DT/X-Limit 2004-> Viritys

korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 29.3.2013 6:01

Jooh, eli mun mielestä yksinkertaisesti se on vaan tuosta suuttimesta.. mulla toimi kyllä mopo 110 suuttimella kurin kanssa, joka oli laitettu sellaseks katastusta varten ku heti oisin tuhoputken takas laittannu. Tosin rajoitti jo kierrokset ennenkö ees ehti kiihyttää puoleenvälii :lol:
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut siimo- » 29.3.2013 13:11

Konkari97 kirjoitti:1n4007 onse ledi ja toimii ainakin itellä. Suutin kannattas vaihtaa isompaan. Itellä 95suutin ja putkikuripois ja moricci ohitettu.

Ledi on 8mm ledi ja punainen mitä näissä yleensä käytetään. 1N4007 taas on se diodi mitä näissä käytetään.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
rusina1
Liittynyt:
27.3.2013 11:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut rusina1 » 29.3.2013 13:42

no se ainakin ennen toiminut 85 suuttimella niin miksei nytkin. alkuaikoina kun olin juuri saanut kurin pois oli paikoillan jopa 80 vakiosuutin ja hyvin kulki mutta moottorin vuoksi laitoin hieman isompaa. Ja siis oikestaan mopo on melkein kuriton eli hieman on peltikuria paikallaan ja kulkee sen 80 mittariin 12 piikkisellä. Ja kun se on kerran toiminut 8mm punaisella ledillä niin miksi ei enää toimisi eli mikä on väärin. Nyt meinaan yrittää 10mm sinisellä ledillä kun kaverilla toimi sellaisella.
Konkari97
Pyörä:
KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2012 15:24
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Konkari97 » 31.3.2013 18:04

Kokeileppa 1n4007 diodilla mieluummin. Diodi luulisi olevan varmempi, kun diodi estää sen virranläpi pääsyn aiheuttamatta katkeamaa virtapiiriin, mutta led taas kuluttaa sen virran ja tarpeeksi isoilla kiekoilla päästää lopulta läpi. Ite huomasin tän ongelman ja vaihoin diodiin niin ei enää päästäny läpi yhtää :) Näin ite sen oon ymmärtäny tän. Saa korjata jos oon väärässä :P
Jameson
Pyörä:
Tunturi Break -85, Yamaha DT50R -06
Liittynyt:
9.6.2011 11:37
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Jameson » 31.3.2013 22:45

Onko 06 detsis jonkunlainen rajotin, kun itellä ei ota helposti kierroksia yli 6000, mutta kyllä se kiertää, kun pitää kaasua pohjassa jonkunaikaa. Putkessa on kuri paikallaan ja edellinen omistaja sano, että on vaihtanut puolan. Onkohan se uusi puola jollain tavalla rajoitettu? Pitää kokeilla vakiopuolalla jokupäivä jos se kiertäs paremmin. :seko:
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 31.3.2013 23:24

kaveri on laittamassa uudenmalliseen detsiin (2004) lifanin 125cc konetta ja olen vähän epäuskonen ettei se taida mennä siihen kiinni, mitäpä te oletta mieltä tästä asiasta?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 31.3.2013 23:26

no ei tietenkää suoraan mee ja eiköhän se sun kaveriski sen tiedä.
cookiemonster
Liittynyt:
15.10.2012 20:45
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut cookiemonster » 1.4.2013 0:53

kivenkovaan se väitti että menee suoraan kiini ja kuulemma tutulla on :roll:
Jameson
Pyörä:
Tunturi Break -85, Yamaha DT50R -06
Liittynyt:
9.6.2011 11:37
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Jameson » 1.4.2013 12:41

Jameson kirjoitti:Onko 06 detsis jonkunlainen rajotin, kun itellä ei ota helposti kierroksia yli 6000, mutta kyllä se kiertää, kun pitää kaasua pohjassa jonkunaikaa. Putkessa on kuri paikallaan ja edellinen omistaja sano, että on vaihtanut puolan. Onkohan se uusi puola jollain tavalla rajoitettu? Pitää kokeilla vakiopuolalla jokupäivä jos se kiertäs paremmin. :seko:


Ei lähteny "rajotin" vaikka vaihdoin oman puolan takas. Johtuukohan se sitten siitä pakoputken kurista?

E: Mikäs on detsis vakio suutin ja millä suuttimella kannattais ruveta testailemaan, jos ottaa kurin irti?
Viimeksi muokannut Jameson päivämäärä 2.4.2013 18:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut siimo- » 1.4.2013 14:52

Alotusviesti kannattaa lukea läpi, siellä paljo nippelitietoa kyseisestä moposta. Jos ottaa kurin pois nii +100 tai vaikka jopa 110 on ihan hyvä lähteä koittamaan ja siittä pykälä kerrallaan pienentämään niin kauan että ei röpötä täyskaasulla lämpimänä. Mutta kannattaa muistaa säätää se kaasari muunki ku pelkän suuttimen osalta.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
kaisle
Liittynyt:
6.5.2011 17:52
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut kaisle » 1.4.2013 19:15

Pitäs iskee detsiin joku rpm rajotin kiinni, ja rupesin miettii että onnistuuko se ku moric on ohitettu diodilla vai pitääkö alkaa porailemaan. Jos jollai on tietoo onnistuuko ja pistetäänkö rajotin sinivalkoseen diodin ja moricin väliin vai vasta diodin jälkeen?

Ois myös hakusessa joku max~30e perus säädettävä rajoitin, saa pistää linkkiä, kiitos. :)
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Miiggael » 1.4.2013 22:36

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/1129 osta tollanen, itellä toimi täydellisesti
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 2.4.2013 19:27

^Tuon saman juuri tilasin Moposportista <-- itellä ainakin enemmän luottamusta siihen kauppaan koska olen tilannut useita kertoja sieltä.
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 2.4.2013 19:28

Tuomas.I kirjoitti:^Tuon saman juuri tilasin Moposportista <-- itellä ainakin enemmän luottamusta siihen kauppaan koska olen tilannut useita kertoja sieltä.

Ja voit tilata myös postiennakolla
Konkari97
Pyörä:
KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2012 15:24
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Konkari97 » 2.4.2013 21:19

Ite tein on/off kytkimen diodi ohituksee. Eli vakiokiekkarajotin menee päälle ku vaa painasee :) Makso max. 5€ kaikki johot liittimet, on/off nappula ja diodi. Tuollase pystyy värkätä alle puoleentuntiin osaamatonkin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista