Aprilia RX/MX

arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut arsori » 9.12.2012 16:49

ravistele vähäsen että bensat sekoittuu, bensahanaa vääntelet eri asentoihin. Tulppa kannattaa katsoa, ja samalla lorauttaa vähäsen soppaa tulpanreiästä niin pitäis hörähtää aika ilosesti ;)
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Jepex » 14.12.2012 16:55

Mitenkäs tuon keulan saa purettua niin et sais sen jousen sieltä putken sisältä pöydälle? en tajua kuinka se levy lähtee siittä liukuputken päästä.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut arsori » 14.12.2012 18:13

Mua kanssa kiinnostaa tuo pumppujen purkaminen, olis tarkotus tässä viikonloppuna stefat ja nesteet vaihtaa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Jepex » 14.12.2012 18:49

Avaat korkit pumppujen päästä (kuuskantaset) sitten lasket nokkaa varovasti alaspäin jotta keulan sisältä tulee aksilat joissa on puolitettu rikka urassa, otat ne taltee molemmista, sit nostat keulaa ylöspäi nii kauan et saat liukuputket irti, öljykippo alle ettei nyt tarvi öljyssä seisoskella, sit vaan stefan sokka irti, stefa pois, uus tilalle, sokka paikalleen, sitten laitat liukuputken paikalleen (älä lykkää sitä tappia sieltä yläpäästä lävitse, koska et saa muuten öljyjä keulaan)

6,5dl öljyä kaadat per pumppu, sit tappi lävitse reijästä, prikka takasin ja korkki takasin.
Lorax
Liittynyt:
9.7.2012 22:38
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Lorax » 15.12.2012 1:40

Jooh elikkäs olis sellane problema: oon jo hetken kattellu että sieltä kytkimen "laipasta" mikälie minne kytkinvaijeri menee tulee öljyä, sieltä juuresta siis. Nyt ku mäntää vaihroon ja rupesin kattomaan sitä vähä tarkemmin, niin huomasin että se koko zydeemi heiluu aika reilusti ylösalas suunnassa :o ei kai mun tarvi siitä konetta ruveta avaamaan? Ja kytkin toimii silti aiva normaalisti, ei mitää ongelmaa.
Ostakee aprilian romu poies :D
Jöjeli
Liittynyt:
19.5.2012 15:33
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Jöjeli » 15.12.2012 10:24

Lorax kirjoitti:Jooh elikkäs olis sellane problema: oon jo hetken kattellu että sieltä kytkimen "laipasta" mikälie minne kytkinvaijeri menee tulee öljyä, sieltä juuresta siis. Nyt ku mäntää vaihroon ja rupesin kattomaan sitä vähä tarkemmin, niin huomasin että se koko zydeemi heiluu aika reilusti ylösalas suunnassa :o ei kai mun tarvi siitä konetta ruveta avaamaan? Ja kytkin toimii silti aiva normaalisti, ei mitää ongelmaa.


Ei turhaan tarvi, itselläkin ollu sama ongelma koht 3v, eikä oo mitää hajonnu, vois vaikka sanoo että tyyppivika.
Jöjeli
Liittynyt:
19.5.2012 15:33
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Jöjeli » 15.12.2012 10:25

Kuinkas isoo suutinta suosittelisitte 20 dellortoon?, ku pitäs saada kunnol säätöihin.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 15.12.2012 11:06

On niin kuin pikkuisen vaikea sanoa kun ei tiedä virejä..
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
5FDP
Liittynyt:
25.3.2009 19:55
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut 5FDP » 15.12.2012 17:16

Kertokaas vinkkejä miten ootte tulppaa irrottanu :DD Sielä ei paljo turhaa tilaa tuntus olevan kun sormet nipinapin saa tulpanhattuun koskemaan. Mitä palikoita ootte irrotellu tässä erittäin haastavassa remontissa?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut arsori » 15.12.2012 17:20

Ensimmäistä ja viimestä kertaa etupumppujen huolto ;)

Toisen pumpun olin saanut kasaan, toista olin purkamassa, ja sitten se jo huollettu pumppu kaatui, sitä nostaessani siitä keskeneräisestä pumpusta valahti se liukuputki liian alas, ja alkoi kusta vanhoja öljyjä sieltä rei'ästä. Laitoin sitten ämpärin alle, ja vittuuntuneena sotkusta lähdin hakemaan rättiä. juoksin takaisin, heitin lipat varastoon saavuttuani, kaatuessani potkaisin nurin sen pienen ämpärin johon olin juuri valuttanut about puoli litraa öljyjä. Nyt oli sitten kaikki seinillä, lattialla, housuilla ja kengillä. :s
Virheistä oppii, ja jos ei niin sit viedään huoltoon eikä värkätä ite!

Toisaalta, nyt toimii just niinku pitää ;)


5FDP: se onkin harvinaisen vittumainen homma, pitää ottaa sivukatteet ja tankki irti että tulppaan pääsee hyvin käsiksi. Kerran olen kylläkin vaihtanut kaverin avustuksella ilman että otin tankkia irti, mutta sanoisin että pikkasen purkamalla pääsee nopeammin!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Jepex » 15.12.2012 18:06

Jepex kirjoitti:Mitenkäs tuon keulan saa purettua niin et sais sen jousen sieltä putken sisältä pöydälle? en tajua kuinka se levy lähtee siittä liukuputken päästä.


?


Ja tuohon tulpan vaihtoon, ei se mitään tarvi purkaa mopoa, muutakun nappaa tulpanhatun eka irti, pyöräyttää lenkkiavaimella tulpan auki ja pyörittelee pois, tai en tiiä sit kuinka iso räplyä teillä on.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut arsori » 15.12.2012 18:23

Ei sinne jumalauta mahu minkäänlainen työkalu, kädestä puhumattakaan kun tuo tankki on niin jumalattoman iso! :D
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut arsori » 16.12.2012 13:28

Sori tuplat, mutta nyt olis vikaa noitten etuvalojen kanssa, ei toimi enää ku parkki ja sekin riippuu siitä, missä asennossa tanko on.

Nyt olis sitten tarkotus vetää kaikki tarpeelliset sähköt uusiksi, eli mittaristo ja vilkut saa lähteä, jäljelle jää vain pitkät valot ja töötti.

Nyt sitten kysynkin että kumpi olisi järkevämpää, vetää sähköt suoraan akulta, vai sieltä jännitteensäätimeltä(?) En ole perehtynyt ennen juurikaan yhtään mopojen sähköihin, apua tarvisin! :roll:
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut eQ123 » 17.12.2012 0:18

Noo, se riippuu kumpi tuntuu helpommalta. Ite vedin isäukon kanssa akulta takavalolle, etuvalolle sit jännitteensäätimen kautta.
Ja tohon räksän tulpan irrotus asiaan, kyllä, sen saa sieltä ilman minkään irroittamista mutta perseestä se on. :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Aprilia RX/MX

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 17.12.2012 13:59

Ei se perseestäkään ole, helppoa kun hyvät välineet. Itse pudotin hylsyn tulpan päälle ja jakarilla avasin. Ei mtään ongelmaa.

Räxän koneen luona on oikeastaan paljon tilaa verrattuna nykyisiin mopoihin, esim. yamaha dt on niin täyteen survottu.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista