Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kiinnileikkaus ei kyl aiheuta pamauksia tai outoja hajuja.
Eikö kyllä ole sidoksissa ketjujen katkeamiseen.
Uudet ketjut ja rattaat, ketjulinjan (ohjurit jne ok) tarkistus ja kovaa ajoa.
Apikkamies111
- Liittynyt:
- 21.1.2019 20:02
Oma rieju mrx 07 sai aikaisemmin kipinää joka ainakin näytti heikommalta ku mitä toinen moponi saa mutta siis koitin epätoivosesti polkee ja työntää riejuu käyntii kunnes kuulu putkesta pieni pamahdus eikä sen jälkeen ole saanut kipinää.
Missä vois olla vika? Vika ei ole tulpassa ainakaan olen koittanut 3 eri toimivalla tulpalla. Joo vähä epäselvä...
RiejuUcco
- Liittynyt:
- 6.3.2019 21:56
Mulla ois dellorton cdi boxi mikä meni paskaksi. Lähetin sen korjaukseen "jani lehdolle" ja rupesin ihmettelemään kun boxi tuli takaisin mutta ei kierrä enään. Eli rajoittaa. Mites sitä kehtais lähtä ohittamaan tai poraamaan kun nettisivuilla sanotaan että rajottimen voi laittaa takaisin pyytämällä mutta en pyytänyt ja sanotaan ettei voisi porata enään boxia rajoittamattomaksi? Kokemuksia kellään kyseessä rieju mrx vm.07
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Varmaan kannattaa kysyä itse korjaajalta että mitä teki.
Pieru mrx
- Liittynyt:
- 25.8.2018 14:30
Mites ku tossa vaihroon etupumppujen stefat niin sitte lykkäsin ne liukuputket sen toisen putken sisään niin toinen meni hyvin sinne mutta tonen jäi niinku pohjaan tosiaan öljyjä siä pumpuus ei oo viä sisällä mutta aattelin että kyllähän sen pitääs ihan hyvin kumminki palauttaa vaikkei öljyjä ookkaa niin miten sen nyt sais takasi ylös sieltä ku on niin saatanan lujas
RIEJUAM11
- Pyörä:
- Rieju Mrx 2008
- Paikkakunta:
- jkl
- Liittynyt:
- 23.8.2018 12:41
Vaihdoin takarenkaan laakereita Rieju Mrx-08 mopoon ja ne laakereiden ulkokehät jäi sinne vanteeseen, saako ne jotenki sieltä irti/onko jollekki käyny näi ja tosiaa minkä mopojen enskavanteet siihe menee, jos niitä laakereiden ulkokehää ei saa pois ja laakerit on koyo 6202-2RS?
Kulmasaha
- Liittynyt:
- 20.7.2014 20:33
RIEJUAM11 kirjoitti:Vaihdoin takarenkaan laakereita Rieju Mrx-08 mopoon ja ne laakereiden ulkokehät jäi sinne vanteeseen, saako ne jotenki sieltä irti/onko jollekki käyny näi ja tosiaa minkä mopojen enskavanteet siihe menee, jos niitä laakereiden ulkokehää ei saa pois ja laakerit on koyo 6202-2RS?
Helpoin tapa on tehdä viilto siihen laakerin ulkokehään jollain (itse dremelillä) ja sitten vaan jollain taltan tapaisella ja vasaralla isket viiltokohtaan, niin se hajoaa siitä, samaa keinoa käyttänyt ohjauslaakereissa ja toimii erittäin hyvin. dt:een vanteet ainakin käy siihen
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Lämmittää napaa kuumailmapuhaltimella ja koputtaa pitkällä ruuvarilla koolit pois.
Liukuvasara ja hitsi on toinen vaihtoehto.
E: yllä mainittu koolin halkaisu toki on hyvä keino, ei vaadi väkivaltaa.
ChickenStorm
- Pyörä:
- Yamaha DT 88cc
- Paikkakunta:
- Pohjanmaa
- Liittynyt:
- 19.4.2019 22:54
Mites sitä sais ton Rieju MRX -09 mopedin kulkemaan vähän kovempaa?
Putkesta kaikki foorumeilla mainitut kurit poistettu (alkukäyrän ja paisarin välistä ja juuri alkykäyrän alusta), myös imukaulassa tai läppärungossa ei näytä mitään kuristusta olevan mutta silti ei mene sitä 54 km/h kovempaa. Netistä luin että tuossa Dellorton 393 cdi:ssä kuuluisi olevan jonkunlainen kierrosrajoitin mutta kyllä se tuntuu kiertävän yli 10000 aika helposti. Eturattaan vaihdoin yhden hampaan isompaan että vähän nousisi huippunopeus (12/60) mutta tämä johti myös siihen että se on aika laiska ajettava. Haluaisin että sillä pääsisi sen 60-2 km/h mutta juuri nyt kiihtyminen tyssää siihen 52-4 km/h huitteisiin
.
Kaasuttimesta vielä vähän, suutin on 95 kokoinen ja säädöt on suunnilleen kohillaan.
Kertokaa ihmeessä jos olen jonkun kuristuksen tai muun asian unohtanut, kyllähän täysin kurittoman mopon pitäisi kovempaa kuin 55 km/h mittarissa kulkea.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Paljonko ajettu? Vois olla tuhannen kloso mäntä taikka m-renkaat jumissa.
Taikka karstaa putki täys.
ChickenStorm
- Pyörä:
- Yamaha DT 88cc
- Paikkakunta:
- Pohjanmaa
- Liittynyt:
- 19.4.2019 22:54
On ajettu reilu 14 000, männänrenkaat vaihdettiin edellisenä keväänä toisten ongelmien yhteydessä. Kun katoin ei näyttänyt putki kovin karstaiselta, en tosin sillon änkkää kattonut. Meinaan viiä sylinterin porattavaks tossa koulun loppuessa,
NKilpinen
- Pyörä:
- Rieju MRX 2008
- Liittynyt:
- 4.6.2019 20:05
Moikka! Huomasin että mopossani ( rieju mrx -08) vuotaa etuhaarukan vasemmanpuoleinen stefa, en tiedä tämän kokoa enkä löydä vastausta mistään. Haluaisiko joku tietävä auttaa
Riejupoika88
- Liittynyt:
- 31.8.2017 16:44
Mul irtos tässä yks päivä kondensaattori 09mrx:stä , sit hyyty ja sammu eikä saanu enää kipinää, auttaisko tässä nyt uuden kondensaattorin ostamine vai menikö tossa cdi paskaks? ja cdi on siis dellorto jku 389 mikäolikaa
RiejuUcco
- Liittynyt:
- 6.3.2019 21:56
Jos ei saa uudel kondensaattoril kipinää nii boxi paskan.
TehiPösö
- Liittynyt:
- 14.7.2019 1:13
09 Mrx pätkii, ei kierrä, röpöttää välillä ottaa sitten iha kunnon piikin. Mäntä vaihettu alle 20km sitten ja pytty hoonattu, kaasari puhdistettu, ilmanputsari puhdistettu, uusi tulppa joka on kokoajan märkä ja musta. Kurit otettu pois ja 90 suutin. Onkohan kaasarissa vikaa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista