Monkey viritys ja tekniikka

juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 12.2.2011 17:27

Mankin alkuperäne mäntä yli 15tk jälkeen paremmassa kunnossa kuin simplemäänillä, ja step2 mäntä oli kymppitonnin kohalla iha samassa jamassa kuin monkibomberilla :D simplemään mitä merkkiä se mäntä oli?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 12.2.2011 18:25

Jaa, no nyt pahan pistit.. Ei mitään hajua, koska luultavasti alkuperäinen mikä on tehtaalta tullessa ollu kiinni :s Tai ainakaan siinä ei lue mitään ja muutenkaan ei tietoa koneen valmistajasta.
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 12.2.2011 19:47

joku 200-300km ajettu kp-mäntä.. :roll:

Kuva
Safer
Pyörä:
Masai DB 50, Yamaha DT 125R
Liittynyt:
15.7.2009 18:15

ViestiKirjoittanut Safer » 12.2.2011 20:00

Safer kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:jep se pieni ratas heti kytkinkellon takana, se pitää olla siinä kytkinlevyjen kanssa kohillaa niinku urissa.. jaa-a tiiä sitte onko se lähteny paikoiltaa kesken ajon jos se jännä mutteri mikä pitää hakata kiinni on jääny vähä löysälle.. mie lähtisin siitä että purkaisin vielä kerran sen kytkimen ja kattosin että onko se ratas paikoillaa siinä kytkinlevyn kanssa.

Se pyörii kummiski mukana jos sitä kytkinkelloo pyörittää, on vähän jäykkä. Onko se sillon paikoillaa?
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 12.2.2011 22:31

Safer kirjoitti:
Safer kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:jep se pieni ratas heti kytkinkellon takana, se pitää olla siinä kytkinlevyjen kanssa kohillaa niinku urissa.. jaa-a tiiä sitte onko se lähteny paikoiltaa kesken ajon jos se jännä mutteri mikä pitää hakata kiinni on jääny vähä löysälle.. mie lähtisin siitä että purkaisin vielä kerran sen kytkimen ja kattosin että onko se ratas paikoillaa siinä kytkinlevyn kanssa.

Se pyörii kummiski mukana jos sitä kytkinkelloo pyörittää, on vähän jäykkä. Onko se sillon paikoillaa?
Voihan tuo pyöriä vaikka se ei oiskaa siinä iha paikoillaan.. kannattaa irrottaa se kytkinkello ja ratas, ja laittaa sen rattaan siihen paikalleen kytkinkelloo vasten ja sitte laittaa yhessä ne kiinni että se varmasti on siinä kohillaan ;)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 12.2.2011 22:50

Voi perkele sentäs! Johan löytöjä tein taas...
Kuva
Mitäköhän on tapahtunu??? Tuo varmaan teki sen rohinan aina kylmällä koneella :s

Ja nyt sitte toinen ongelma että miten saan vauhtipyörän kiskottuu irti, kun ulosvetäjä laukee ja lentää jonnekki kuuseen aina ku pitäs kiristää...?
Vauhtipyörä on siis tälläinen...
Kuva
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 13.2.2011 2:15

3 haarasella irrotin ite tuollasen vakion vauhitpyörän, yks saatiin rikottua ennenku lähti. meni se kiere osa solmuun :D
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 13.2.2011 11:19

juu ittellä kans sellanen 3-haaranen, mutta tupaa vaan se kampiakselin pää mennä lyttyyn ja sit se lipee jossain vaiheessa. :s Mut täytyy taistella tänää vähä lisää... ;)
JVN_
Pyörä:
Suzuki s 80cc ja gas gas ec50 74cc
Paikkakunta:
Alavieska
Liittynyt:
16.6.2007 21:35

ViestiKirjoittanut JVN_ » 13.2.2011 11:27

Pistä äkkiä mutteri tohon kampiakselin päähän. Jos ulosvetäjällä otat irti ja siinä ei oo mutteria niin aika äkkiä kierre lintassa. Siihen tasalla pyörittelet mutterin. ;)
Ja tuossa ekassa kuvassa en nää mitään ihmeellistä, Tuo kiristys ratas luultavasti purettaessa tipahtanut ketjulta. Kuuluu päästä liikkumaan sivusuunnassa.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 13.2.2011 13:20

kyllähän siinä näkyy että nokkaketju on syönyt tohon akseliin syvät kuopat. Ja tota ratasta ei saa menemään siihen ketjulinjalle ku se on jumissa eikä pyöri edes puolta kierrosta, sekä näyttäis hampaat olevan aika lopussa.
Galleriassa isompi ja parempi laatuisempi kuva --->
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 13.2.2011 14:30

Alkaa kyllä menemää hermot tuoho mankin kytkimeen.. käyntiin polkiessa kytkin luistaa säätelis miten vua, ja sitte ajossa kytkin ei ota tarpeeksi pohjaan :| mitähä tuolle tekis?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 13.2.2011 15:24

SimplemÄÄn kirjoitti:Mut täytyy taistella tänää vähä lisää... ;)


Ei huoh.. Ei mitään tapahdu! ulosvetäjä vaan lipee kokoajan ja alkaa ittellä keittää ja työkalut lentelee pitkin seiniä :nolo:
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 13.2.2011 17:48

SimplemÄÄn kirjoitti:
SimplemÄÄn kirjoitti:Mut täytyy taistella tänää vähä lisää... ;)


Ei huoh.. Ei mitään tapahdu! ulosvetäjä vaan lipee kokoajan ja alkaa ittellä keittää ja työkalut lentelee pitkin seiniä :nolo:


mulla oli ainaki siinä ulosvetäjässä semmonen piikki siinä ettei pääse lipeemääm. laitoikko sen muttarin siihen akselin kierteille väärinpäi ? auttaa jonkuverta seki
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 13.2.2011 20:10

No nyt palo jo hermot kunnolla, joten koputtelin vasaralla, kuumensin/jäähdytin, vedin, työnsin, väänsin jne.!!

Sitte viilasin sen ulosvetäjän kaikki jalat sellasiks koukuiks ettei lipsuis niin helposti ja se auttoikin. Nyt sain kiristettyä kunnolla ja niin että hirvitti, kunnes taas lipes yks jalka. Otin vetäjän pois siitä ja katoin ni se kampiakselin pää oli vaan uponnu sen ulosvetäjän keskitapin päähän ja tylsyttäny sen ihan paskaks :paha:

Et kyllä se on nii saatanasti siinä kiinni!! Mikäköhän auttais? :x
JVN_
Pyörä:
Suzuki s 80cc ja gas gas ec50 74cc
Paikkakunta:
Alavieska
Liittynyt:
16.6.2007 21:35

ViestiKirjoittanut JVN_ » 13.2.2011 20:16

Lämpö,lämpö,lämpö Ja kunnon isku. Kumma jos ei ala lähtee.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista