Ekaks laitat ketjut poikki siitä ketjulukon kohdalta ja otat ne pois häiritsemästä. Pyörän olis hyvä olla pukilla takapyörä muutaman sentin ilmasta kun tätä tekee, helpottaa TOSI paljon.
Akselin pultti auki, sitten se akseli pois, kato tarkasti miten ne prikat menee akselille, järjestele vaikka oikealla tavalla puhtaalle paperille/rätille.
Sitten ne laakerit pitää ottaa irti.
Ilman laakerin ulosvetotyökaluja helpoin tapa on ottaa jokin pitkä metallipuikko, itse olen käyttänyt M8 kokoista kierretankoa, joka laitetaan vanteen läpi vinottain, niin että se ottaa toisen puolen laakeriin kiinni. Sitten naputellaan vasaralla tangon toista päätä niin että se työntää laakeria ulospäin.
Tässä kohtaa kannattaa olla tarkkana, koska jos hakkaat laakeria toiselta puolelta liikaa ulos, se jumittuu helposti laakeripesään, rauhallisesti ja tasaisesti jokapuolelta naputtemalla.
Toisaalta jos laakerit aikoo vaihtaa jokatapauksessa niin turhahan niitä vanhoja on säästellä...?
Kunhan hakkaa sen verran varovasti, ettei laakeripesä ota itseensä, koska se on vittumainen korjauttaa.
Uudet laakerit saa helposti lyötyä paikalleen esimerkiksi kilon punttipainolla, tai jollakin missä on sopiva reikä keskellä, sitten se reikä laitetaan siihen laakerin keskiön kohdalle.
Pointtina on että uutta laakeria lyödään vain reunoilta, etteivät kuulat vahingoitu.Sitten jotain laakerirasvaa väliin, ja akseli takaisin, ja ne prikat oikeisiin paikkoihin.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''