rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Käykääpä kattomassa mun galleriaa latasin sinne kuvan halkeamasta jonka justiinsa hoksasin. Mitähän sille vois tehä?
Kulmasaha
- Liittynyt:
- 20.7.2014 20:33
Ostat käytettynä uuden lohkon
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Nyt mennään jo osaamisen äärirajoilla ja moottorin halkasu hirvittää. Jos sitä semmoseen ryhtyis nii pitäiskö laakereita ja stefoja vaihtaa ja minkä hintanen homma olis?
Kulmasaha
- Liittynyt:
- 20.7.2014 20:33
tietty hyvä ne ois aina vaihtaa ne laakerit jos koneen vetää osiin.. tietty löytyy kaupoista semmosta metalli tahnaa joka toimii niinku liimatiiviste massa.. oisko ollu kemiallinen metalli.. googletteles sitä
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
En suosittele mitään kemiallisella metallilla pelaamista. Nuo osat on tosi halpoja, käytetyn lohkon saa jollain 20-30 eurolla. Koneen purku ja kasaus on helppoa ohjeiden kanssa, se on n. viikonlopun mittainen homma ensikertalaiselta (jos molempina päivinä muutaman tunnin tekee).
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Voiko kaikkia muttereita ja pultteja sitte koottaessa kiristää perstuntumalla vai onko pakko hommata momenttiavain? Ja voiko moottoria halkasta kykimen puolelta vai pitääkö aukasta magneeton puolelta?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Järkevällä voimankäytöllä ei tarvitse momenttiavainta. Itse tullut käytettyä lähinnä lohkojen m6 pultteihin sekä m7 sylinterin pinnapultteihin momenttiavainta ettei tuhoa alumiinista kierteitä. En ymmärrä mitä tarkoitat kytkimen puolelta avaamisella. Kone on vaikea avata niin että osat jäisivät mg- puolen lohkoon kiinni. Mg- puolelta on helpompi koputella auki.
Osalistaa mitä tarvitset:
Koneen laakerit n. 50€
Stefasarja 10€, kampuralle kannattaa hankkia kunnolliset, sarjojen mustat kumistefat on perseestä, 5-10€
Tiivistesarja koko kone 20€
Tiivisteliima 5-10€
Mg- ulosvetäjä 10€?
Uudet öljyt koneeseen, whatever you like
Jäähdytinnestettä
Mahdollisesti:
Kampiakseli 70-150€
Mäntä? 40€
Hoonaus/poraus jos männän vaihdat, riippuu koneistamon hinnoittelusta.
Tulevaisuuden varalle vois olla vielä
Kytkinlevyt 15-50€
Kytkinjouset (jäykemmät) 15€
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Kärsiikö bräkliinillä pestä moottoria sisältäpäin vai millä vois sontaa sieltä pestä ku en netistä löytäny vastausta?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jarrukliineri käy oikein hyvin.
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Millä sylinterin tarkkaa mittaa vois mitata kun mäntä pitäis uusia kans mutta en tiiä minkä kokonen mäntä pitäis hankkia. Työntömitta näyttää suurinpiirtein 40.25. Onko väliä jos tulee hankittua liian pieni?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
On väliä. Tuo on varmaankin vakiokoossa eli 40.30mm. Sylinterin tarkka mittaus tällaisessa hommassa vaikka koneistamon heiniksi, hoonata se ainakin kannattaa. Voi vaatia porauksen seuraavaan kokoon joka on 40.50mm. Sisähalkaisija mitataan tarkasti sisämikrometrillä ja moista ei kannata yhden sylinterin takia hankkia.
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Mie olen ihan pihalla laakereitten kanssa
Riittääkö runkolaakerisarja vai mitkä kaikki laakerit pitää uusia?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Täällä infoa koneen purkuun ja mm. kaikki koneen laakerit. Itse vaihtaisin kaikki kun kone on levällään, mutta vähintään kampiakselin ja tasapainoakselin laakerit. Kannattaa käydä hakemassa nuo jostain laakeriliikkeestä. Mulla on maksanut 50€ ilman sen kummempia alennuksia. Myös tme.eu sivulta voi katsella laakereita, välillä on SKF hyvällä alennuksella. Laakereiksi Koyo, SKF, FAG tai NSK. Runkolaakerisarjoissa maksaa brändäys aika paljon ilmaa. Voit ottaa laakereiksi myös sellaiset, joissa on merkintä 6xxx-2z tai 6xxx-2RS, poistat vain niistä ne pölysuojat vääntämällä ja puhdistat vaseliinit jarruspraylla.
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Mikähän on pösössä vikana kun aina käy niin että noin 5 min ajamisen jälkeen ei meinaa enää jaksaa painaa. Auttaisko suuttimen vaihto, siinä on nyt 102.
Kinnperke
- Liittynyt:
- 23.8.2016 13:58
Niin tota peugeot xp7 tarrasarjaa mistä ois mahdollista saada? Ois kova tarve C:
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista