_pepe
- Pyörä:
- Skyteam monkey
- Liittynyt:
- 30.3.2011 16:25
Mitähän tuon cpi:n kanssa enää tekisi... 12 000km mittarissa ja taas tuhosi vesipumpun stefan.. viime talvena teki 500km sisään 5 kertaa saman jutun, vaihdettiin vesipumppu, kytkinkoppa ja öljypumppu (koska koko homma tuli yhtenä pakettina maahantuojalta). Meni takuisiin, mutta nyt maahantuoja ei suostu tekemään mitään takuutyönä koska "ajettu liikaa". (takuuta vielä 2kk jäljellä). Kertokaapa viisaammat ihmiset mitä tuolla on vikana jos alkaa taas syömään stefoja 100km välein... Tarkennuksena vielä että mopo on vakio.
TuplaBonus
- Paikkakunta:
- Kerava
- Liittynyt:
- 16.10.2010 13:33
Ei voi kyllä vedota tohon, että "ajettu liikaa" jos ei oo takuuehdoissa erikseen mainittu tiettyä kilometrimäärää.
Cpi:in ohjekirjassa lukee ainakin omasta mielestä hyvinkin selvästi, että ajoneuvolla on 24 kuukauden takuu ja ehtoina on, että huollot on suoritettu maahantuojan valtuuttamassa huollossa huoltosuunnitelman mukaisesti.
Ite vika nyt ilmeisesti on valitettavan yleinen cpi:ssä, mutta se jos stefat 100km välein paukkuu nii on jo outoo
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Nimenomaan, jos ei ole ilmotettu kilsamäärää, ei ne voi vaan päätellä itte lukuja jossa voivat lyödä takuun poikki. Kai tässä jo voi vedota johonki kuluttajansuojalakiin, fiksummat etsii?
Ja jotain vikaahan sielä täytyy olla, joko huono voitelu=kuluttaa kopan reijän väljäksi joka kuluttaa stefaa, pilalla oleva akseli tjm.
Onko stefat aina ollu jotain CPI:n alkuperäsiä? Jos on, ja nyt ne mulkut sen takuun pistää poikki, hae jostain laakerikaupasta SKF stefa mitoilla sinne.
Omalla cpillä oli kokonaisuudesaan kilsoja varmaan reilusti yli 20k, ite vaihdoin kerran vesipumpun stefan ihan muuten vaan moottorirempan yhteydesä, stefat oli paikallisesta varaosakaupasta "metritavarana". Koskaan ei ollu vuoto-ongelmia
_pepe
- Pyörä:
- Skyteam monkey
- Liittynyt:
- 30.3.2011 16:25
viime vuonna paukkui noi stefat 5 kertaa suunnilleen 100km välein, maahantuojalta tuli 2 kertaa kokonaan uusi kytkinkoppa-vesipumppu-öljypumppu paketti ja sitten vasta alkoi toimia, tuon jälkeen ajettu noin 7000km. Veljellä meni omasta cpi:stään 9000km paikkeilla samainen stefa ja maahantuojalla tuo selitys "ajettu liikaa" ja tämä kerrottiin vasta sen jälkeen kun lasku oli kädessä. itsellä oli ajettu 5000km ensimmäisella kertaa niin meni vielä takuisiin. stefat on aina ollut alkuperäisiä koska takuuhuollossa vaihdettu. ja takuuehdot varmasti täytetty, huolloista leimat ja mopo ollut lähestulkoon aina vakio. Ei kukaan tietäis ketään kuka ois kiinnostunu ostamaan kyseisen cpi:n ?
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
SJK vippipuolella kirjoitti:Mites ois virhevastuu? Jos on sama vika toistunu useasti, eikä ole saatu korjattua niin eiköhän siihen voi vedota edelleen, vaikka takuuta ei enää olisikaan voimassa. Tutki kuluttajansuojalakia. Eiköhän tuolta löydy.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038
_pepe
- Pyörä:
- Skyteam monkey
- Liittynyt:
- 30.3.2011 16:25
Mutta loppujenlopuksi pointti oli se et mitenkä tuon stefan saisi kestämään mihin sain vastauksen, kiitos siitä. Pitää nyt vielä katsoa mitä tästä tulee kun takuuta vielä 2kk jäljellä, suostuvatko korvaamaan vai viedäänkö käräjille
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Karkasi joo vähän aiheesta, mutta tympii toisten puolesta tollanen mulkku käytös.
Muistaakseni aikoinaan jollain muullakin oli CPin huollon kans samanlaista, olivat katkaisseet takuun koska huollot tulleet liian kalliiksi
Naqqi
- Pyörä:
- Cpi Sm 50cc 2008,KTM EXC 125cc 2009
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 15.8.2012 17:15
oisko kellää tietoa sepon pinnapulttie ja muttereitten koosta siis pituus ja kaikki
zzzz
- Liittynyt:
- 24.4.2012 21:26
Tietääks joku mikä mun etujarrus on vikana ku jarruvipu liikkuu ehkä puol senttii painaessa ja sit tökkää kuin kiveen eikä saa painettua enempää? Ja ei jarruta ollenkaan eli vika jarruneste laatikossa..
Darian199
- Pyörä:
- Cpi SM PRO -08, Yamaha WR 125x, Yamaha Neo's 1998, Yamaha Dt 50 -10, Yamaha Dt Lc "125" -86
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 15.8.2010 10:20
Ristiriitainen "kysymys" kysyit että tietääkö ketään mikä vikana ja sitten sanoit vian lauseen perään...
"Kaikki on sallittua jossei jää kiinni"
zzzz
- Liittynyt:
- 24.4.2012 21:26
Noh selvennetään
eli tiiän missä vika on mutta en löytänyt mitään vikaa
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Jarrumännät ruostuneet kiinni / jarrunesteen seassa vettä/ilmaa / jarrusylinteri tukossa tms. syitä voi olla monia mutta se selviää vain yhdellä tapaa; eikun purkamaan
koo123
- Liittynyt:
- 4.4.2013 17:26
oon aloittelija mopojen virityksessä, joten nyt kaipaisin neuvoja siihe hommaan.
Mikä olisi helpoin tapa saada cpi kulkemaan n.65?
zzzz
- Liittynyt:
- 24.4.2012 21:26
Otat alkukäyrän irti ja hakkaat kurin irti ja suutint isommaks
Puukäsi
- Pyörä:
- Honda AfricaTwin 750
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 2.5.2011 20:46
Moro.
Veljen CPI ei käynnisty. Tulpanhattu vaihdettiin, jonka jälkeen lähti käyntiin hyvin. Seuraavalla käynnistyskerralla ei lähtenytkään, ei edes lupaile. Kun sähköstarttia painaa, kuuluu startin releestä?? naksahdus. Voisi kuvitella, että joku johto ottaa maihin, mutta esim. mittariston valot palaa. Eikös tässä ole vain yksi sulake. Luulisi sen sitten olevan rikki jos joku johto osuisi runkoon. Kiitos jos joku vaivautuu jeesaamaan .
E:Jaa... putsattiin vähän liittimiä ja sit toimi muuten, mut katko sytytystä. Tulppa ja tulpanhattu vaihdettu. Oisko se sitten puola rikki?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista