, että jarrulevy on tulikuuma pienenkin ajon jälkeen? :| Ajattelin vain kysyä, koska ennen tuota ongelmaa ei ole ollut.
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista