korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 2.11.2011 16:27
Jooh, eli mun mielestä yksinkertaisesti se on vaan tuosta suuttimesta.. mulla toimi kyllä mopo 110 suuttimella kurin kanssa, joka oli laitettu sellaseks katastusta varten ku heti oisin tuhoputken takas laittannu. Tosin rajoitti jo kierrokset ennenkö ees ehti kiihyttää puoleenvälii
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
Konkari97 kirjoitti:1n4007 onse ledi ja toimii ainakin itellä. Suutin kannattas vaihtaa isompaan. Itellä 95suutin ja putkikuripois ja moricci ohitettu.
Ledi on 8mm ledi ja punainen mitä näissä yleensä käytetään. 1N4007 taas on se diodi mitä näissä käytetään.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
rusina1
- Liittynyt:
- 27.3.2013 11:23
no se ainakin ennen toiminut 85 suuttimella niin miksei nytkin. alkuaikoina kun olin juuri saanut kurin pois oli paikoillan jopa 80 vakiosuutin ja hyvin kulki mutta moottorin vuoksi laitoin hieman isompaa. Ja siis oikestaan mopo on melkein kuriton eli hieman on peltikuria paikallaan ja kulkee sen 80 mittariin 12 piikkisellä. Ja kun se on kerran toiminut 8mm punaisella ledillä niin miksi ei enää toimisi eli mikä on väärin. Nyt meinaan yrittää 10mm sinisellä ledillä kun kaverilla toimi sellaisella.
Konkari97
- Pyörä:
- KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 27.12.2012 15:24
Kokeileppa 1n4007 diodilla mieluummin. Diodi luulisi olevan varmempi, kun diodi estää sen virranläpi pääsyn aiheuttamatta katkeamaa virtapiiriin, mutta led taas kuluttaa sen virran ja tarpeeksi isoilla kiekoilla päästää lopulta läpi. Ite huomasin tän ongelman ja vaihoin diodiin niin ei enää päästäny läpi yhtää
Näin ite sen oon ymmärtäny tän. Saa korjata jos oon väärässä
Jameson
- Pyörä:
- Tunturi Break -85, Yamaha DT50R -06
- Liittynyt:
- 9.6.2011 11:37
Onko 06 detsis jonkunlainen rajotin, kun itellä ei ota helposti kierroksia yli 6000, mutta kyllä se kiertää, kun pitää kaasua pohjassa jonkunaikaa. Putkessa on kuri paikallaan ja edellinen omistaja sano, että on vaihtanut puolan. Onkohan se uusi puola jollain tavalla rajoitettu? Pitää kokeilla vakiopuolalla jokupäivä jos se kiertäs paremmin.
cookiemonster
- Liittynyt:
- 15.10.2012 20:45
kaveri on laittamassa uudenmalliseen detsiin (2004) lifanin 125cc konetta ja olen vähän epäuskonen ettei se taida mennä siihen kiinni, mitäpä te oletta mieltä tästä asiasta?
^^jaani^^
- Pyörä:
- EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
- Paikkakunta:
- Haapavesi
- Liittynyt:
- 11.10.2009 21:20
no ei tietenkää suoraan mee ja eiköhän se sun kaveriski sen tiedä.
cookiemonster
- Liittynyt:
- 15.10.2012 20:45
kivenkovaan se väitti että menee suoraan kiini ja kuulemma tutulla on
Jameson
- Pyörä:
- Tunturi Break -85, Yamaha DT50R -06
- Liittynyt:
- 9.6.2011 11:37
Jameson kirjoitti:Onko 06 detsis jonkunlainen rajotin, kun itellä ei ota helposti kierroksia yli 6000, mutta kyllä se kiertää, kun pitää kaasua pohjassa jonkunaikaa. Putkessa on kuri paikallaan ja edellinen omistaja sano, että on vaihtanut puolan. Onkohan se uusi puola jollain tavalla rajoitettu? Pitää kokeilla vakiopuolalla jokupäivä jos se kiertäs paremmin.
Ei lähteny "rajotin" vaikka vaihdoin oman puolan takas. Johtuukohan se sitten siitä pakoputken kurista?
E: Mikäs on detsis vakio suutin ja millä suuttimella kannattais ruveta testailemaan, jos ottaa kurin irti?
Viimeksi muokannut Jameson päivämäärä 2.4.2013 18:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
Alotusviesti kannattaa lukea läpi, siellä paljo nippelitietoa kyseisestä moposta. Jos ottaa kurin pois nii +100 tai vaikka jopa 110 on ihan hyvä lähteä koittamaan ja siittä pykälä kerrallaan pienentämään niin kauan että ei röpötä täyskaasulla lämpimänä. Mutta kannattaa muistaa säätää se kaasari muunki ku pelkän suuttimen osalta.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
kaisle
- Liittynyt:
- 6.5.2011 17:52
Pitäs iskee detsiin joku rpm rajotin kiinni, ja rupesin miettii että onnistuuko se ku moric on ohitettu diodilla vai pitääkö alkaa porailemaan. Jos jollai on tietoo onnistuuko ja pistetäänkö rajotin sinivalkoseen diodin ja moricin väliin vai vasta diodin jälkeen?
Ois myös hakusessa joku max~30e perus säädettävä rajoitin, saa pistää linkkiä, kiitos.
Miiggael
- Pyörä:
- Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
- Paikkakunta:
- Hyvinkää
- Liittynyt:
- 24.11.2011 16:28
Tuomas.I
- Liittynyt:
- 19.3.2013 19:25
^Tuon saman juuri tilasin Moposportista <-- itellä ainakin enemmän luottamusta siihen kauppaan koska olen tilannut useita kertoja sieltä.
Tuomas.I
- Liittynyt:
- 19.3.2013 19:25
Tuomas.I kirjoitti:^Tuon saman juuri tilasin Moposportista <-- itellä ainakin enemmän luottamusta siihen kauppaan koska olen tilannut useita kertoja sieltä.
Ja voit tilata myös postiennakolla
Konkari97
- Pyörä:
- KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 27.12.2012 15:24
Ite tein on/off kytkimen diodi ohituksee. Eli vakiokiekkarajotin menee päälle ku vaa painasee
Makso max. 5€ kaikki johot liittimet, on/off nappula ja diodi. Tuollase pystyy värkätä alle puoleentuntiin osaamatonkin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista