korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Yam4ha kirjoitti:Olisko 90 sopiva suutin kurittomalle putkelle ja vaparille? Nyt on 95 suutin, neula laihimmalla ja alakiekoilla röpöttää kivasti, mutta kun saa 3 vaihteen sisään niin loppuu röpötys.
No sehän nyt on ihan mopokohtaista, itsellä oli kurittoman kanssa ( vakioilmanputsari.) ihan normaalisti 95 suutin, talvella isompi. Vaparinhan kanssa kannattais käyttää noin. 5-10 numeroa isompaa suutinta aina, osta suuttimia ja kokeile. Mopo kohtaista.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
No huhhuh, mullla nyt 85 ja vieläkin tarvisi pienempää..
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
No toi nyt on jo hieman vaikea uskoa sillä vakiosuutin on 80 ja sekin on vähän liian pieni vakiolle. Sulla on kuriton putki ja vapari ja tartteet tyyliin vakiosuuttimen?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
No, mutta kun se tuolla 85 röpöttää alakiekoilla, muttei ylhäällä enään.. Lämpimänä 1 ja 2 vaihteella röpöttää, mutta iskee 3 sisään niin loppuu röpötys. Kerro sitten tuolle röpötykselle selitys?
Neula on laihimmalla.
Hetkonen, kun aukaisee kytkinposkesta vaihteistoöljyn tarkistusruuvin niin miten sieltä pitäisi tulla öljyä?
korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Ei sieltä pitäisikään tulla, se on vain siinä että kun öljyä pistetään sisälle. Eli siis, kun on tarpeeksi siellä sisällä niin alkaa valuttamaan, on vaihteistoöljyä laitettu tarpeeksi.
Ja tuohon suutinjuttuun, eihän se selviä kuin testaamalla. Osta kasa suuttimia , ja vaihtele.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Ei se täyttöruuvi, vaan se joka on siinä kytkinposkessa, pieni ruuvi. Mietin vain, että jos vaihteistoöljyä vuotaa palotilaan ja sen takia rötää.
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Sitä korker0 juuri tarkoittikin, ei mulla ainakaan tullut siitä öljyä kun avasin. Sen on just sitä varten että öljyjä laittaessa se ilmottaa millon on riittävästi.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
lepsi
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 6.11.2007 22:45
Yam4ha kirjoitti:No, mutta kun se tuolla 85 röpöttää alakiekoilla, muttei ylhäällä enään.. Lämpimänä 1 ja 2 vaihteella röpöttää, mutta iskee 3 sisään niin loppuu röpötys. Kerro sitten tuolle röpötykselle selitys?
Neula on laihimmalla.
Hetkonen, kun aukaisee kytkinposkesta vaihteistoöljyn tarkistusruuvin niin miten sieltä pitäisi tulla öljyä?
No eihän sillä pääsuuttimen koolla oo hevonvitun väliä alakierroksilla röpötykseen, ku pääsuutin astuu mukaa kuvioo vast ku kaasua on avattu 3/4 tai enemmän.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
No kerro sitten, miten saa loppumaan tuon röpötyksen? Neula on laihimillaan.. Kokeilen vielä 80 suuttimella, että mitä sanoo.
korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Kaasaria muuten koittanut säätää ? En nyt menisi laittamaan 80 suutinta, koska aivan liian pieni..
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Sitähän tässä kokoajan on koitettu.
Seos/ilmaruuvia on koitettu säätää yms. Kylmänä muistaakseni toimi hyvin alussa, mutta lämpimänä röpöttää eli sehän tarvii pienempää suutinta? Kokeilee 80 ja pistää neulaa rikkaammalle. Jos toimii niin sehän on hyvä sitten.
On kyllä ihmeellinen.
Niin ja tsekkasin ne öljyt ja hyvin oli tallella eli ei vuoda mistään stefojen välistä.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
No aika mukava juttu sitte sinänsä, eipä paljoa taida bensaa sitte kulua jos toimii jollai 80 suuttimella
Itellä kävi tänään silleen, että tulppa päätti irtisanoutua ja röpöttelin siinä sitte kotiin maks. 10kmh tuntivauhtia noin 40 minuutissa. Normaalisti matkaan menee se vajaa 10 minuuttia
Itsellä nyt 112 suutin tyhjällä putkella ja vapariputsarilla. Jos lasken neulaa pykälällä niin booaa ??
Kävin moparissa ihmettelemässä ja kun "kanta-asiakas" jo olen (
), niin myivät mulle 105 suuttimen ja sanoivat että ottaa vastuun jossei toimi sillä+neula keskiasennossa meiningeillä
lepsi
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 6.11.2007 22:45
Yam4ha kirjoitti:Sitähän tässä kokoajan on koitettu.
Seos/ilmaruuvia on koitettu säätää yms. Kylmänä muistaakseni toimi hyvin alussa, mutta lämpimänä röpöttää eli sehän tarvii pienempää suutinta? Kokeilee 80 ja pistää neulaa rikkaammalle. Jos toimii niin sehän on hyvä sitten.
On kyllä ihmeellinen.
Niin ja tsekkasin ne öljyt ja hyvin oli tallella eli ei vuoda mistään stefojen välistä.
Ootko varma ettei ilmanputsari oo tukossa? Ku jos se on oikee paskanen nii ilmaa virtaa koneesee vähemmän --> seos rikastuu. Ilmaruuvia en ite lähtis kauheesti säätämää, ainaki itellä aikanaa oli aina 1,5 kierrosta auki ja hyvin pelas.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Joo, ilmanputsari on tuollainen vapari. Olen puhdistanut aika hyvin sen, mutta voihan sen aina uudestaan puhdistaa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista