Joo mun mopo Yamaha DT 07 pikku ongelma kävin tota kytkin tappii räpeltää ku nousee itestään ylös ja sitten se nous kokonaan ylös ja jousi siitä lähti irti ja ei mee takas niin miten sen jousen kuuluisi siinä olla ja miksi tappi ei mene takaisin?
Kyllä sen tapin sinne takasi pitäs mennä jos vähän ränklää, kuha ei liikaa. Ja jousessa pitäs olla ns 90 asteen mutka joka ottaa kytkinkopan puolelta kiinni ainakin, ja toiselta puolelta en ulkoseltaan muista miten kiinnittyi.. Samanlaista mopoa kun enää ei löydy..
korker0 kirjoitti:Kyllä sen tapin sinne takasi pitäs mennä jos vähän ränklää, kuha ei liikaa. Ja jousessa pitäs olla ns 90 asteen mutka joka ottaa kytkinkopan puolelta kiinni ainakin, ja toiselta puolelta en ulkoseltaan muista miten kiinnittyi.. Samanlaista mopoa kun enää ei löydy..
No tässä myös se kun se oli kiinni se nousi aina hiukan ylös eikä kytkin ottanut kiinni. Kyllä olen nähnyt muilla omia patentteja pellistä taiteltuna mutta saako sitä mitenkään muuten korjattua.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Ei oikein tahdo muulla korjautua. Uusi jousi, holkki ja kytkinakseli niin toimii taas jonkuaikaa mutta ennenpitkää alkaa taas nousta. Varsinki jäykillä kytkinjousilla tykkää pomppia ylös. Tosiaan pitäs ihan kääntelemällä mennä pohjaan.
Mulla se jousi oli rikki, mutta hyvin pysyi kytkintappi paikaallaan, välillä tietenkin nousi ylös jos ränkläsi paljon kytkintä vapaalla/ ajossa tyhjäkäynnillä. Oikeaoppisesti käyttää, niin pitäs pysyä, vaihteen kun silmään laittaa niin ns. lukittautuu jolloin ei lähde irtoamaan, ainoastaan vapaalla ollessa, tai kun kytkin pohjassa.
Oot kyl aika epeli jos sen väärinpäin onnistut asentamaan, en meinaan usko että se termari edes asettuisi paikoilleen ylös-alaisin. Tässä kuitenkin tärähtänyt kuva oman munarallin kannesta vuosien takaa selventämään asiaa.
Mikäköhän on vialla kun ei DT kierrä tarpeeksi. Enox kiinni, vakioilmanputsari, suutin 98, neula alimmassa lovessa käy rikkaalla ja ei ota kierroksia. Mikä on vialla?
Mikä kumma tuossa on vialla. Pyörä siis 2006 vuosimallia, kuriton 98 suuttimella. Vasta vaihdettu tulpanhattu ja johto eikä tulppakaan ole vanha. Vähän aikaa toimii tulpan vaihdon jälkeen ilman mitään ongelmia, mutta sitten alkaa taas pätkimään. Tarpeeksi kauan kuin ajeleen n. 20 kilsaa niin loppuu kipinä kokonaan, ja kun vaihtaa uuden tulpan niin taas toimii vähän aikaa. Tuossa video havainnollistamaan ongelmaa jos joku osais neuvoa:
Hei itellä alkoi vilkkumaaan moottorin vikavalo uusien vilkkujen ja valojen asentamisen jälkee, kun ei ole käynnissä vilkkuu se valo, kun lyö käyntiin palaa kokoajan, apua!