joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
mikäs mun derbin sähköissä on kun lyhyet palaa nopasti rikki aina kun vaihdan lamppua, pitkistä en oo varma että palaako ne rikki kun niitä en käytä mutta jännitteen säätimestä 11.9v eli se ei oo rikki ainakaan
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Oletko mitannut sähköjärjestelmän jännitteen tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? Palaako valo aina jossakin tietynlaisessa tilanteessa, vai miten milloinkin? Minkä valmistajan polttimoita käytät Derbissäsi? Polttimoista voi olla suuriakin eroja, joten jos olet käyttänyt samoja polttimoita aina, kannattaa kokeilla vaihtaa toisen valmistajan polttimoon. Polttimon hajoaminen saattaa johtua esimerkiksi tärinästä, ja tähän voi auttaa paljonkin eri valmistajan polttimot. Esimerkiksi Philipsin 35/35W ba20d polttimot ovat osoittautuneet varsin päteväksi vaihtoehdoksi.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
Zande kirjoitti:Oletko mitannut sähköjärjestelmän jännitteen tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? Palaako valo aina jossakin tietynlaisessa tilanteessa, vai miten milloinkin? Minkä valmistajan polttimoita käytät Derbissäsi? Polttimoista voi olla suuriakin eroja, joten jos olet käyttänyt samoja polttimoita aina, kannattaa kokeilla vaihtaa toisen valmistajan polttimoon. Polttimon hajoaminen saattaa johtua esimerkiksi tärinästä, ja tähän voi auttaa paljonkin eri valmistajan polttimot. Esimerkiksi Philipsin 35/35W ba20d polttimot ovat osoittautuneet varsin päteväksi vaihtoehdoksi.
mulla paloi juuri philipsin polttimo. mittasin jännitteen kierroksilla joten sen ei pitäisi mennä rikki ainakaan saadessaan liikaa virtaa
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Nyt herää kysymys, miten latausjännite voi olla noin matala kierroksilla mitattaessa. Liian matalakaan jännite ei polttimolle hyvää tee, vaikka ylijännite on toki paljon pahempi. Oletko kokeillut siis ennemmin muidenkin valmistajien polttimoilla?
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
joonasfin
- Pyörä:
- Kawasaki kxf 450 07
- Liittynyt:
- 29.8.2014 21:35
Zande kirjoitti:Nyt herää kysymys, miten latausjännite voi olla noin matala kierroksilla mitattaessa. Liian matalakaan jännite ei polttimolle hyvää tee, vaikka ylijännite on toki paljon pahempi. Oletko kokeillut siis ennemmin muidenkin valmistajien polttimoilla?
philipsia oon ky käyttäny ja yhtä toista merkkiä mut en ny muista mikä se oli
Töhö*
- Pyörä:
- Monkey -93, Derbi DRD Pro sm -09
- Paikkakunta:
- Vaala
- Liittynyt:
- 11.7.2013 22:07
Töhö* kirjoitti:Misaä vois olla ongelmaa kun takavalo, vilkut ja virtalukko lakkasivat toimimasta?
Bumppia, apuja tarvittais!
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Virtalukossa
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Tarkistappa sulake penkin alta.
Töhö*
- Pyörä:
- Monkey -93, Derbi DRD Pro sm -09
- Paikkakunta:
- Vaala
- Liittynyt:
- 11.7.2013 22:07
Kesällä oli samanlaista vikaa ja sillon oli virtalukon pohjasta yksi johto irronnut. Nyt kun katsoin, nii näyttivät olevan kunnossa mutta pitää tutkiskella voisiko vika olla siellä. Myös sulakkeita on mennyt ja se ei aiheuta virtalukon toimimattomuutta.
Zande
- Pyörä:
- Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 13.1.2008 18:50
Tarkista virtalukolta lähtevien johtojen liittimet. Johdot erkanevat kahteen eri liittimeen, joista toiseen menee vain yksi johto. Tuon liittimen irrottamalla ilmenee juuri kuvailemasi ongelmat.
Vähän mallista ja vuosimallista riippuen myös toisen liittimen irrottamalla voi ilmetä nuo samat oireet. Toisinaan tämä taas aiheuttaa mopon täyden toimimattomuuden.
Suosittelen siis tarkistamaan liittimet, ettei joku vain olisi päässyt tekemään pientä kiusaa.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Töhö*
- Pyörä:
- Monkey -93, Derbi DRD Pro sm -09
- Paikkakunta:
- Vaala
- Liittynyt:
- 11.7.2013 22:07
Kiitoksia! Pitääpä tarkistaa.
kylläjoo
- Pyörä:
- derbi senda 06vm
- Paikkakunta:
- varkaus
- Liittynyt:
- 24.1.2016 18:56
moro mikähän derbiin tuli kun välillä kun kierrättää niin ihankuin olisi rajoitin ja sitten hetken päästä kiertää puhtaasti eikä pätki yhtään. kokeilin sitten kaverin derbin cdillä miten toimii eikä mitään vaikutusta. laitoin oman cdi boxin takasin ja polkasin käyntiin eikä mikään valo enään pala? vaihdoin 7.5a sulakkeen. kaveri sitten huomasi että kun mopo oli käynnissä ja laitto virrat pois päältä takavalo välähti... mikähän voisi olla vikana? mopo siis derbi senda 06vm
döööbi07
- Liittynyt:
- 4.9.2014 13:37
Itsellä oli tulppa menossa kun tuntu jotta rajottaisi vaikka rajoittamaton cdi, lisäksi huomasin että jos on rajoittava cdi niin br8es tulpalla pätkii jo puolikaasulla ja br9es tulpalla toimi normaalisti.
tunturi89
- Pyörä:
- ktm exc 250
- Paikkakunta:
- pori
- Liittynyt:
- 9.2.2016 9:19
Osaisko joku neuvoo että missä sijaitsee vilkunrele tms joka voisi estää virran tulonvilkunpiuhoille gilera rcr:ssä? Ja aattelin kysyy täältä siks et on hyvin samanlaiset sähköt näissä mopoissa
MURTSIZ
- Pyörä:
- Derbi X-Treme 2004
- Liittynyt:
- 5.4.2014 17:09
Vilkkurele on samassa jännitteensäätimen kanssa. Mototista löytyy jostain ohje sen ohittamiseen ja uuden rleeen laittamiseen. Itselläni ainakin toiminut hyvon kun ohitin sen jännitteensäätimeltä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista