kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
Riejuilija kirjoitti:kopra__ kirjoitti:am666 kirjoitti:Kuuluuko nää tukkia phbn16 kaasarista? Ei käy tyhjäkäyntiä nii kuuluuko noi tukkia kun ei oo tuorevoitelu käytös et tuleeko noista imuvuoto ja ei sen takia käy tyhjäkäyntiä? Kaasarin toiselta puolelta oon tukkinu sen solenoidi jutun vai mikä onkaa
Ittellä on näin. Nuo kaks kannattaa siis tukkia sillain että menee letku niitten välillä, miten ne on tossa 17.5mm mikä on pyörässä kiinni. Ja sitten se vasemman puoleinen tukkia noista mikkä näytit. Kannattaa myös kattoo et jos kaasarissa on alipainenippa nii tukkii sen. Jos ei oo ni näyttää samalta kun tossa 16mm, eli mikä mulla on irti.
https://imgur.com/gallery/vgRfmos
Nuo kaks etummaistahan on kaasarin kurkun lämmitysnipat...niihin pitäs kait tulla sylinterin kannesta letkut.
Joo just kattelin et kaverin uudes mopos meni letkut kannesta kaasarille, mut taitaa melkeimpä kaikissa käytetyissä olla tukittu ne.
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
Mikäs idea se siinä piilee?
Lämmityshän parantaa polttoaineen höyrystymistä...lisää tehoa.
Ja kurkku ei jäädy syyskeleillä.
Vastaava systeemihän oli henkilöautoissakin vielä silloin kun niissä oli kaasuttimia....
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ainut tavoite on estää luistia jäätymästä jumiin.
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
Ihan ymmärrettävä. Itellä piikidetsissä sama systeemi. Tossa ruoska pv:ssä 20mm kaasarii käy lämpösilläkin keleillä oikeasti kylmänä.
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
kaasuuntuva bensa jäähtyy voimakkaasti...voi vetää kurkku pakkaselle ja jäätyä jos ilma kosteaa vielä plusasteillakin
salle
- Liittynyt:
- 28.4.2021 22:06
Mikähän olisi helpoin tapa kuristaa mopo lailliseksi? Itse ei olla virityksiä tehty, mutta luulen että holkki on porattu joskus aikoinaan jonkun edellisen omistajan toimesta pois, muusta ei kyllä hajua.
Poliisisedät otti 59 moposta irti joten kilvet läks ja tarttee katsastaa uusiksi. Sanoivat että tuntuu ettei ole kierrosrajoitettu - en usko että CDI:tä olisi porattu, mutta korjattu se kyllä on kuitin mukaan viime vuonna (edellisen omistajan toimesta).
Onko helpointa siis lisätä joku reiän pienennin (?) pakoputkeen vai lähteä leikkimään välitysten kanssa. Vai jotain muuta?
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
Mikäs vuosimalli se on?
Vanhemmissa ei ole mitään kierroslukurajoitinta. Ne on rajoitettu pakoputken kurilla.
Jos siinä on laippamalli niin se on varsin helppo ja halpa rajoittaa.
esim purkuosat24 fi ja sieltä osa Tuotekoodi UZ-502 onko tuo?
Siinä oleva reikä rajoittaa liikaa mutta joulukuusiporalla....saa isommaksi hallitusti.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001424 ... rja-2-osaaMenee vähän kokeiluksi mutta milli kerrallaan pois...totuus on siellä 20mm paikkeilla
salle
- Liittynyt:
- 28.4.2021 22:06
Riejuilija kirjoitti:Mikäs vuosimalli se on?
Vanhemmissa ei ole mitään kierroslukurajoitinta. Ne on rajoitettu pakoputken kurilla.
Jos siinä on laippamalli niin se on varsin helppo ja halpa rajoittaa.
esim purkuosat24 fi ja sieltä osa Tuotekoodi UZ-502 onko tuo?
Siinä oleva reikä rajoittaa liikaa mutta joulukuusiporalla....saa isommaksi hallitusti.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001424 ... rja-2-osaaMenee vähän kokeiluksi mutta milli kerrallaan pois...totuus on siellä 20mm paikkeilla
Luulen että tämä ei ole vanhempi kun on digitaalimittari ja CDI todnäk. rajottaa kierroksia (tai ainakin sen pitäisi jos en mitään ole väärinymmärtänyt). Vuosimalli on siis -08. Ja malli lie Rieju RRX PowerUp (?) ei mitään varmuutta kun tähän tuntuu osa varaosista löytyvän MRX:n vastaavista, osa RRX:n ja osa jostain ihan muualta...
Vaihtelin tuohon jo 90 suuttimen tilalle 70 kokoisen kun niitä näköjään oli annettu mukana ihan mukava määrä. Ei yksinään riittänyt tuo (ja seuraava pienempi koko oli 4x
) joten tuota pakoputken kuria tässä kyllä olen pitänyt sekä helpoimpana että ehkä järkevimpänä ratkaisuna. Välitykset ovat 11/60 joten niitäkään ei kauheasti pysty muuttamaan (65 taitaa olla isoin mitä tähän saa?)
Vaikea löytää mitään tietoa mitkä on esim. vakiosuutinkoot tai vakiovälit..
Sen verran kuitenkin eilen kattelin että tommonen laikka siellä alkukäyrän päädyssä on, joskin reilusti isommalla reiällä. Eli tämä kuristuslaikkahan tulisi sitten tuon tilalle, eikä lisäksi?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Riejuilija
- Liittynyt:
- 24.1.2020 10:46
https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp? ... _DEPTUBRADOnkos siinä tuo osa 44 tuon näköinen....
Vai onko se turmeltu eli leikelty?
Tuon tiivisteen kaveriksi voi laittaa sen rajoitin laipan ja toinen tiiviste toiselle puolelle.
Mallissasi lienee ehkäpä rajoitus ollut tuossa osassa 44 mutta saman asian ajanee laippa.
Se osa 44 on aikas kallis...ei kannattais leikellä...
salle
- Liittynyt:
- 28.4.2021 22:06
Riejuilija kirjoitti:https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Rieju&T=RRX%20SPIKE%2050&Y=2006%20%20AM6%20K-S%200384&L=RE-RRXSPK_k6d&O=EXHAUST,RADIATOR,TANK,%20AIRFILTER&F=RE-RRXSPK_k6d_DEPTUBRAD&L2=RE-RRXSPK_k6d_DEPTUBRAD
Onkos siinä tuo osa 44 tuon näköinen....
Vai onko se turmeltu eli leikelty?
Tuon tiivisteen kaveriksi voi laittaa sen rajoitin laipan ja toinen tiiviste toiselle puolelle.
Mallissasi lienee ehkäpä rajoitus ollut tuossa osassa 44 mutta saman asian ajanee laippa.
Se osa 44 on aikas kallis...ei kannattais leikellä...
Otin vasta vain tuon laipan välistä pois kun eilen ruuvailin, en nähnyt että osaa 44 eli kattia olisi tuossa kohtaa lainkaan? Voisko olla että se on sitte rälläköity irti...Mutta uudella katilla toki saisi rajoituksen varmaan kohdilleen?
Mun pitää nyt vielä kattoa tarkemmin, mutta tuosta linkkaamastasi räjäytyskuvasta kun päättelen niin alkukäyrän ja siitä eteenpäin olevan putken välissä oli vain joko 1x 52 tai 1x 41, tuo 44:hän menisi sekä 52 että 41 läpi osittain alkukäyrään? En siis irrottanu putkea koneen päädystä vaan otin vain sen laikan sieltä välistä pois ja se lähti ihan vaivattomasti.
https://www.moposport.fi/pakoputken-kat ... E9EALw_wcB ei tuo tuolla nyt tolkuttoman hintainen olisi, mutta kun ei taas tiedä sopiiko tähän mopoon ja kuuluuko edes?
edit: tuskin tämä auttaa mutta tyyppihyväksyntänumero on:
https://www.ajoneuvodata.fi/search.html ... 1*0074*13&
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Emil0000
- Liittynyt:
- 27.6.2021 16:08
Kuinkas iso moottori tuohon rieju mrx 2010 runkoon menee, ku tällä hetkellä siinö on kii 50cc ja pitäis täs saada ainaki se 125cc siihe tai isompi
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Täysin kiinni toteuttajasta ja välineistä.
Jokatapauksessa tulee todella ahdas tehdä mitään.
Emil0000
- Liittynyt:
- 27.6.2021 16:08
Mut eikös tuohon ainakin se 125 pitäis mennä
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Tietopankki kertoo että runko olisi sama 50cc ja 125cc MRX:ssä joten periaatteessa satapiikin koneen voisi kuvitella menevän ns. heittämällä. Totuus voi kuitenkin olla tarua ihmeellisempää ja vaikka runko olisikin sama, ei siinä välttämättä ole valmiita kiinnikkeitä isommalle koneelle. Tämän saa selville viimeistään kaivelemalla osanumeroita, jos 125 ja 50 cc osanumerot ovat samat niin silloin tuo on tehdaskelpoisena soveltuva molemmille. Sanomattakin on selvää, että jos ollaan tekemässä jotain eksoottisempaa viritystä ja vaihtomoottorina on jotain muuta kuin kevarimallin nelitahtikone, mennään pelkästä osien ruuvailusta rakentelun puolelle.
salle
- Liittynyt:
- 28.4.2021 22:06
Kilvet tuli takas ja nyt takajarru on ihan jumissa...teki jo kerran tuossa aiemmin saman kun testailtiin tuota laippaa ja nyt paluumatkalla katsastuskonttorista kulki paskemmin kuin mennessä. Aiemmin ilmattiin jarrut ja sitten se toimi taas ok. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? Palat vaihtoon?
EDIT: no purettiinpa koko satula ja siellähän oli sitä ihteensä. Männät oli jumissa mutta nyt toimii hetken. Ehkä vaihan vielä satulan ja palat kokonaan kunhan joudan, oli vähän sen näköistä ettei ole koskaan rempattu.
Mutta nyt taas ihan uusi kysymys, onko mitään hajua mikä tuon Spiken vakio-suutinkoko on? nyt on 90 sisällä ja 70 on ainakin liian pieni. En jaksa uskoa että 90 on vakio, kun lukee noita viritysohjeita ja kurin poiston jälkeen pitäisi laittaa vähintään 92?
EDIT 2:
https://www.moposport.fi/kaasutin-phbn- ... t-dellorto tuo näyttäisi olevan sama kaasari mitä Riejussa - tämän kaasarin mukana tulee 82 suutin niin voisikohan se olla lähellä totuutta?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista