Derbin huolto ja ongelmat #1

juhiss20
Pyörä:
Peugeot XPS 07
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
20.4.2012 17:12
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut juhiss20 » 23.5.2013 16:05

siihen nippaan kuuluu letku joka menee kaasariin
böömber
Pyörä:
yamaha dt50 (ex), Honda Monkey(ex),derbi senda(ex),suzuki pv(ex),Aprilia rx(ex), yamaha aerox (käyttis)
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
22.5.2012 22:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut böömber » 23.5.2013 20:21

Kertoilkaas mikä derbissä vikana kun vauhti nousee yli 60 niin rupeaa kilisemään. vissiin ääni kuuluuu koneesta. voisiko siellä olla joku prikka irti tai jotain vastaavaa? ja paikoillaan isoilla kiekoilla kilisee kanssa ja tärisee sillein. ja aikaisemmin oli 52 takaratas kiinni niin silloin kulki reilu 70. nyt vaihdoin 58 rattaan ja kulkee just sen 60. alamääkeen ajaa niin kun menee yli 62 niin rupee booailemaan ja huutaa hirveesti?? ääni on niiku 2x mitä normaalisti?? tätä ei ollut 52 takarattaalla!
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vegemon » 24.5.2013 0:51

Oletko tarkistanut ettei mikään koneen kiinnike ole löysällä?
Luonnollisesti kone huutaa enemmän laittamalla tiheämmät välitykset (riippuu tietysti paljon ajotyylistä)
derbipoika97
Pyörä:
derbi drd racing -03
Liittynyt:
2.2.2013 19:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut derbipoika97 » 24.5.2013 22:08

Mikähän vaivaa derbiä, kun syö tulppia jatkuvasti. Toimii tulpalla 20-200 km ja sen jälkeen alkaa pätkimään ja lopulta lähtee vain käyntiin ja heti kun antaa kaasua nii tulppa kastuu. Tämän jälkeen kun tulpan kuivaa niin taas ekalla käyntiin, mutta kastuu heti kun antaa kaasua. Voiko sytytyksen ajoitus vaikuttaa? Mikähän voisi olla vikana tuolla sähkö puolella? On kokeiltu 7,8 ja 9 lämpö arvon tulpilla, joilla ei ole ollut mitään eroja tuohon hajoamiseen.
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 24.5.2013 22:35

derbipoika97 kirjoitti:Mikähän vaivaa derbiä, kun syö tulppia jatkuvasti. Toimii tulpalla 20-200 km ja sen jälkeen alkaa pätkimään ja lopulta lähtee vain käyntiin ja heti kun antaa kaasua nii tulppa kastuu. Tämän jälkeen kun tulpan kuivaa niin taas ekalla käyntiin, mutta kastuu heti kun antaa kaasua. Voiko sytytyksen ajoitus vaikuttaa? Mikähän voisi olla vikana tuolla sähkö puolella? On kokeiltu 7,8 ja 9 lämpö arvon tulpilla, joilla ei ole ollut mitään eroja tuohon hajoamiseen.


Oothan tarkistanu, että mopo ei käy liian laihalla?

EDIT: Eiku, ohoh, mikähän aivopieru tässä nyt kävi :D Kastelee tulppia ja meikäläinen kyssyy että käykö liian laihalla. Kai se alakaa olemaan nukkumaanmenoaika...
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 25.5.2013 2:15

Lähtisin ensimmäisenä etsimään vikaa liian rikkaista kaasuttimen tai öljypumpun säädöistä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
derbipoika97
Pyörä:
derbi drd racing -03
Liittynyt:
2.2.2013 19:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut derbipoika97 » 25.5.2013 16:17

Joo elikkä säädöt on hyvät, eli kun tulppa on kunnossa niin on juuri säädöissä ja kaikki toimii. Tuoreöljy voitelu on poistettu käytöstä ja olen nyt sisäänajon aikana laittanu reilu 3% seokset. Voiko tuo olla liikaa? Itse en millään jaksaisi uskoa.
joonw900
Liittynyt:
1.4.2013 18:40
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut joonw900 » 25.5.2013 16:45

Mitä huoltoa pitäisi tehdä 15 000 km ja 20 000 km kohdalla? Ja pyöränä siis Derbi Drd Pro.
vessanovi
Pyörä:
Derpi x-race 04
Liittynyt:
31.7.2012 13:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vessanovi » 25.5.2013 18:14

derbipoika97 kirjoitti:Joo elikkä säädöt on hyvät, eli kun tulppa on kunnossa niin on juuri säädöissä ja kaikki toimii. Tuoreöljy voitelu on poistettu käytöstä ja olen nyt sisäänajon aikana laittanu reilu 3% seokset. Voiko tuo olla liikaa? Itse en millään jaksaisi uskoa.


Osta uusi cdi-boksi niin eiköhän rupee pelaamaan;) Mc scatterilla tuntuu vielä olevan hyvässä alennuksessa ne !
RapeJesse
Pyörä:
Derbi DRD Racing
Liittynyt:
18.9.2012 22:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut RapeJesse » 25.5.2013 21:00

aiemmin jo kyselin samaa että niin pitäs sille kytkinkopan pultille tehä uudet kierteet niin kuinka toi homma pitäs tehä si? Minkä kokonen uus pultti? Kierteet? Pitääks porata ne vanhoje jäänteet pois? Ei ooo oikee tullu kierteitä tehtyä koskaa nii ois hyvä ku joku neuvos vähä...
sarvinen
Pyörä:
Derbi DRD xtreme 2012
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.4.2012 23:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sarvinen » 26.5.2013 19:04

Kummallista, hajosi takapyörästä oikean puolen laakeri. Olisi sen nyt kauemmin kuin 6000 km luullut kestävän, voisikohan ruinata takuuseen?

Joka tapauksessa, mikä niiden pesusienimäisten juttujen nimi on, jotka pitelevät holkkia pyörän sisällä?

Entä kuuluuko derbissä oikealla puolella laakerin ja jarrun välissä olla joku prikka/holkki?
http://reissuli.fi
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -MJU- » 26.5.2013 21:31

Eikös se holkki mee sinne svingin ja jarrusatulan väliin ? Voithan sä koittaa meneekö takuuseen toi laakeri. Kaverilla kyllä pamahti joskus laakerit ennen kun niillä oli keritty ees 5tkm ajaa :D
Tsekkaa galleria
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 27.5.2013 15:11

joonw900 kirjoitti:Mitä huoltoa pitäisi tehdä 15 000 km ja 20 000 km kohdalla? Ja pyöränä siis Derbi Drd Pro.

Mäntä 15tkm kohdalla JOS ei ole vaihdettu. Jos on niin ei tarvitse vaihtaa. Mopon peseminen, ilmanpuhdistimen putsaus, vaihteistoöljynen vaihto, jarrupalojen tarkistus. tulpan vaihto. 20tkm kohdalla lisäksi männän vaihto jos mäntä on viimeksi vaihdettu 10tkm kohdalla. (Männän vaihtoväli 10-13tkm vakiopytyllä.)
Superman73
Liittynyt:
27.5.2013 16:48
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Superman73 » 27.5.2013 16:59

Elikkäs mull on tollane 09 derbi senda xtreme. Pistin siihe just metrakit throweri (kuristus otettu pois) ja nyt ku lähtee ajaa ni kierrokset pätkii sii puole kaasu kohall. Sit ku vääntää kaasun pohjaa ni menee hetki kunnes se ottaa sen tehopiikin. Suutin on vaihdettu 85 95:teen ja on rajoittamaton cdi. Mikä vikana?
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vegemon » 28.5.2013 0:34

Kannattaa kokeilla vielä suutinta vaihtaa/neulan asentoa.
Oletko kokeillut toisella tulpalla?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista