Tunturi Tiger Air/Aqua

EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 30.12.2010 19:52

latelainen kirjoitti:mulla on nyt -89 aquassa polisportin mmx maski ja siinä toi polttimo palaa aika himmeästi eli olisko mitään ehdotuksia minkälainen polttimo sopis siihen ja palaisi vanhoissa sähköissä kirkkaammin

H4 ;)
sigmapower
Pyörä:
Aprilia Rx 125, Tunturi Tiger Aqua
Paikkakunta:
Kärsämäki
Liittynyt:
23.6.2009 22:47

ViestiKirjoittanut sigmapower » 1.1.2011 19:24

EtuX kirjoitti:
latelainen kirjoitti:mulla on nyt -89 aquassa polisportin mmx maski ja siinä toi polttimo palaa aika himmeästi eli olisko mitään ehdotuksia minkälainen polttimo sopis siihen ja palaisi vanhoissa sähköissä kirkkaammin

H4 ;)

palaahan se h4 kirkkaammin mut valokuvio päin helvettiä :s sparewheelillä ainaki myydään 45w polttimoa ba20d kannalla ja siinä on hyvä valoteho ;)
BMW tarvitsee esikuvia, Toyota Hiace.
HazuKazu
Liittynyt:
15.8.2010 0:17

ViestiKirjoittanut HazuKazu » 2.1.2011 0:57

HazuKazu kirjoitti:Mikäköhän vikana kun tiikerin etuvalo palaa tosi himmeesti? Se on -87 Aqua, eli siinä on 12v/18w sähköt.
Jännitteensäädintä ei näköjään ole. Pitäisikö näissä olla? :)
Oon kokeillu eri polttimoita. 12v/25w, 6v/15w ja sitten kokeilin jotain 12v/10w halogeenipolttimoa.
Kaikki palaa yhtä himmeesti. Luulis ton 6 voltin polttimon palavan tosi kirkkaasti ja hajoavan, mutta sekin palaa tosi himmeesti. Voiko vika olla valopuolassa? Yritin sitä kyllä vähän putsailla, mutta ilman mitään vaikutusta. Takavalossa on kiinni 12v/3w polttimo tällä hetkellä, joka ihan hyvin palaa.

Nyt vaihoin toisen pulttimon etuvaloon, kun nykyinen oli palanut. Se jonka laitoin on joku 12v/10w.
Tänään sitten ajelin ja huomasin että ku anto kierroksia kunnolla ni se etuvalo alko palamaan kunnolla kirkkaasti ja pysyi kirkkaana seuraavat pari minuuttia kunnes himmeni ja välillä räppäs kirkkaasti ajaessa. Että onkohan valopuola paskana vai onko piuhat huonosti vai..??
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 2.1.2011 1:28

tarkista valojen johdot ;)
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 3.1.2011 23:33

Mikä olis hienoin takalokari aquaan?
sigmapower
Pyörä:
Aprilia Rx 125, Tunturi Tiger Aqua
Paikkakunta:
Kärsämäki
Liittynyt:
23.6.2009 22:47

ViestiKirjoittanut sigmapower » 4.1.2011 0:53

Aleksi__ kirjoitti:Mikä olis hienoin takalokari aquaan?

omaan silmään honda cr takalokari on näyttänyt parhaalta, paha sanoa jos on peukalo keskellä kämmentä niin mikään ei näytä hienolta ;)
mutta vakio on hienoin! ;) heittäs omat wnb enska osat kesällä helvettiin niin kehtais ees ajaa :D
BMW tarvitsee esikuvia, Toyota Hiace.
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 6.1.2011 23:05

Tuliskohan tuosta pv:n teharista tehoja jos muokkailis aquaan? :) http://www.mototrade.fi/tehoputki-giannelli-p-8523.html
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 6.1.2011 23:10

Eikös helpompi olisi ostaa Aquaan suoraan menevä gianelli?

Morinin koneessa tuppasi olemaan semmosta ongelmaa että kytkin rupesi luistamaan jo tehari+isompi kaasutin vireillä.
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 6.1.2011 23:46

Mun nykyinen kone ;)
Lantti
Pyörä:
Liukuri ja thunturi
Paikkakunta:
Honkajoki-City
Liittynyt:
20.11.2006 19:39

ViestiKirjoittanut Lantti » 7.1.2011 14:12

Slerpa_ kirjoitti:Eikös helpompi olisi ostaa Aquaan suoraan menevä gianelli?

Morinin koneessa tuppasi olemaan semmosta ongelmaa että kytkin rupesi luistamaan jo tehari+isompi kaasutin vireillä.

Jos ei kauhian vanha kytkinsetti ole, ja kunnon öljyt niin kylä se pitää...
Epäonnistumisen riski on suuri, kun taidoton yrittää opettaa halutonta tekemään tarpeetonta.

75cc - 22mm - Gianelli - 14/28 - 84km/h - Ja kirjaimellisesti huutaa pitempiä välejä
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.1.2011 16:18

Juu tuo varmasti pitää paikkaansa. Itellä kun tuon tigerin ostin ittelleni, siinä oli joku Malossi kiinni (75cc kai), Simonini, ja 20mm kassu. Sillä tuppasi vähän olemaan skootterimaisia elkeitä mopossa kun kytkin luisti aikas paljon. Siinä vaiheessa laitoin vakiopytyn kiinni kun mopo lähti ylämäessä taaksepäin vaikka kaasu oli pohjassa :lol: Vakiopytyllä, Simonovilla ja 20mm kaasarilla se ei ajossa luistanut muussa kohtaa kuin vaihteiden vaihtamisessa.
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 7.1.2011 20:05

Kuinka paljon kulki? :)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.1.2011 23:35

EI tullut sillon mitattua kun tossa pihalla vaan tuli sillä pari päivää rällättyä. Kaverin, joka oli tuon entinen omistaja, mukaan tuo tiger meni jotain 80-90km/h.
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 9.1.2011 22:56

Tarviikohan ostaa jäykemmät kytkinjouset jos on aquassa 19mm kaasari, tehari, kantta laskettu ja rattaita vaihdeltu?
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 9.1.2011 23:18

Aleksi__ kirjoitti:Tarviikohan ostaa jäykemmät kytkinjouset jos on aquassa 19mm kaasari, tehari, kantta laskettu ja rattaita vaihdeltu?

ei välttämättä jos kytkin on hyvässä kunnossa ,siiinä vaihees ku alkaa olemaan skootteriolo ni varmaan viimestään sillon olis hyvä laittaa ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista