Piti ottaa savut tigeristä tänä viikonloppuna, mutta huomasinkin yläkertaa kasatessani jonkun edellisien omistajien koneistaneen sylinterin yläpinnasta 5mm pois
(vertasin toiseen koneistamattomaan sylinteriin), jolloin tigerin orkkis mäntä tulee liian ylös ja ylempi männänrengas pomppaa pois sylinteristä. Syy tähän koneistukseen löytyikin pian, sillä mopossa oli kiinni ostohetkellä umpimäntä(!), mikä on 5mm matalampi, kuin tigerin oma ja tämä sylinteri on "sovitettu" tuolle männälle
. Ilmeisesti jokin puch:n mäntä, joka ei kyllä toiminutkaan tuossa sylinterissä (kuumeni, ei vetänyt yms.).
Tuota pyttyähän voisi koittaa korottaa, mutta onko tuo 5mm jo aika hurja korotus, onko kukaan noita korotuksia Morineihin laitellut? Katselen tietysti vielä tarkemmin nuo männän asennot AKK ja YKK kohdissa ja kanavien täsmäämisen niihin asentoihin.
Onneksi tämä(kin) kyseinen sylinteri on jo melko huonossa hapessa, eikä ollut se pinnoitukseen lähetetty, joka sieltä saapuu aikanaan.
Ja muuten, meneekö 4 levyä morinin kytkimeen ilman isompia muutoksia?