PekuVeku
- Liittynyt:
- 11.9.2011 14:28
Työ ei tietääkseni kuuluhintaan, mutta pyydä niitä laittamaan ne milliä paksummat stefat! Kaverille kun laitettiin ne niin sai endoillakkin rauhassa eikä enää vuotanu.
FrankeeD
- Pyörä:
- Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
- Liittynyt:
- 17.1.2012 10:06
Beta antaa kuulemma 500km takuun keulalle, että ei menekään takuuseen... Hintaa ne pyysi työstä 180e
Mutta en tosiaan oo maksamas pakko vaa ite vaivautuu
Mikäs se stefojen paksuus näis olikaan? Ja joku vois linkkaa ne millin paksummat stefat tai kertoo koon
mieluiten vaikka molemmat
PekuVeku
- Liittynyt:
- 11.9.2011 14:28
Itsellä ei ole mitään käsitystä mistä niitä millin paksumpia saa, koska tamperelainen Fixtreme laittoi ne kaverin mopoon. Betaan muistaakseni sopii ne perus Paiolin stefat, koska keula taitaa sellainen olla. Mittaappa se keula ja laita tänne viesti niin katotaan mitkä sopisi. Mitat (liukuputken halkaisija) x (stefan ulkohalkaisija) x (paksuutta ei tarvi mitata)
FrankeeD
- Pyörä:
- Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
- Liittynyt:
- 17.1.2012 10:06
Ennoo mitannu, mutta joku huollon ukko sano, että ne olis 36 millin putket. Mopon tarkka mallihan on siis beta track motard -11
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
En kyllä tiiä miten perehtyneitä te asiaan ootte, mutta ette te mitään millin paksumpaa stefaa sinne saa, ihan vaan pikku vinkkinä. Kun puratte sen keulan, niin tajuutte kyllä miksi näin.
Itse ostin arieten stefat, kokoa en muista, mutta sparewheelilla aika kattavasti noita.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
PekuVeku
- Liittynyt:
- 11.9.2011 14:28
Ei saakeli kuinka tyhmä voi olla!
Ne millin paksummat tarkoittaa sitä että ne on millin korkeemmat, siis vertikaalisesti maa-taivas suuntaisesti. Kyllä jokainen tajuaa ettei sitä stefaa saa sinne ängettyä jos se on liian iso. Jos sellaiset on laitettu samanlaiseen malliin(-11) niin varmaan ei oo mitää kusetusta ja ITSE katsoin, että olivat selkeästi paksummat ja jos Gogge haluaa vielä päteä niin oleppa hyvä vaan. Kyllä pistää v*****aa tollane!
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Niin, siihen stefan päälle tulee vielä prikka, ja sitte semmone lukkorengas, jota varten on urat siellä. Ei varmana mee mikään millin korkeempi stefa sinne.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
PekuVeku
- Liittynyt:
- 11.9.2011 14:28
Jos aivot omaa ja ajattelee niin voihan se stefa olla millin paksumpi, mutta en teidän pystykorvien kanssa viitsi siitä kinastella, koska ette selvästi mitään tiedä. Tossa on kyseisenlaiset stefat:
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... -5445.htmlJa kuten näkee milli korkeammalle tosta jousesta onnistuu kyllä laittaa. Annan tämän asian olla koska ei kiinnosta p**kan vertaa!
beta1997
- Pyörä:
- Beta
- Liittynyt:
- 26.1.2013 21:56
Tietääkö joku mikä vikana, kun beta pysyy tyhjäkäynnillä ainoastaan ryypyn avulla?
PekuVeku
- Liittynyt:
- 11.9.2011 14:28
Tyhjäkäynti pienellä? Liian pieni suutin? Onko vakio?
beta1997
- Pyörä:
- Beta
- Liittynyt:
- 26.1.2013 21:56
-kotem-
- Pyörä:
- EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
- Liittynyt:
- 13.4.2012 21:46
Liian pieni suutin/ kylmä kone.
Mut osaiskos joku viel selittää miten ne keulan stefat laitetaan ja paljonko öljyy, ite tilasin just stefat ja 15w öljyt keulaan. Ja haittaakse jos ei oo renkaitten laakereis sitä kumisuojaa, ku ostin uudet laakerit takapyörään ja ne ei oo kumisuojatut, et kestääks kauan, vai meneeks samantien paskaks ku sinne pääsee kaikkee? =)
FrankeeD
- Pyörä:
- Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
- Liittynyt:
- 17.1.2012 10:06
Empä usko että kestää
mut itte ostin jotku 30e laakerit jotka on tehty teollisuusko.eiden käyttöö et niitte pitäs kestää paljo paremmi ku noitte mopohi tarkotettuje. Suosittelen ostaa semmoset
mitäs öljyy laitat ku ittel sama urakka edes...?
-kotem-
- Pyörä:
- EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
- Liittynyt:
- 13.4.2012 21:46
Epäilen kans kestävyyttä, ei sillä et ne on Koyo:n laakerit, mut se kumisuoja puuttuu,
http://www.janikaasalainen.fi/etuhaaruk ... p-813.html tollaset öljyt ostin, vähän jämäkämmät ku vakiot (vakiot taitaa olla 10w), mutta en mitään pomppukeppii haluukkaa
Juulmuri
- Pyörä:
- KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.3.2012 17:15
Ohje stefojen vaihtoon:
Gogge kirjoitti:^Eturengas pois, pumput t-paloista irti. Sitten se kuusiokolo vaan auki sieltä pumppujen pohjasta, öljyt valuu siitä pois, ja nyt liukuputket lähtee vetämällä irti pumpuista. Sieltä liukuputkien päästä pitäs löytyä holkit, jotka hyvin usein saa kerätä lattialta, joten kannattaa vähän kattoa + kerätä ne talteen. Sitten vaan pölysuojat irti, stefa pitäs näkyä nyt, sen päällä on usein semmonen metallirinkula, se vaan irti, ja sitten nyhtämään stefaa irti, jollain ruuvimeisselillä tmv. pitäs saada kammettua pois. Sitten vaan uusi stefa paikoilleen, metallirinkula päälle, pölysuoja paikoilleen ja öljyä stefalle. Holkit paikoilleen ja liukuputket pumppuihin, tämän jälkeen vaan valuttaa uudet öljyt sisään samasta reiästä mistä ne poiskin valutettiin.. Sitten vaan kuusiokolo kiinni, pumput t-paloihin, rengas paikoilleen ja baanalle!
Ite menin tuohon läheiseen moottoripyörä korjaamoon ja ne siellä sitten mittasivat ja antoivat mulle Athenan stefat ja Belrayn 15w öljyt, eivätkä ole liian jäykät
ja siihen keulan jäykkyyteen voi vaikuttaa sillä öljyn määrällä myös, mä laitoin 2.5dl ja kerta kiellon päälle
Ja tosiaan ei sinne mahdu se milliä korkeempi stefa, koska siellä on se ura sille lukkorenkaalle ja jos aivot omaa niin eihän se lukkorengas sillon sinne mahdu
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista