TehiPösö
- Liittynyt:
- 14.7.2019 1:13
Nyt tulpat kastuu alle 100m välein ja sitte sammuu mopo. Pitäskö kokeilla lämpimämpää tulppaa?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Lähteekö hyvin käyntiin? Kannattaa kokeilla ottaa tulppa ja kaasutin pois, sitten polkea ja puhallella paineilmaa koneeseen. Jos kone on tulvinut ja on täynnä bensaa niin kastelee uuden tulpan heti. Näin sen saa kuivattua.
TehiPösö
- Liittynyt:
- 14.7.2019 1:13
nostin nytte koneen pöydälle ja siellä oli ainakin staattori paskana, ja joku älykääpiö oli mennyt hakkaamaan kampuran päätä niin että siihen ei saa koko mutteria enää.. käyköhän dt:n tai xps:sän staattori tohon? onko ne ihan samanlaiset?
Valtterikurikka
- Liittynyt:
- 16.10.2018 9:12
Mikähän voisi olla vikana (rieju mrx 2006) kun putki suhahtelee mutta ei iske liekkiä ja kylmänä ei mitään toivoa saada käyntiin puristuksia ei hirveenä ole olevinaan vaikka alle 2k sitten vaihettu sylinteri sarja kannen tiiviste vuotaa? Kaasarin oon putsannu mutta ei auta tulppa on vaihettu, ilmanputsarissa on reikä. Eilen oli käynnissä tämä mopo ja kävin kyl kaupas mut vauhti oli max 30kmh ja ei kiertäny täysille kierroksille ollenkaan.. pääsit eteenpäin vaa jos vaihoit vaihetta ylemmäs. Ja putki hommasta sen verran et siel on se katalysaattori irti
TehiPösö
- Liittynyt:
- 14.7.2019 1:13
kannattaa avata pakoputki siitä alusta hitsisauman kohalta ja ottaa kaikki hilut sisältä pois, ja hitsaat sitten se yhteen. Ja sitten vielä polttaa karstat. Ja sitten oma kysymys mitkä välit olis hyvät omaan riejuun, nykyset on vissiinkin 10-52 ja tuntuu että on ihan liian lyhyet. joutuu ajaa kokoajan 6-vaihteella.
Valtterikurikka
- Liittynyt:
- 16.10.2018 9:12
Mulla on 15-65 ja kiihtyi tosi hyvin ja kulki 85 pelkkä kuri pois putkesta ja nyt taas kysymys, mikä on se luistin jousen ja luistin välissä oleva muovinen pyörylä johon se vaijeri tulee kiinni hävis jonnekki tonne pihalle ja ei näy olevan myynnissä missää sellasta
TehiPösö
- Liittynyt:
- 14.7.2019 1:13
purkuosat ainakin myy nimellä luistinjousen ohjain, jos sitä tarkotat
TehiPösö
- Liittynyt:
- 14.7.2019 1:13
Nyt käänsin nuo läpät toisinpäin ku raotti vähäsen, nyt ei raota milliäkään. Haittaako jos ne läpät on ihan kiinni?
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Ei, niiden kuuluu olla ihan kiinni
TehiPösö
- Liittynyt:
- 14.7.2019 1:13
minkähän kokoset mahtaa olla 09 mrx keulan stefat? ja mikä voisi olla vikana kun koneesta kuulu kolinaa vapaalla, ajossa ei kuulu muutenkun kytkin pohjassa jos ei anna yhtään kaasua. kolina kuuluu ihan selkeesti. just käytin kytkinkopan auki ja vaihdoin öljyt.
Riejukuski16
- Liittynyt:
- 22.11.2019 21:31
Onko kellään kokemuksia Rieju MRX:stä ( 2006 ) jossa on ollut säädöt ihan perseellään ja on saanut sen sitten säätöihi kurittomalla vakioputkella tai teharilla? Jos on sielun kumppaneita niin miten olette saaneet sen mopon säätöihin tai edes toimii täyskaasulla. Itellä tälläinen ongelma tällä hetkellä ja 2kk yrittänyt saada toimii sen kunnolla. Tällä hetkellä toimii ja kiertää 1/4 osa kaasulla tosi hyvin yms. Mutta hyytyy ylämäkiin ja ei toimi puol/täyskaasulla ollenkaa.
Riejussa on tällä hetkellä leovincen kokoputkisto
16 mm lortto
50cc pytty
Itse vedetyt sähköt joiden pitäs toimia kunnolla
Vapari ilman putsari
P.S en tiedä laitoinko oikealle foorumi kanavalle kysymyksen mutta toivottavasti ei haittaa.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No millaiset säädöt tällä hetkellä?
Jos tuntuu siltä, ettei kaasuttimen säädöillä ole loogista vastetta niin vikaa voisi etsiä mm. Väljästä yläkerrasta, hajonneesta kannentiivisteestä tai vuotavista kampuran stefoista. Toki kannattaa myös tarkistaa ettei kaasuttimessa/imukaulassa ole imuvuotoja.
Riejukuski16
- Liittynyt:
- 22.11.2019 21:31
Säätöjä olen kokeilut 92-118 suuttimia ja on ollut kiinni vakioputki ilman kuria ja leovincen tehoputki. Eikä mitään vaikutusta millään suuttimella tai neulan kohalla. Isäni luki jostain että nämä AM6 moottorit ovat ranttuja saamaan säätöihin jos esim. Lähtee virittää vakiosta ja sen jälkeen ei ole vakio säädötkään toiminut. Entinen omistaja näköjään onnistunut epäonnistumaan tässä virityksessä koska tämä ei toimi millään. Koneremppa tähän on tehty 1000km sitten. Kaikki laakerit pytty mäntä vaihdettu. Mutta en ole tutkinut sen enempää onko ne kunnossa. Kannen tiiviste ei varmaan vuoda mutta kannen päällä on vissiin jotain vuoranut jostain kun se on musta. Varmaan pitää kohta ottaa moottori irti ja purka atomeiksi ja tarkistaa laakerit jos ei ala toimii mikä näytöstää pahasti siltä...
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Ei se laakereista johdu. Jos käynnistyspoljin on käsituntumalla liian helppo painaa alas niin yläkerta voi olla väljä. Vertaa vaikka toiseen mopoon.
Riejukuski16
- Liittynyt:
- 22.11.2019 21:31
Tällänejäbä. Puristuksia on ja paljon. Eli siitä ei voi olla kiinni.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista