Derbin huolto ja ongelmat #3

Bugi00
Liittynyt:
30.1.2017 17:21
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Bugi00 » 26.7.2017 0:19

Mistähä pitäisi lähteä gilera smt:n imuvuotoa selvittämään, kun mopo käy tyhjäkäyntiä hyvin ja toimii muutenkin ihan hyvin, mutta hetki kun ajaa korkeimmilla kierroksilla niin kierrokset jäävät leijjaamaan aika pahoin. Vika ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin airsalin 50cc pytyn mopoon ja Imukaulan kumi kaasarille juuri uusittu. Voiko enää jäljelle jäädä muutakuin pytyn alatiiviste vai voiko kannentiiviste vuotaa jotenkin tai kansi olla kiero yms.

Imuvuotoaha siinä on, mutta se on kuitenkin todella pientä, koska paikallaan kierrättäessä mopo toimii kuten pitää, mutta kierrokset rupeavat leijjaamaan vasta, ajossa. Ryyppy päällä sitä ei enää tapahdu ja mopo kiertää loppuun ryyppykin päällä, joten voisiko tuo kierrosten leijaaminen johtua liian pienestä suuttimesta? Epäilen kuitenkin että jossain on imuvuotoa, kun ei liian pienen suuttimen pitäisi aiheuttaa kierrosten leijjaamista. Epäilen myös että gilera syö jäähdytinnestettä kun lämpöisenäkin savuttaa välillä aika paljon ja haisee pakokaasukin vähä oudolta. Voisiko olla että kierrokset jäävät leijjaamaan siksi, että jäähdytinnestettä pääsee polttoaineen mukaan? :roll:
heikkilasan
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -07
Paikkakunta:
Epsoo
Liittynyt:
23.12.2016 1:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut heikkilasan » 27.7.2017 1:13

-07 Derbi Sendassa on jonkinsortin häikkää.
Ajaessa kierrokset jää leijumaan kun painaa kytkimen pohjaan.
Kuitenkin kytkin ei luista ja vaihteiden vaihtaminen onnistuu normaalisti.

Oireileeko huonot vaihteistoöljyt tällä tavalla? Vai onko kyse jostain muusta?

Säädöt ovat kohillaan ainakin tulpan väristä päätellen.
Tyhjäkäynti ok.
Onko näin?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.7.2017 13:48

Imuvuotoa kannattaa alkuun etsiä, jos kytkin irroittaa kunnolla. Ja toki varmistaa, ettei kyse ole vain huonosti liikkuvasta kaasuvaijerista / luistista.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
heikkilasan
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -07
Paikkakunta:
Epsoo
Liittynyt:
23.12.2016 1:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut heikkilasan » 27.7.2017 18:31

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Imuvuotoa kannattaa alkuun etsiä, jos kytkin irroittaa kunnolla. Ja toki varmistaa, ettei kyse ole vain huonosti liikkuvasta kaasuvaijerista / luistista.


Kytkin irrottaa normaalisti, vaihteiden vaihtaminen onnistuu entiseen tapaan.

Katsoin silmämääräisesti ja kokeilin CRC:llä, muttei imuvuotoa löytynyt. Kierrokset palautuu normaalisti tyhjäkäynnillä ilman kytkintä ja kytkimen kanssa.
Vauhdissa kun laittaa kytkimen pohjaan kierrokset eivät putoa millään.


Voisko vika olla tyhäkäyntisuuttimessa? Nykyinen on 34 (17.5mm kaasutin).
Viriä mopossa ei ole, jollei nyt rajottamatonta CDI:tä lasketa.
Onko näin?
Janizer
Liittynyt:
7.8.2016 16:31
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Janizer » 27.7.2017 18:56

Joo tosiaan oli jostakin tullu palanutta 2t öljyä kaasarin kylkeen ja imukaulan kumiin?
Huomasin myös että enoxin välipillin kumi oli haljennu niin oisiko sieltä voinu lentää sitä öljyä?
Bugi00
Liittynyt:
30.1.2017 17:21
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Bugi00 » 31.7.2017 19:40

Jos derbissä on imuvuoto nii onko muita paikkoja kuin pytyn alatiiviste, kannentiiviste, magneeton stefa tai imukaula mistä voi vetää ilmaa?
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 31.7.2017 19:44

Kaasarin letkut
Janizer
Liittynyt:
7.8.2016 16:31
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Janizer » 1.8.2017 21:25

voiko olla mahdollista että kytkinkruunu resonoisi kun hidastaa risteykseen niin kuulostaa siltä että se tärisisi koneessa vai onko jotakin muuta menossa rikki?
GileraSmt08
Pyörä:
Gilera Smt 2008
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
4.8.2017 0:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut GileraSmt08 » 4.8.2017 0:32

Mikä vikana gileras ku ei takajarru ilmaannu vaikka kui yrittää. Ihan niinku tyhjää polkis jarrua. Nestettä säiliö täynnä eikä jarruletkusta tule mittään nestettä. Voiko joku auttaa.
Derbi FC
Pyörä:
Derbi Senda 03, Fantic Motor Caballero 2016, Suzuki PV isän vanha
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
4.8.2017 1:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbi FC » 4.8.2017 1:30

Mikä voisi Derbissä olla vaihteistossa vikana kun käy ja kukkuu niinkuin kuuluukin, mutta väärinpäin, eli vetää taaksepäin!!!??? Kone siis pyörii väärin pain??
Vaihteistoa auki vaan, mutta mihin siinä kannattaa avatessa huomiota kiinnittää?

Ja siis: mopo käynnistyy loistavasti, kiihtyy kaasutettaessa niin kuin kuuluukin, mutta takarengas pyörii väärään suuntaan :lol: :lol:
Onko tällaista riemua kukaan muu kohdannut?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 4.8.2017 5:45

Sytytys pielessä/liian aikaisella jolloin lähtee väärinpäin käyntiin.
Derbi FC
Pyörä:
Derbi Senda 03, Fantic Motor Caballero 2016, Suzuki PV isän vanha
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
4.8.2017 1:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbi FC » 4.8.2017 21:42

Ok, kiitos tiedosta. Mites säädän sytytyksen kohdilleen?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 5.8.2017 5:53

Magneetto irti ja tutkimaan. Luultavasti sulla ei ole siellä kiilaa ollenkaan, pelkän staattorin aluslevyn kääntämisvaroilla ei pitäisi sytkää noin paljoa pieleen saada että väärinpäin käyntiin lähtee.
Derbi FC
Pyörä:
Derbi Senda 03, Fantic Motor Caballero 2016, Suzuki PV isän vanha
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
4.8.2017 1:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbi FC » 5.8.2017 13:24

Kiila oli ehjä ja aluslevyn kääntäminen ei auttanut, onko mahdollista että tuo vaihteisto olisi kasattu väärin? Tälläisena tuli minulle ja vanhan omistajan mukaan toiminut aina oikein.
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 5.8.2017 15:27

Ei se vaihteisto omineen voi väärinpäin pyöriä, on se sit miten vaan kasattu. Eli kyllä sulla nyt pyörii koko kone väärinpäin. Ei kannata hirveästi käytellä, menee herkästi paikat rikki kun väärinpäin pyörii. Veikkaan että sulla on staattori väärässä asennossa siinä taustalevyssä kiinni :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista